2023-06-18, 13:12
Medlem
scoremaxs avatar
Bara att hoppas att det här inte sprider sig till att bli ett argument för ”reparations” gentemot Afroamerikaner och alla andra som känner sig kränkta för gud vet vad.
Citera
2023-06-18, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Schack matt alla förnekare och reviderare säger jag!

Tyskland hade naturligtvis inte betalat ett öre om det inte funnits en förintelse med tillhörande överlevare.

Så varför förnekar och reviderar ni mot bättre vetande och full bevisning?

PS: Var försiktiga med hur ni argumenterar eftersom förnekande av en förintelse numera är ett brott (däremot inte en diskussion om omfattningen av en bejakad förintelse om jag förstått saken rätt)
Tyskland kan väl senare ta tillbaka dessa pengar eftersom en del av dessa judar köpte upp konst, fastigheter och annat mycket biligt efter första världskriget då många rika tyskar blev fattiga och var tvngen att säja. Det är samma historia vad det gäller judar igenom historien och man kan väl säga att dom är smarta affärsmän men det slutar också ständigt på samma sätt vilket är trist.

Tyskland har nog betalat rejält med skam genom åren och kraven borde vara över nu. Tyvärr är det inte över då man nu vittvättar nazister och banderasdyrkare i Ukraina samtidigt som man skickar vapen och pengar dit. Ni vet denna Banderas mfl som massmördade tiotusentals polacker och judar under andra världskriget. Han har nu torg och gator uppkallade efter sig i Ukraina och tyskar och många polacker tittar bort. Det är kanske samvetet som återigen gör sig påmint och man betala nu ut pengar till överlevande. Polen kräver också pengar ...

Är det inte synd att man inte för debattera historiska händelser utan att hamna i fängelse? Det här verkar vara den nya "demokratiska" trenden. Nu är inte jag en förnekare av tyska krigsbrott och grymheter utan vet att det mördades på industriell skala kommunister, polacker, judar, handikappade och andra i Hitlers hat och storhetsvansinne. Ser vi hat och storhetsvansinne i dagens Tyskland, UK och USA med? Tjeckiens president Petr Pavel talade nyligen om att det behövdes större övervakning av ryssar i Europa likt den som var i USA under andra världskriget och då gällde det japaner, han menar med andra ord koncentrationsläger igen på europeisk mark. Vi kan väl kanske då dom är inlåste erbjuda dom dödshjälp enligt Kanadensisk anda.

På sociala medier kastas folk ut om man har åsikter om pandemier, klimatfrågan, judars förtryck och i stort sett utrotning av det palestinska folket i deras land.

Vad är till slut rätt och fel då saker och ting inte ens får debatteras? Tyska krigsbrott är enkla att förklara för dessa "förnekare" så varför rädslan? Det hela får ju fler människor att tro att det "ligger en hund begraven". I stort sätt försöker man förbjuda människor att ha "fel" och inbilla dom att världen är svart och vit där den sittande makten alltid har rätt och numera granskas makten inte ens av journalister eftersom dessa är rädda om annonsintäkterna för sina ägare.
Citera
2023-06-18, 13:36
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Bara att hoppas att det här inte sprider sig till att bli ett argument för ”reparations” gentemot Afroamerikaner och alla andra som känner sig kränkta för gud vet vad.

Fast den frågan har ju redan varit uppe på bordet.
Enligt en ny FN-rapport bör USA betala skadestånd till afroamerikaner för slaveriet, skriver AFP.
https://omni.se/fn-usa-maste-ge-svarta-skadestand-for-slaveriet/a/rKdGa

Och det händer eller är på gång i USA. I länken får du exempel från 3 delstater.

https://edition.cnn.com/2022/07/13/us/reparations-state-local-commission-reaj/index.html
Citera
2023-06-18, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Så de ger oerhörda summor även till Polen, alla andra länder de ockuperade, zigenare, Jehovas, bögar och andra de dödade? Knappast..

Det borde dom absolut göra. Polen bl a hade störst förluster jämfört med sin befolkningsmängd av alla länder i Europa. Zigenare avrättades i hundratusental. Sådant här borde dock gärna ske i så kortare anslutning till dåd som möjligt. Nu har det ändå gått 80 år och ju mindre "färska" konsekvenserna är/ju mindre människor har sin viktimisering i medvetandet desto mindre slagkraft får upprättelen.
Citera
2023-06-18, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Inget annat folk har varit utsatta för värre brott än förintelsen, det hedrar faktiskt tyskarna att de i varje fall försöker göra bot även om pengarna inte räcker på långa vägar för att läka de sår vi bär med oss. De trauman som åsamkats oss saknar motstycke i historien och de miljoner som jag och min syster fått hittills är en droppe i havet jämfört med vårt lidande över alla anhöriga som mördades av nazisterna.

Fel, de judiskt styrda bolsjevikerna i Sovjet har genomfört världens största folkmord. Vad judarna råkade ut för är inte i närheten.

10 miljoner kristna mördade och Holdomor i Ukraina där miljoner svalt till döds.

När ska de judar och deras idag levande anhöriga som låg bakom detta betala skadestånd? Eller är det skillnad på folk och folk?
Citera
2023-06-18, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-folkvalda-WEF
Fel, de judiskt styrda bolsjevikerna i Sovjet har genomfört världens största folkmord. Vad judarna råkade ut för är inte i närheten.

