Citat:
Ursprungligen postat av
TheKhurgan
Vet inte om vi pratar om olika saker här. Men stödet ifrån väst räckte inte till menade jag.
Räckte det inte till? De har ju inte fått all stöd än?
Citat:
Ursprungligen postat av
TheKhurgan
Sedan är det så att tillslut blir det här också normalt och gängse, att Ryssland kontrollerar 25% av Ukraina. Om de håller det i ett år typ, så kommer folk vänja sig, plus att de kan förstärka sina positioner till den grad att det blir omöjligt att ta tillbaka.
Även om soldaterna inte längre får betalt för att kriga i Ukraina? Det är inte gratis för Ryssland att ha igång sin krigsmakt ska du veta.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheKhurgan
Befolkningen kommer acceptera och gå tillbaka till sin vardag osv.
EU och USA kommer ju inte stötta det här hur länge som helst.
Så det är lite nu eller aldrig.
Skitsnack. Nato och EU har sagt att de är "in for the long run". Det finns planer om vapenleveranser in i 2024.
Ammunitionsfabriker runt om i Nato har trappat upp.
Jag förstår inte hur du tänker?
Citat:
Ursprungligen postat av
TheKhurgan
Sedan behöver inte pausen betyda att hela motoffensiven misslyckats såklart. Det kanske har en plan B som funkar skitbra.
Du kan inte dra slutsatser efter de första angreppen. Vet du överhuvudtaget vad "probing attacks" är för något?
Jag citerar lite för dig så du lär dig något.
Citat:
Reconnaissance-in-force
Reconnaissance-in-force (RIF) is a type of military operation or military tactic used specifically to probe an enemy's combat ability.
While typical reconnaissance forces are small and armed only for self-defense, RIF use considerable (but not decisive) force in order to elicit a strong reaction by the enemy that more accurately reveals its own strength, deployment, preparedness, determination, and other tactical data. The RIF units can then fall back and report this data, or expand the conflict into a full engagement if enemy weaknesses are revealed.
Detta är troligen vad Ukraina sysslat med initialt i offensiven.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheKhurgan
Men utifrån vad som hänt (eller inte hänt) hittills, så ser det ju inte så lovande ut.
Tänkte du samma sak när det hade gått en vecka efter Rysslands offensiv mot Bakhmut?