2023-06-19, 08:18
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Även om jag och min syster fått lite skadestånd så väger det inte upp vårt lidande. Det borde du också förstå att 7 miljoner USD är en droppe i havet jämfört med 6 miljoner av vårt folk som mördats av nazisterna.
Allt är relativt som kanske Albert Einstein sa. Om någon gav mig 70 miljoner kronor skulle jag tycka det var en helt ok gåva.
Citera
2023-06-19, 08:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Allt är relativt som kanske Albert Einstein sa. Om någon gav mig 70 miljoner kronor skulle jag tycka det var en helt ok gåva.

Det är inte tillräckligt för oss som har trauman från alla berättelser om nazisternas brott. Tyskarna kommer att betala ut mer pengar över tid för att köpa sig rena samveten.
Citera
2023-06-19, 08:29
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Det är inte tillräckligt för oss som har trauman från alla berättelser om nazisternas brott. Tyskarna kommer att betala ut mer pengar över tid för att köpa sig rena samveten.
Nu finns det väl inte många Tyskar kvar i livet som har det minsta koppling till vad som händ under WW2.
Citera
2023-06-19, 11:57
Medlem
Citat:
Det är 78 år sedan, varför ska människor som inte är nazister och inte ens var födda före 1945 ha dåligt samvete?. Vad har dom gjort dig?
Citera
2023-06-19, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Schack matt alla förnekare och reviderare säger jag!

Tyskland hade naturligtvis inte betalat ett öre om det inte funnits en förintelse med tillhörande överlevare.

Så varför förnekar och reviderar ni mot bättre vetande och full bevisning?

PS: Var försiktiga med hur ni argumenterar eftersom förnekande av en förintelse numera är ett brott (däremot inte en diskussion om omfattningen av en bejakad förintelse om jag förstått saken rätt)
Hur kan det vara ett brott att förneka saker? 🙄
Citera
2023-06-19, 12:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Det är 78 år sedan, varför ska människor som inte är nazister och inte ens var födda före 1945 ha dåligt samvete?. Vad har dom gjort dig?

Spelar du dum nu eller? Vet du inte vad nazisterna, dessa satans mördare, har gjort mot oss judar?
Citera
2023-06-19, 12:34
Medlem
Citat:
Spelar du dum nu eller? Vet du inte vad nazisterna, dessa satans mördare, har gjort mot oss judar?
Jag ifrågasätter inte att 6 miljoner mördades.
Men det är 78 år sedan, de skyldiga ligger på kyrkogården. Och det var många tyskar som inte var medlemmar i nazistpartiet
Senast redigerad av mangne 2023-06-19 kl. 12:42.
Citera
2023-06-19, 13:34
Avslutad
Citat:
Jag ifrågasätter inte att 6 miljoner mördades.
Men det är 78 år sedan, de skyldiga ligger på kyrkogården. Och det var många tyskar som inte var medlemmar i nazistpartiet

Jag vet. Och ändå är det här delforumet proppfullt av foliehattar som propsar på att det nog aldrig hänt. Nya trådar om allt möjligt startas på daglig basis och du undrar varför vi som är de drabbade, vi som är offren inte kan glömma?
Citera
2023-06-19, 13:53
Medlem
Citat:
Även om jag och min syster fått lite skadestånd så väger det inte upp vårt lidande. Det borde du också förstå att 7 miljoner USD är en droppe i havet jämfört med 6 miljoner av vårt folk som mördats av nazisterna.
I vilket läger satt du med din syrra?Är ni tvillingar?
Citera
2023-06-19, 14:21
Medlem
Citat:
Jag vet. Och ändå är det här delforumet proppfullt av foliehattar som propsar på att det nog aldrig hänt. Nya trådar om allt möjligt startas på daglig basis och du undrar varför vi som är de drabbade, vi som är offren inte kan glömma?

Men judarna mördade 20-30 miljoner ryssar och ukrainare genom sin bolsjevism. Bör inte du som jude betala en stor del av din lön till dessas anhöriga?
Citera
2023-06-19, 14:22
Medlem
Citat:

Citat:

Citat:

Citat:

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
I vilket läger satt du med din syrra?Är ni tvillingar?

Hon har såklart aldrig suttit in nåt sådant läger, utan sitter och ljuger och överdriver om skadeståndspengarna.

Däremot har hon rätt i andra punkter, och detta handlar inte om att dagens tyskar ska straffas utan om att landet Tyskland tar sitt ansvar för vad en galen regim tilläts ställa till i elände mot judar och andra, och kompensera de direkt och indirekt drabbade för detta.
Citera
2023-06-19, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hon har såklart aldrig suttit in nåt sådant läger, utan sitter och ljuger och överdriver om skadeståndspengarna.

Däremot har hon rätt i andra punkter, och detta handlar inte om att dagens tyskar ska straffas utan om att landet Tyskland tar sitt ansvar för vad en galen regim tilläts ställa till i elände mot judar och andra, och kompensera de direkt och indirekt drabbade för detta.
Finland dömdes att betala ryssar 500-600 miljoner USD på 8 år efter kriget..
borde Finland betala mer nu år 2023 eller räcker det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in