2023-06-18, 19:25
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag vet inte om jag tycker vare sig det ena eller det andra om Arvid. Jag känner honom inte så kan inte uttala mig. Av det lilla man ser i teve drar jag inga slutsatser.
Det är ju fint av dig faktiskt. Men de allra flesta funkar inte så. De drar slutsatser av vad de ser och framförallt hör på tv. Det är ju lite det som är grejen med tv. Framförallt reality.
Citera
2023-06-18, 20:08
Medlem
Citat:
Jag vet inte om jag tycker vare sig det ena eller det andra om Arvid. Jag känner honom inte så kan inte uttala mig. Av det lilla man ser i teve drar jag inga slutsatser.

Vi vet ju hur du skulle uttrycka dig om någon av deltagarna -gud förbjude- hade gjort plastikoperationer. Där har du ju verkligen visat hur äckligt grov i munnen du kan vara.

Men det verkar vara något med just den här produktionen som är så helig att vi inte får diskutera och argumentera och ha synpunkter som vi brukat genom alla säsonger. Det känns för mig som att produktionsbolaget är lite desperata i år, har dålig budget eftersom de varit så snåla mot deltagarna. Jag önskar ju att SVT gjorde en ny bedömning av programmet och slutade köpa in det. Det skulle vara bättre att satsa på någon mer seriös produktion än detta. Det är dags att sluta låta vanliga människor exponeras i tv och fara illa. Det är så rått att sätta ihop folk som vill ha barn med de som inte kan/vill få barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Vilka par var det där kvinnorna inte kunde få barn män männen ville ha barn? Har nog missat. I Linas fall tror jag mer det handlar om huruvida man orkar och kan ta hand om barn om man är allvarligt sjuk. Därför förstår jag inte han psykologens prat om att adoptera. Fattar han inte att det inte har med det att göra?

Det var Mikael som blev ihopsatt med en kvinna, Tina, som var för gammal för att kunna få barn.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/kaKVOB/deltagare-kritisk-mot-svt-efter-skandalserien
Det var den säsongen produktionen fick kritik för att de tvingade deltagarna att bo hos den som hade det mest trångt. De fick inte välja själva. Allt för att produktionen ville skapa drama. Det var så vidrigt.
Citera
2023-06-18, 21:03
Avslutad
Citat:
Jag hoppas att du inte blir bannad!
Kan förstå att du känner dig angripen när jag skrev om dig men kan du då tänka på hur du själv formulerar dig till andra? Nä jag är långtifrån perfekt själv. Men har sagt att jag inte är intresserad av att gräla.
PM när du skrivit om hur folk pm:ar dig och du tycker det är jobbigt? Det har jag i alla fall ett minne av att du skrivit här (du som alltid håller dig till ämnet 😉 men kan ju blanda ihop med nån annan.

Jag menar att du och Sirsi kan snacka skit om mig på pm, ni behöver inte ta upp hela tråden med passivt aggressivt snack om andra nick och långa utläggningar om vilka böcker ni rekommenderar varandra att läsa, eller 50 inlägg om hur ni beundrar varandra. Jag har jättetrevliga samtal privat med en som skriver här, där kan vi skriva om böcker och annat man stör sig på eller är glad för, rekommenderar pm.

TILLBAKA TILL ÄMNET

Jag tror att både Arvida och Stedrik kommer säga ja imorgon, tyvärr får jag säga för Ida som förtjänar en glad och rolig kille som inte känner sig hotad av att hon pratar och är glad och trygg..!
Stedrik däremot, hoppas dom blir lyckliga. Lite osäker på Stina som verkar hålla alla känslor för sig själv och sen gå omkring med ett ess i rockärmen…
Citera
2023-06-18, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag menar att du och Sirsi kan snacka skit om mig på pm, ni behöver inte ta upp hela tråden med passivt aggressivt snack om andra nick och långa utläggningar om vilka böcker ni rekommenderar varandra att läsa, eller 50 inlägg om hur ni beundrar varandra. Jag har jättetrevliga samtal privat med en som skriver här, där kan vi skriva om böcker och annat man stör sig på eller är glad för, rekommenderar pm.

TILLBAKA TILL ÄMNET

Jag tror att både Arvida och Stedrik kommer säga ja imorgon, tyvärr får jag säga för Ida som förtjänar en glad och rolig kille som inte känner sig hotad av att hon pratar och är glad och trygg..!
Stedrik däremot, hoppas dom blir lyckliga. Lite osäker på Stina som verkar hålla alla känslor för sig själv och sen gå omkring med ett ess i rockärmen…

Du verkar vara en narcissistisk psykopat som tappar din makt mer och mer härinne. Fler och fler av sektmedlemmarna vänder dig ryggen. 🤡
Citera
2023-06-18, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Du verkar vara en narcissistisk psykopat som tappar din makt mer och mer härinne. Fler och fler av sektmedlemmarna vänder dig ryggen. 🤡

Det är snarare den stora mansbäbisen Arvid som kommer att upptäcka att allt fler vänder honom ryggen och tappar respekten för honom efter det här programmet. Det går inte att laga den skada han tillfogat sig själv, avsnitt efter avsnitt. Jag hoppas att Ida klarar sig bra dock. Det borde stå en lång rad män på rad att få dejta henne, män som är kapabla i sängen också!
Citera
2023-06-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det är snarare den stora mansbäbisen Arvid som kommer att upptäcka att allt fler vänder honom ryggen och tappar respekten för honom efter det här programmet. Det går inte att laga den skada han tillfogat sig själv, avsnitt efter avsnitt. Jag hoppas att Ida klarar sig bra dock. Det borde stå en lång rad män på rad att få dejta henne, män som är kapabla i sängen också!

