2023-06-19, 10:40
Medlem
Märklig historia
Senast redigerad av rutand 2023-06-19 kl. 10:43.
Citera
2023-06-19, 10:52
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Ja, aboslut, men de får gör det i det tysta, annars blir det ett sjuhelvetes liv på kärringarna. Sikta, sänk, tig!

Går inte att genomföra i tysthet, denna båt hade ju ett 30 tal samtal från båten där dom
utan problem kunde kommunicera via mobiler.
Citera
2023-06-19, 10:58
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingon_
Det är dom korrupta "hjälp"organisationerna som har blodet på sina händer. Om dom inte åkte ut och plockade upp 99% av alla båtar en kilometer utanför Libyens kust för en VIP-resa rätt in på närmsta italienska asylkontor istället för att låta kustbevakningen eskortera tillbaks skeppen hade nästan ingen försökt längre.

Det är så sjukt, dom är så nära Libyens kust att man kan se ljus från fastlandet när dom blir
upplockade i "sjönöd" och där börjar dessa organisationer en 30 timmars lång resa mot Italien.
I stället för 45 minuter åter till Libyen

Tänk dej 100 svenskar i sjönöd utanför Gävle, upplockade och körda 30 timmar till Gdansk i Polen.
Citera
2023-06-19, 11:06
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Ja, självklart. Det är humanismen som har gjort att massakern har fått fortgå. Det ska naturligtvis tilläggas att länder som Tunisien, precis som alla andra länder i Afrika, saknar alla former av samhällsansvar och gärna ser mellan fingrarna på smugglingen bara de får en del av kakan. Hur skulle smugglarna annars få tag i alla gamla skeppsvrak och strippa dem på inredning för att trycka in så många hundra människor som möjligt? Hur är det ens möjligt att undvika att upptäcka detta?

Klart att Tunisierna vet vad som pågår.
"kunderna" betalar ju 1000-3500 usd per pers för en plats på båten.
Med fartyg i denna storleksklassen ( 700 pers) blir ju bruttointäkten 700.000 -2.450.000 usd
dvs 7 till 25 miljoner kronor för en resa.
Klart att Tunisiens kustbevakning, flottan , polisen och politiker får en del av kakan.
Detta är en miljardindustri.
Citera
2023-06-19, 11:46
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Vad ska vi göra med flyktingarna? Uppenbart att detta inte kommer sluta. Dom flyr ju för att deras liv är så hemska där. Och det är vi i väst som krigat där för att få olja och påskynda vårat konsumeringssamhälle. Dessa personer får ihop 4.5k USD för en av dom farligaste resorna som funnits, det måste säga en del om desperationen.

(FB) Profetia om tredje världskriget
Citera
2023-06-19, 11:48
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Myndigheter i Pakistan meddelar att över 300 pakistanier befaras ha omkommit.

Kan någon berätta om det i Europa finns ett enda land idag som ger asyl till Pakistanier ?
Vilka asylskäl kan man ha från Pakistan ?

Vad jag vet är det noll pakistanier som få UT i Europa på asylskäl.

Problemet är ju att ingen återvänder till Pakistan efter avslag, dom blir kvar i Europa som
papperslösa.

Det är därför rätten att söka asyl inte fungerar längre. Vid avslag kan du överklaga hundra gånger
och tillslut har det gått 10-15 år och dom får UT av humanitära skäl.

Dags att avskaffa regeln om rätt att söka asyl, eller sätta alla asylsökande i låsta läger och
snabb behandla alla som kommer från länder som Pakistan och direktavvisa dom.

Har de inget id eller pass kan man föreslå 2-5 olika länder dit de skickas utan pardon

Eller enklare, förvisas till gränsen.
Citera
2023-06-19, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Vad ska vi göra med flyktingarna? Uppenbart att detta inte kommer sluta. Dom flyr ju för att deras liv är så hemska där. Och det är vi i väst som krigat där för att få olja och påskynda vårat konsumeringssamhälle. Dessa personer får ihop 4.5k USD för en av dom farligaste resorna som funnits, det måste säga en del om desperationen.

(FB) Profetia om tredje världskriget

Du får se dessa 4.5k usd som en investering. Många av dessa män har ett 20 tal sponsorer som
förväntar sig återbetalning och avkastning på insatt kapital.

Det är inte desperation, det är en affärstransaktion.
Citera
2023-06-19, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Går inte att genomföra i tysthet, denna båt hade ju ett 30 tal samtal från båten där dom
utan problem kunde kommunicera via mobiler.
åh fan, de får ha några störsändare påslagna då
Citera
2023-06-19, 12:16
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Du får se dessa 4.5k usd som en investering. Många av dessa män har ett 20 tal sponsorer som
förväntar sig återbetalning och avkastning på insatt kapital.

Det är inte desperation, det är en affärstransaktion.
Jag håller faktiskt inte med dig. Det här är människor som dig och mig. Och det kan inte vara en nyhet att resorna är väldigt farliga. Hade du hoppat på den där båten och betalat den summan för att göra pengar på bidrag i väst? Jag anser fortfarande att dessa personer är desperata. Ska det behöva flyta upp fler små barn på stränderna för att folk ska bry sig?
Citera
2023-06-19, 12:19
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Har de inget id eller pass kan man föreslå 2-5 olika länder dit de skickas utan pardon

Eller enklare, förvisas till gränsen.
Ja och om inte grannlandet vill ta emot dem, kanske vi borde ha några meter ingenmansland dit de kan förvisas, då skulle vi kunna bli av med de med utvisningsbeslut som hemländerna vägrar ta emot.
Citera
2023-06-19, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Jag håller faktiskt inte med dig. Det här är människor som dig och mig. Och det kan inte vara en nyhet att resorna är väldigt farliga. Hade du hoppat på den där båten och betalat den summan för att göra pengar på bidrag i väst? Jag anser fortfarande att dessa personer är desperata. Ska det behöva flyta upp fler små barn på stränderna för att folk ska bry sig?

Om vi i Europa skulle ha fri invandring och bibehållen infrastruktur för välfärd skulle upp emot
300 - 400 miljoner Afrikaner söka sig till Europa på några få år.
Du måste inse det orimliga

Global handlar det om MINST 750 MILJONER som skulle söka sig till Europa

https://news.gallup.com/poll/245255/750-million-worldwide-migrate.aspx

Citera
2023-06-19, 12:25
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Om vi i Europa skulle ha fri invandring och bibehållen infrastruktur för välfärd skulle upp emot
300 - 400 miljoner Afrikaner söka sig till Europa på några få år.

Global handlar det om MINST 750 MILJONER som skulle söka sig till Europa

https://news.gallup.com/poll/245255/750-million-worldwide-migrate.aspx

Ja det är orimligt. Jag menar inte att vi ska öppna gränserna. Jag menar att detta är djupt tragiskt och vi i vår skyddade bubbla blir påminda med detta hur världen ser ut på vissa platser. Jag tycker ägarna bakom båtarna och människosmugglarna måste gripas och ställa inför rätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in