10 miljoner kristna mördade och Holdomor i Ukraina där miljoner svalt till döds.

När ska de judar och deras idag levande anhöriga som låg bakom detta betala skadestånd? Eller är det skillnad på folk och folk?

Stalin var georgier och icke en jude. Lenin var jude och blev mördad av Stalin.

Jag är själv judinna och anser att tyskarna bör hedras för sina ansträngningar att göra rätt för sig även om de 7 miljoner USD som jag och min syster fått hittills till banken i Tel Aviv inte på långa vägar kan läka våra sår i själen. Sex miljoner av vårt folk mördades av nazisterna.
Senast redigerad av hillsongsweden 2023-06-18 kl. 18:03.
Citera
2023-06-18, 18:41
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Stalin var georgier och icke en jude. Lenin var jude och blev mördad av Stalin.

Jag är själv judinna och anser att tyskarna bör hedras för sina ansträngningar att göra rätt för sig även om de 7 miljoner USD som jag och min syster fått hittills till banken i Tel Aviv inte på långa vägar kan läka våra sår i själen. Sex miljoner av vårt folk mördades av nazisterna.
Är du trollare? Är du judinna? Eller judehatare? Utgår ifrån att du levt ett ganska normalt liv i Sverige. Om du fått 3,5 miljoner dollar cirka 35 miljoner kr utan att behövt uträtta något, utan bara för att du blivit född som jude så skulle det inte öka sympatin för judar.

För övrigt var Lenin inte speciellt judisk.
https://www.myjewishlearning.com/article/was-lenin-jewish/
Och han lär ha dött i sviterna av en stroke.
Senast redigerad av Goulburn 2023-06-18 kl. 18:56.
Citera
2023-06-18, 19:00
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-folkvalda-WEF

Varför startade Stalin en judisk enklav i Sibirien om han älskade judar?
The JAO was designated by a Soviet official decree in 1928, and officially established in 1934. At its height, in the late 1940s, the Jewish population in the region peaked around 46,000–50,000, approximately 25% of its population.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Autonomous_Oblast
Citera
2023-06-18, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
TS är idiot. Tyskland förlorade kriget och tvingas betala det som segrarna kräver, även om de är oskyldiga.

Det komiska är att Tyskland efter kriget ersatt fler judar än det fanns judar inom de ockuperade områdena. Totalsiffran jag sett över antalet judar inom de ockuperade områdena tror jag var 3,6 millioner (inte i närheten av 6 millioner). Och fler än 3,6 millioner har fått ersättning.

Tyskland har inte varit starka nog att stå emot kraven. Vem som helst som påstått sig drabbad har fått ersättning.

Ingen vet hur tysklands skuld egentligen ser ut, tex hur många som gasades för ingen får ifrågasätta narrativet.

Samtliga erkännanden vid nurnberg-rättegången har man fått fram genom tortyr (ja, samtliga). Det säger amerikanerna själva som genomförde förhören. Det är inte tyskarna som hävdar detta utan USA.

När man skall bevisa att Auschwits var ett dödsläger så redovisar man transporter med fångar som finns dokumenterade. Men dessa går aldrig till Auschwitz utan till fronten i Öst där dessa avrättas. WW2 historien är full av märkligheter.

Det enda märkliga här (eller kanske inte….) är hur du kan ha fått för dig så många saker som du nu påstod men som är direkt felaktiga och som du inte kan styrka seriöst, men ändå sprider….. Hänger på nazikramande förnekarsidor månne…?

För övrigt tycker jag det är helt rätt att Tyskland betalar skadestånd, och det är väl tyvärr så att det är många andra länder som skulle betala för sina övergrepp genom tiderna. Ja det är nog tyvärr så illa att få länder har ett helt rent samvete vad gäller krig och div övergrepp under sin historia.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2023-06-18 kl. 21:18.
Citera
2023-06-18, 21:04
Avstängd
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det enda märkliga här (eller kanske inte….) är hur du kan ha fått för dig så många saker som du nu påstod men som är direkt felaktiga och som du inte kan styrka seriöst, men ändå sprider….. Hänger på nazikramande förnekarsidor månne…?
Du kan inte ens precisera vad som är fel? Är du tre år och kan inte uttrycka dig?
Citera
2023-06-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Du kan inte ens precisera vad som är fel? Är du tre år och kan inte uttrycka dig?
Allt det du påstod var fel, men det är OT att gå vidare på det i denna tråd
Citera
2023-06-19, 06:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Är du trollare? Är du judinna? Eller judehatare? Utgår ifrån att du levt ett ganska normalt liv i Sverige. Om du fått 3,5 miljoner dollar cirka 35 miljoner kr utan att behövt uträtta något, utan bara för att du blivit född som jude så skulle det inte öka sympatin för judar.

För övrigt var Lenin inte speciellt judisk.
https://www.myjewishlearning.com/article/was-lenin-jewish/
Och han lär ha dött i sviterna av en stroke.

Även om jag och min syster fått lite skadestånd så väger det inte upp vårt lidande. Det borde du också förstå att 7 miljoner USD är en droppe i havet jämfört med 6 miljoner av vårt folk som mördats av nazisterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in