2023-06-19, 13:02
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Som ju är totalt ointressant för en saudisk shejk. Europa är fotbollens centrum, de vill ha sina lag där. Steg 1 var (och är) att köpa europeiska lag. Steg två är att köpa plats för saudiska lag.

Men mer troligt är en superliga som inte har några geografiska förbundsbegränsningar. Det kommer bli upp till supportrarna att stoppa detta när (inte om) det kommer, likt det senaste försöket. För lita på att klubbägarna inte vill motstå pengarna de blir erbjudna.

Jo du kanske har rätt. Man kräks av tanken hursom.

Att dom kan styra allt med sina pengar är för bedrövligt!

FIFA borde sätta stopp innan fotbollen dör
Citera
2023-06-19, 13:15
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jo du kanske har rätt. Man kräks av tanken hursom.

Att dom kan styra allt med sina pengar är för bedrövligt!

FIFA borde sätta stopp innan fotbollen dör

Haha, FIFA är ju mest korrupt och pengagalen av alla.
Det enda som kan stoppa en sån här utveckling är att supportrar utövar sin makt och väljer att inte köpa produkten. Vi såg det med senaste försöket till Superliga, särskilt i England, då räckte det med massiva demonstrationer. Nästa gång kommer de att skita i demonstrationerna och driva igenom en liga ändå. Då ställer det höga krav på oss att faktiskt helt bojkotta produkten. Inte köpa biljetter till matcherna, inte betala för tv-sändning (inte ens ful-tv). Då syftar jag inte bara på matcherna i superligan utan alla matcher, om lagen nu får/vill vara kvar i den inhemska ligan.

I dagens Arsenal: Vad gör man med Balogun? Succé i skitklubben Reims i fjol med 21 mål på 37 matcher. Arsenal behöver ha ett pålitligt alternativ till Jesus och han tickar dessutom den viktiga "homegrown"-boxen. Men Balogun vill ha spelgarantier och det kommer inte Arteta att ge bara så där. Jag ser gärna att vi ger en akademispelare chansen att lyckas och inte bara cashar in nu när det finns ett värde. Skeppa Nketiah istället, han har fått chansen och visat att han inte håller för den nivån Arsenal vill vara. Vi kan lätt få 20-25 miljoner pund för honom av Wolves/Fulham/Everton och dylika lag.
Citera
2023-06-19, 13:20
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Haha, FIFA är ju mest korrupt och pengagalen av alla.
Det enda som kan stoppa en sån här utveckling är att supportrar utövar sin makt och väljer att inte köpa produkten. Vi såg det med senaste försöket till Superliga, särskilt i England, då räckte det med massiva demonstrationer. Nästa gång kommer de att skita i demonstrationerna och driva igenom en liga ändå. Då ställer det höga krav på oss att faktiskt helt bojkotta produkten. Inte köpa biljetter till matcherna, inte betala för tv-sändning (inte ens ful-tv). Då syftar jag inte bara på matcherna i superligan utan alla matcher, om lagen nu får/vill vara kvar i den inhemska ligan.

I dagens Arsenal: Vad gör man med Balogun? Succé i skitklubben Reims i fjol med 21 mål på 37 matcher. Arsenal behöver ha ett pålitligt alternativ till Jesus och han tickar dessutom den viktiga "homegrown"-boxen. Men Balogun vill ha spelgarantier och det kommer inte Arteta att ge bara så där. Jag ser gärna att vi ger en akademispelare chansen att lyckas och inte bara cashar in nu när det finns ett värde. Skeppa Nketiah istället, han har fått chansen och visat att han inte håller för den nivån Arsenal vill vara. Vi kan lätt få 20-25 miljoner pund för honom av Wolves/Fulham/Everton och dylika lag.

Jag såg Kanada-USA inatt Balogun gjorde 0-2 snyggt mål. Jag gillar vad jag ser ni kanske vill skänka honom till oss?

Nej men jag håller med sälj Nkietah och ge Balogun chansen istället han är het just nu men förmodligen blir han utlånad igen Luton kanske behöver offensiv förstärkning?
Senast redigerad av Skarparattarn 2023-06-19 kl. 13:30.
Citera
2023-06-19, 13:39
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag såg Kanada-USA inatt Balogun gjorde 0-2 snyggt mål. Jag gillar vad jag ser ni kanske vill skänka honom till oss?

Nej men jag håller med sälj Nkietah och ge Balogun chansen istället han är het just nu men förmodligen blir han utlånad igen Luton kanske behöver offensiv förstärkning?

