Citat:
Ursprungligen postat av
rawtaliban
IVPN är på Reddit känt som en av de seriösare. Jag hade litat på dem. Vad jag vet är de en av få VPN-tjänster som kunnat bevisa i en rättegång eller husrannsakan att de inte loggar. Två andra är OVPN och Mullvad.
Jag använder inte IVPN själv så hur väl de fungerar vet jag inte. Jag kör PrivateVPN. Kostar en bråkdel av pengarna av de flesta VPNs och den fungerar precis lika bra.
Tack för dina svar.
När hände det fetade? Hittar ingen info om det när jag googlar. Har du någon länk?
Expressvpn fick ju husransakan hos sina servrar i Turkiet 2017, och polisen fick gå därifrån tomhänta. Så de loggade beviserligen ingenting då. Men de har ju bytt ägare sedan dess, till ett företag med en historia att spionera på sina användare, så det gör ju att man blir lite misstänksam mot dem.
IPWanish visade sig logga data när de sammarbetade med FBI, trots att de då och än idag hävdar att de absolut inte loggar någonting.
IVPN ska ialf ha bra hastigheter enligt de recenssioner som jag har läst om dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
rawtaliban
Hur då menar du? Vad jag vet var det tyska polisen som "begärde" att svenska polisen skulle åka dit och hämta den data de kunde, vilket i praktiken blev inget alls.
Ingen nackdel IMO.
Om du vill minimera risken för att sånt händer bör du använda en VPN som hostas utanför EU och USA. IVPN som du nämner är då ett bra val, alternativt Proton VPN som hostas i Schweiz.
Ja, precis en av anledningarna till att jag är intresserad av IVPN.
Men det verkar inte som att de kör sina servrar på RAM, utan använder krypterade hårddiskar istället. Hur mycket kan det påverka säkerheten, tror du?