2023-06-19, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Finland dömdes att betala ryssar 500-600 miljoner USD på 8 år efter kriget..
borde Finland betala mer nu år 2023 eller räcker det?

Finland är mig veterligen det enda land som faktiskt betalat hela det utmätta krigsskadeståndet sedan länge.

Vad som ska betalas och varför lär väl avgöras från fall till fall, så man kan ha just Finlands krigsskadestånd som referens vad som ska utdömas och betalas i andra fall.

Vi har ju inte så när det gäller andra brott, utan mord kan ge olika påföljder beroende på en rad faktorer.
Citera
2023-06-19, 22:37
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Finland är mig veterligen det enda land som faktiskt betalat hela det utmätta krigsskadeståndet sedan länge.

Vad som ska betalas och varför lär väl avgöras från fall till fall, så man kan ha just Finlands krigsskadestånd som referens vad som ska utdömas och betalas i andra fall.

Vilka andra invaderade och besegrade länder anser du bör betala "krigsskadestånd" till Putin för att ha förlorat ett 80 år gammalt erövringskrig? Estland? Litauen? Ukraina?
Citera
2023-06-19, 23:13
Medlem
XEXXE69s avatar
Nonsens säger jag.
Tyskland har betalat tillräckligt. Det kan inte ens vara många vid liv som hade något med kriget att göra.
Citera
2023-06-21, 15:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XEXXE69
Nonsens säger jag.
Tyskland har betalat tillräckligt. Det kan inte ens vara många vid liv som hade något med kriget att göra.

Ja, ska vi snacka arvssynd kan vi ju granska judarna och deras inblandning i 'slave trade' till US.

..sen har vi ju Holomodor och andra 'händelser.

...men det är väl antisemitism, judehat och hatspråk?
Citera
2023-06-22, 11:43
Medlem
Hela den här frågan är absurd.

Tyskland var sionisternas största och mäktigaste allierade under Adolf Hitler. Jag har för mig att man till och med skrev in särskilda undantag för sionistiska rörelsen/partiet.

Det finns en hel del obekväma fakta som inte riktigt lirar med den officiella versionen av vad som hände. Den versionen som är mainstream är att du i princip var körd om du bedömdes ha en viss mängd judiskt blod.

Det är ganska så tydligt att detta är en form av utpressning och konstant psykologisk terror mot ett folk som idag har en extremt liten/ingen relation till vad som hände. En Tysk kan dock inte försvara enligt deras drakoniska hatbrotts-lag.

Det är helt sjukt att någon litar på någonting som Israel säger.
Citera
2023-06-22, 12:08
Medlem
USA gav green cards för över 1600 ledande nazi vetenskapsmän och ingengörer efter kriget och dom flögs till USA med sina familjer...inga av dom blev dömda för sina brott...hur många miljarder USD har dom dragit in genom sina arbeten för sitt nya arbetsgivare..alltså regeringen i USA..
Ryssar hade nåt liknande operation samtidigt och tusentals nazis flyttade dit med sina familjer..
Citera
2023-06-22, 12:50
Medlem
Detta kommer ge vatten till alla kolonistater nu. Hela Afrika, Asien och Latinamerika kan nu mera begära skadestånd av England, Frankrike och resterande länder som koloniserade och utplånade hela civilisationer.

En märklig tid vi lever i.

En ex president riskerar fängelse, men man struntar i att åtala alla andra presidenter i USA som i närtid har orsakat enorma skador i världen.
Citera
2023-06-23, 17:48
Medlem
Arvsynd som bygger på lögner. Och det kommer från UZA också hahaha.
Citera
2023-06-27, 03:07
Medlem
Kapuffs avatar
Mm... Då kan ju USA betala sina svarta medborgare hundratals miljarder dollar med tycker jag. Betydlig värre än vad SS och Gestapo ställde till med. Jag menar hur länge användes svarta som slavar, 500 år? Ingen aning men borde vara något liknande.

Sen varför ska Tyskland betala pengar för något som hänt för 100 år sedan. Då kan ju vi svenskar betala miljard belopp till Ukraina eller Poltava som det hette på kung Carls tid. Det var ännu längre tillbaka men vart går gränsen? Vi lär ju vara skyldiga Norge en redig slant med.

Så USA kan dra åt hellvete!!! Jag kunde kört runt i en fet Audi eller BMW istället för min sketna Volvo. Snackat tyska, druckit Berliner Pilsner i någon flummig ölkällare ? Men nej, USA "räddade" oss från den farliga tysken.

USA släpper 2 atombomber över Tokyo... Rätt många civila som dog då tror jag. DET var en förintelse, men tydligen är en jude betydligt mer värd än en japan. Jävla hyckleri.

Eller när Sossarna tvångskastrerade romer i Sverige. Ska vi inte betala dom för sveda och värk?
Senast redigerad av Kapuff 2023-06-27 kl. 03:14.
Citera
2023-06-27, 18:45
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
USA släpper 2 atombomber över Tokyo...

Du har exakt NOLL koll på saker.
Varför läser du inte på innan du skriver?

/VV
Citera
2023-06-27, 23:37
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belowmepls
Det är ganska så tydligt att detta är en form av utpressning och konstant psykologisk terror mot ett folk som idag har en extremt liten/ingen relation till vad som hände. En Tysk kan dock inte försvara enligt deras drakoniska hatbrotts-lag.

Bra poäng!

Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
DET var en förintelse, men tydligen är en jude betydligt mer värd än en japan. Jävla hyckleri.

Ja, det är jävligt märkligt. Jag antar att människovärdet står i proportion till folkgruppens inflytande globalt?
Citera
2023-06-27, 23:46
Medlem
Hur många tyskar som medverkade i ww2 lever ens fortfarande? Blir ju lite konstig situation om barn till de som utförde dåden ska betala. Enligt denna logik har amerikanerna jävla massa att betala både negrer och indianer tänker jag rent spontant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in