Han har sagt att han inte tänker acceptera en till utlåning. Han ska spela, antingen i Arsenal eller bli såld. Självklart har ju egot fått sig en boost efter den säsongen han gjort och jag förstår honom. Men nu verkar det ju vara rätt seriöst intresse för Havertz från vår sida, vilket får mig att tro att det blir att casha in på Balogun.

Fel val enligt mig, men nu är jag ju inte managern. Jag har inte heller sett så mycket av Balogun att jag säkert kan säga att han passar in i Artetas sätt att spela. Så det är mycket möjligt att Arteta inte ser att Balogun kommer passa in i vårt spelsätt. Då ska han naturligtvis säljas, även om det är tråkigt då man ju gillar när akademispelare kommer fram och blir viktiga spelare i laget de fostrats i.
Citera
2023-06-19, 13:47
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Utmana om vad? Sportsligt kan de inte utmana om något, enbart löner.
Till att börja med spelare, sen kommer dom vilja komma in i CL, sponsorer, fans...
Citera
2023-06-19, 13:48
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Han har sagt att han inte tänker acceptera en till utlåning. Han ska spela, antingen i Arsenal eller bli såld. Självklart har ju egot fått sig en boost efter den säsongen han gjort och jag förstår honom. Men nu verkar det ju vara rätt seriöst intresse för Havertz från vår sida, vilket får mig att tro att det blir att casha in på Balogun.

Fel val enligt mig, men nu är jag ju inte managern. Jag har inte heller sett så mycket av Balogun att jag säkert kan säga att han passar in i Artetas sätt att spela. Så det är mycket möjligt att Arteta inte ser att Balogun kommer passa in i vårt spelsätt. Då ska han naturligtvis säljas, även om det är tråkigt då man ju gillar när akademispelare kommer fram och blir viktiga spelare i laget de fostrats i.

Jag håller med om att det borde satsas mer på akademi spelare vilket Tottenham är för dåliga på. Hade valt Balogun före Havertz alla dagar Havertz har dessutom inte rosat marknaden i Chelsea men vem vet han kanske får en nytändning i Arsenal.

Ok visste inte det om utlåning då tror jag också att ni lär sälja honom tyvärr bara han inte försvinner bort i nån skitliga som franska tex. Han borde få chansen i PL. Kolla highlights från inatt så ser du hans snygga mål är ett tips.
Citera
2023-06-19, 14:14
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Till att börja med spelare, sen kommer dom vilja komma in i CL, sponsorer, fans...
Det får vi verkligen inte hoppas!
Citera
2023-06-19, 14:43
Medlem
Snack om att United ska förlänga med Rashford och självklart betala alldeles för hög lön. Rashford är inte värd en av ligans högsta löner. Rätt att förlänga om man ska sälja inom ett par år, i och för sig.

Gravt överskattad av lagets supportrar och kommer knappast bli bättre än vad han är just nu. Ojämn och opålitlig.
Citera
2023-06-19, 15:26
Medlem
Beaver14s avatar
Bournemouth sparkar O'Neil!

Vad hände där? Känns som han gjorde det bästa jobb han kunde ha gjort förra säsongen, kom in efter 4 omgångar när laget just blivit trashade med 9-0 av Liverpool och förde dem till en trygg mittenplacering.
Citera
2023-06-19, 15:28
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Vad hände där? Känns som han gjorde det bästa jobb han kunde ha gjort förra säsongen, kom in efter 4 omgångar när laget just blivit trashade med 9-0 av Liverpool och förde dem till en trygg mittenplacering.
Är inte helt hundra men är det nya ägare eller något? Kanske vill ha in ett flashigare namn. Håller med annars, han gjorde ju det bra.
Citera
2023-06-19, 15:46
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Är inte helt hundra men är det nya ägare eller något? Kanske vill ha in ett flashigare namn. Håller med annars, han gjorde ju det bra.

Spekulation - möjligen relaterat? Tiden får utvisa, som alltid.

https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/premier-league-rape-allegation-police-30266498
Citera
2023-06-19, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Snack om att United ska förlänga med Rashford och självklart betala alldeles för hög lön. Rashford är inte värd en av ligans högsta löner. Rätt att förlänga om man ska sälja inom ett par år, i och för sig.

Gravt överskattad av lagets supportrar och kommer knappast bli bättre än vad han är just nu. Ojämn och opålitlig.

Riktig Horunge är han hatar fan snubben sjukt överskattad som du säger

Noll lagspelare han lirar bara för hjälteglorian och twitterlikes

Hade han inte varit Engelsman hade han lirat i typ championship
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in