2023-06-19, 05:54
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Pepsi sålde läsk i Sovjet under kalla kriget. En sockerlösning producerad av förädare.

Lågprismärken är för den otvättade massan.

Red Bull är en styggelse.

Coca-cola i 25 cl glasflaska är det som gäller. Häld över is o en citronskiva.
Vad exklusivt.

Gissar också på pepsi max, tycker den smakar mycket bättre än cola zero. Vanliga drickor med socker kan jag inte för mitt liv förstå hur folk kan dricka, jag brukar bli sur i munnen flera timmar när jag dricker något med socker.
Citera
2023-06-19, 06:20
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
Dagligvaruhandelns mest sålda läskprodukt är Pepsi Max 1,5 l (2022). Totalt sett verkar dock Coca-Cola ha övertaget, eftersom de har fyra varor på topp 20, medan Pepsi bara har en.

https://www.etrender.se/mest-salda-varorna/

Av erfarenhet vägar jag påstå att Coca-Cola är betydligt större inom restaurangbranschen. Hittade ingen källa som bekräftar att det är så i Sverige, men i USA serverar 9 av de 10 största snabbmatskedjorna Coca-Cola.

https://www.resume.se/marknadsforing...-konkurrenten/
Tragisk lista som visar på hur degenererad befolkningen blivit. Det som sålde bäst i Sverige år 2022 var alltså godis, sötsliskiga drycker och hoppet om att slippa ekorrhjulet.
Citera
2023-06-19, 06:50
Medlem
På landet dricker folk Pepsi, i storstäderna Cola.
Citera
2023-06-19, 07:00
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
Dagligvaruhandelns mest sålda läskprodukt är Pepsi Max 1,5 l (2022). Totalt sett verkar dock Coca-Cola ha övertaget, eftersom de har fyra varor på topp 20, medan Pepsi bara har en.

https://www.etrender.se/mest-salda-varorna/

Av erfarenhet vägar jag påstå att Coca-Cola är betydligt större inom restaurangbranschen. Hittade ingen källa som bekräftar att det är så i Sverige, men i USA serverar 9 av de 10 största snabbmatskedjorna Coca-Cola.

https://www.resume.se/marknadsforing...-konkurrenten/

Spännande lista när man ser att svenskt smör finns med där. Inte den produkten jag ser flest köpa men jag jobbar heller inte inom matvaruhandeln.

Gevalia kaffe kommer väl rasa nu när ingen får köpa mondelezprylar.

Dricker väldigt lite läsk och känner ingen direkt skillnad på pepsi, cola eller samma i zero varianter.
Citera
2023-06-19, 07:15
Trocadero har fått ett uppsving på senare år, känns fint.
Citera
2023-06-19, 07:20
Medlem
Har hört att ICA päroncider säljer som smör i solsken, rätt god också.
Citera
2023-06-19, 07:23
Medlem
Neroxxs avatar
När jag jobbade i butik så sålde vi troligen mest coca cola, sen var det nog pepsi max. Detta var ju dock rätt länge sedan så har inte koll på om det ändrat sig i den butiken och ifall den ens låg i linje med övriga Sverige. När man knallar i butiker så tenderar dock coca cola att ha fler säljplatser vilket även brukar betyda att den säljer bäst. Red bull trodde jag dock hade sjunkigt rejäkt i försäljningslistorna med tanke på alla konkurrenter.
Citera
2023-06-19, 07:24
Citat:
Ursprungligen postat av NMT900
Har hört att ICA päroncider säljer som smör i solsken, rätt god också.

Är det märket Herrljunga?
Citera
2023-06-19, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman

Sorry, ICA Pärondryck med cider karaktär ska det vara, men Herrljunga går också bra.
Citera
2023-06-19, 07:30
Citat:
Sorry, ICA Pärondryck med cider karaktär ska det vara, men Herrljunga går också bra.

Ha ha, okej. Det kan jag tänka mig, har bara testat deras äpple, får nosa upp päronet inom kort.
Citera
2023-06-19, 10:27
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Tjenis.

Vist kan jag hålla med dig att Coca är lite överlägset. Men prismässigt så tycker jag inte det är värt det.

I Sverige är Halon läsk min favorit.
Och här i Spanien är Ananas min favorit.
Givetvis så får man blanda ut dem med brännvin.

Så jag gissade på bilighets märken, för många barn gillar läsk och vuxna vill ha läsk till groggen.
Och i dagens läge så är priset många gånger avgörande vad man kan köpa.

Jag tror många tänker, bätre att köpa 2 flaskor ICA cola än en flaska Coca.

Men jag kan ha fel, bara en ren gissning.

Hallon kan faktiskt vara god. Lite flashbacks till goda minnen som barn.

Det är fel. Många är ytliga och skäms för o köpa de billigare märkena, även. Det är sant.

Men mycket whitetrash, fattiga/feta familjer kör så. Även snåljåparna men de har ingen smak! De som resonerar så brukar vara överviktiga eller fattiga. Jag är ganska fattig men fulcola finns inte på kartan, då kan jag lika gärna dricka vatten eller fulöl.
Citera
2023-06-20, 21:11
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman

Citat:

Herrljunga
Päroncider
Men den innehåller väl äppeljuice
Ingredienser
Kolsyrat vatten, jäst och ojäst juice av päron och äpple, socker, syra (citronsyra), naturlig arom, konserveringsmedel (E202, E220*). *Innehåller sulfit.
Javisst vad det så.

Föredrar ren päroncider så jag köper Kopparbers.

Däremot gillar jag Herrljungas "Äppelcider med flädersmak" som hör och häpna innehåller... Just det päron juice.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in