2023-06-21, 00:26
Medlem
Hej, denna tråd handlar om LinkedIn Premium, mer specifikt eran egna åsikt kring om det verkligen är värt det för företag.
Många av dessa youtube gurus gillar ofta att snacka bra om LinkedIn Premium och enligt dom så kan man väldigt enkelt använda det för att få leeds, hitta kunder, osv.

Noterbart är väll att det finns olika typer av LinkedIn Premium. Denna tråd angår mer specifikt "Sales Navigator Core" samt "Business" nivån, eftersom att "Career" används av privatpersoner och inte företag, tråden handlar inte heller om "Recruiter Lite" nivån eftersom att den används för rekrytering, inte att hitta kunder (vilket är frågan av tråden)

Anledningen att jag frågar är då jag övervägt att köpa det, går ju att prova gratis i en månad (sålänge man säger upp det innan månadens slut). Men är lite osäker på om det verkligen är lönt.

Noterbart är väll att detta är tänkt att användas för att locka kunder till våra hemside-utvecklings tjänster.

Jag vill gärna höra eran egna åsikt om ni nu då provat det.
Var det värt det? Var det något som ni blev förvånade över? etc

Mvh
Senast redigerad av z3r10 2023-06-21 kl. 01:24.
Citera
2023-06-21, 00:58
Medlem
Riddarhusets avatar
Hur gör du idag?
Citera
2023-06-21, 00:59
Medlem
Tyckte de var värdelöst när jag hade det, gav ju inget och man ska bara punga ut för vadå? Inget som inte kunde komma till en ändå
Citera
2023-06-21, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Hur gör du idag?
Vårat bolag drivs just nu på intäkterna från diverse program/produkter vi säljer till spelutvecklare. Detta sköter sig självt via google sökrankningar, forum och att många allmänt känner till vårat namn inom den gemenskapen.

Men vi håller just nu på att utöka oss till hemsideutveckling, vilket är vad vi möjligen skulle vilja använda LinkedIn Premium till, eftersom att vi just nu behöver använda "cold out reach" / vanliga emails.
Citera
2023-06-21, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Interstellz
Tyckte de var värdelöst när jag hade det, gav ju inget och man ska bara punga ut för vadå? Inget som inte kunde komma till en ändå
Vilken premium variant hade du och vad sysslar ditt bolag med? Tänker att användbarheten kanske varierar utifrån vad bolaget faktiskt vill använda det till.
Citera
2023-06-21, 20:02
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z3r10
Vårat bolag drivs just nu på intäkterna från diverse program/produkter vi säljer till spelutvecklare. Detta sköter sig självt via google sökrankningar, forum och att många allmänt känner till vårat namn inom den gemenskapen.

Men vi håller just nu på att utöka oss till hemsideutveckling, vilket är vad vi möjligen skulle vilja använda LinkedIn Premium till, eftersom att vi just nu behöver använda "cold out reach" / vanliga emails.
Det innebär start-ups då?
Konkurrens mot målgrupper som är priskänsliga med billiga lösningar som bygger på mycket gör det själv. Låga intäkter och marginaler.
man får väl kolla målgruppen och anpassa kanalen för påverkan efter det.
Kan tänka mig att facebook kan vara bra för personliga websidor och för småföretag som inte har (bra?) hemsidor samt för startups.
Hade en kund i stockholm som satsade på analoga utskick/brev till nya företag avseende hemsidor och det blev otroligt dålig respons. Å det lönade sig ju inte att ringa dem heller då säljkostnaden blev för hög/intäkten.
Är det större företag som skall bygga om sin hemsida eller ett större företag som delas som behöver en ny hemsida så brukar väl det gå till deras reklambyra som fixar det tekniska själva eller via underleverantör.
------------------
Så vilken är målgruppen? Någon speciell kanske? Däckmontörer som behöver en elektronisk almanacka för självbokning och därför behöver en ny hemsida trots att de haft en i 10 år?
Citera
2023-06-21, 20:45
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Hej, denna tråd handlar om LinkedIn Premium, mer specifikt eran egna åsikt kring om det verkligen är värt det för företag.
Många av dessa youtube gurus gillar ofta att snacka bra om LinkedIn Premium och enligt dom så kan man väldigt enkelt använda det för att få leeds, hitta kunder, osv.