Arvid har nästan hur många kvinnor som helst att välja på och kärringar som du med passerat bästföre datum är han förmodligen inte intresserad av.
Citera
2023-06-18, 22:00
Medlem
pop-ikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
I ett klipp ur Kärleksrådet (minns inte om det också förekom i avsnittet) så beskriver Lina sig själv som spontan i kontexten av att hon och Alex är så olika för att han inte är spontan.

Kan någon ge ett endaste jävla exempel på någonting spontant hon har gjort? Hon har inte ens spontanansökt till VM i resting bitch face.

Haha, sällan tjejer som inte jobbar tycker att män som jobbar och betalar skatt är för tråkiga på fritiden!

Det kan man ta som ett visst tecken på mansöverskottet och konkurrensen. Med all respekt för att de är olika överlag och han inte har det "kulturella" medelklasskapital hon söker.
Citera
2023-06-18, 23:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pop-ikon
Haha, sällan tjejer som inte jobbar tycker att män som jobbar och betalar skatt är för tråkiga på fritiden!

Det kan man ta som ett visst tecken på mansöverskottet och konkurrensen. Med all respekt för att de är olika överlag och han inte har det "kulturella" medelklasskapital hon söker.

Alex har kulturellt kapital. Ni blandar ihop det med något annat, att han inte är född i någon slags nyrik överklass som Lina är, hon behöver ju inte ens jobba och bor ändå i en 5-miljonerslägenhet. Hon tycker det är fyrkantigt att arbeta och försörja sig eftersom hon kan spontant gå ut med hunden närsomhelst vilken dag i veckan, har aldrig tider att passa, kan åka och bo i ett exklusivt sommarhus när hon känner för det och njuta av att laga mat för att det är gott, inte för att hon är hungrig. Linas kapital är just kapital, ärvda ekonomiska resurser. Det finns inget ”kulturellt” med att köpa hela Zaras vårkollektion rakt av eller att inreda sin lägenhet som en stylare på Hemnet. Hon fattade ju inte ens att böckerna hon dömde ut som nån slags rasistisk Stefan och Krister-humor var smal finkultur.
Citera
2023-06-18, 23:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara

Det tror jag också.
Citera
2023-06-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Ja, det kan jag förstå att du hade gjort, då hade hon ju gjort något kriminellt. Men om du knappt kände henne, hade du läxat upp henne som någon gammal magister eller nöjt dig med att säga att du tyckte hon gjorde fel och kanske sedan sagt att du inte var intresserad av att firtsätta relationen?

Jag anser inte att Agusts hopp över till ett avgränsat område eller några småspik i en takbjälke är kriminella handlingar. Men det gör alltså du?

Nu är inte jag mendokse, men ja spika i bjälken är kriminellt (skadegörelse).

Att hoppa över avgränsningar är potentiellt exempelvis olaga intrång, dock där Agust gjorde det är inte det så troligt.
Citera
2023-06-18, 23:50
Medlem
Citat:
Alex har kulturellt kapital. Ni blandar ihop det med något annat, att han inte är född i någon slags nyrik överklass som Lina är, hon behöver ju inte ens jobba och bor ändå i en 5-miljonerslägenhet. Hon tycker det är fyrkantigt att arbeta och försörja sig eftersom hon kan spontant gå ut med hunden närsomhelst vilken dag i veckan, har aldrig tider att passa, kan åka och bo i ett exklusivt sommarhus när hon känner för det och njuta av att laga mat för att det är gott, inte för att hon är hungrig. Linas kapital är just kapital, ärvda ekonomiska resurser. Det finns inget ”kulturellt” med att köpa hela Zaras vårkollektion rakt av eller att inreda sin lägenhet som en stylare på Hemnet. Hon fattade ju inte ens att böckerna hon dömde ut som nån slags rasistisk Stefan och Krister-humor var smal finkultur.

Alex har tyvärr uselt kulturellt kapital och det ligger honom i fatet. Det är uppenbart att Lina anser att han inte är fin nog för henne.

Om man t.e.x. jämför Arvids och Alex bildnings nivå så är skillnaden enorm. I vad de kan, ihur de för sig, i hur de pratar, i hur de äter mm mm.

Tror inte Lina kommer från nyrika förhållanden heller utan hon ger ett allmänt bildat intryck. Sanslöst lat dock så antar att hennes pappa är överbeskyddande och kravlös.
Citera
2023-06-18, 23:53
Medlem
Citat:
Ack så fel. Linas kläder kommer från Toteme och sin livsstil har hon själv jobbat ihop. Utbildning lönar sig alltid och livet som estet blir så mycket lättare med bra lön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in