Citat:
Ursprungligen postat av
Ernie1616
Hej
Tack för att du delar dina åsikter. Spännande att läsa, även om jag inte helt håller med.
Om deltagarna fick betalt då vore det inte längre en reality-dokusåpa. Då hade det istället varit en något vanlig tv-serie med betalda skådespelare. Då mister programmet sin dragningskraft. Alltså att det är riktiga människor, som är sig själva och agerar utifrån sina egna intressen.
Din oxymoron bygger på att du tycker att vi offrar vår integritet genom vårt deltagande och det håller jag inte med om. Vår insats är tiden vi lagt på att vara med. Sen får vi stå ut med att vi filmas och att det delas med världen, men hur jäkla märkvärdigt är det egentligen? Jag tycker om att dela saker med världen. Om jag fick välja så skulle vi öppet dela mycket mer med/om varandra än vad vi idag normalt sätt gör.
Du verkar tycka att det
inte är värt att vara med. Där tycker vi olika och jag vet att jag nog tillhör en minoritet där. Och
det är helt okej!

Så långt jag sett verkar du vara genomsympatisk och jag har verkligen lidit med dig.
Rödhåret har inte alltid varit snäll. Tvärtom omedveten om hur hennes ord landar och även omedveten om att hennes "måsten" inte är universella.
Jag hade känt mig vingklippt med en sådan person.
Jag vet inte om teamet stöttade dig mer utanför kameran och/eller om de försökte vara pedagogiska men det var trist såsom du blev behandlad.
En märklig match också. Du är gas och hon broms.
Jag reagerade på hennes ordval att hon var morsa till en (jobbig?) unge. Respektlöst. Kränkande rentav.
Får man fråga vad som blivit fail i dina tidigare relationer?
Har du sett "De utvalda barnen" ?några reflektioner?
Hur har Walldorf påverkat dig?
Om du inte tar illa upp att jag frågar.