Noterbart är väll att det finns olika typer av LinkedIn Premium. Denna tråd angår mer specifikt "Sales Navigator Core" samt "Business" nivån, eftersom att "Career" används av privatpersoner och inte företag, tråden handlar inte heller om "Recruiter Lite" nivån eftersom att den används för rekrytering, inte att hitta kunder (vilket är frågan av tråden)

Anledningen att jag frågar är då jag övervägt att köpa det, går ju att prova gratis i en månad (sålänge man säger upp det innan månadens slut). Men är lite osäker på om det verkligen är lönt.

Noterbart är väll att detta är tänkt att användas för att locka kunder till våra hemside-utvecklings tjänster.

Mvh
Varför provar du inte bara en månad och kollar själv?
Jag känner bara till att LinkedIn för rekrytering (när man har tillgång till hela databasen i princip) är bra men dyrt.
Förstår inte varför det skulle vara någon större fördel att ha Premium (kostar väl runt 5 lax per år) för att söka efter kunder.
Citera
2023-06-21, 20:47
Medlem
Enterprises avatar
Citat:

Cold Out Reach på LinkedIn är ju de nya telefonförsäljarna. Gå inte dit, det är inte värdigt.
Citera
2023-06-22, 12:58
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Hej,

Mvh
hej, hej.
nej vi har inte provat det, men satt oss in i det och tvekar
Core mer för säljteam alltså ger leadrekommendationer å jag tvekar inför hur bra de kan vara, det ger avancerade sökfunktioner/sökfilter för att hitta specifika målgrupper baserat på bransch, företagsstorlek, geografiskt läge och andra kriterier. det är ju inget märkvärdigt. Vi använder Lime för det t ex och hittar vi något kan vi skicka mail från lime eller bara ta infot och söka vidare på hemsidan/googlr etc
Meddelandefunktioner finns också om man vill ta kontakt med någon och jag har kollat med en säljare som tycker att det går lika bra att skicka mail. men just denna punkt kanske kan vara en inbrytare till vd och andra, men jag vet inte, allt går nog i papperskorgen ändå. jag får en del förfrågningar som går dit i alla fall. Hade de ringt kanske jag hade tagit samtalet, men hur skall de få mitt telefonnummer?
Business-nivån passar bäst för mer omfattande synlighet på LinkedIn. Då måste man nätverka aktivt, dela värdefullt innehåll regelbundet och engagera sig i LinkedIn-grupper. Inget för mig; alldeles för seg typ av försäljning med osäkert resultat
Men får man inte tag på telefon eller mail via Lime, hemsidan eller genom googling eller genom att köpa adresser kan man ju informera personligt via Linkedin kontakter kanske.
PS
Se till att du är verifierad på hitta.se
DS
Citera
2023-06-22, 13:29
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Så vilken är målgruppen? Någon speciell kanske?

Citat:
Tänker att användbarheten kanske varierar utifrån vad bolaget faktiskt vill använda det till.
Prexis!
1. vilken är målgruppen och 2. och som du själv skriver z3r10 vad vill du faktiskt använda det till?
----------
Tänk på att detta med hemsidor går att få extremt billigt idag med skitlåg marginal där man måste sälja flera ton innan det blir pengar att tala om eller dyrt om man har omfattande avancerade tekniska lösningar om man skall bygga en skalbar och säker e-handelswebbplats med avancerad programmering och anpassning för att möta specifika behov och säkerhetskrav å med hänsyn till komplexitet, val av teknikstack, integrationer med tredjepartsplattformar osv.
Då är det ju mer personlig försäljning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in