2023-06-12, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Tycker du!?
Det var ju en djävla BANG som Arvid levererade när han tyckte det var helt okej att ligga helnaken i en säng tillsammans med någon annan människa än sin fru
En till BANG kom när Stina deklarerade att hon var nära på att få läggas in på psyket vid tanken på att vara fortsatt gift med Fredrik!

En lite mindre bang (notera de uteblivna versalerna) och en ack så förväntad sådan kom när Lina försökte sig på att säga att nu hade de ändå börjat hitta fram till varandra. Hon fick se Alexander släppa loss i go-kart och det tände hon till på. Dock helt omedveten om sin egen slätstrukenhet varje minut av både dagens avsnitt såsom i alla tidigare avsnitt.
Hon var nog inte heller medveten om att hennes förakt sken igenom vid middagen då hon ville att Alexander skulle utveckla sina åsikter kring alla (ja alla) smaker och texturer han kände i maten.
Man förundras verkligen hennes förmåga att fara runt med adrenalin i en go-kart, att bära Alexander på ryggen med tanke på hur illa däran hon är hälsomässigt.
Hon beskrev sin hund som det bästa som finns, en individ som inte gör något han inte vill själv. Lite som Linas egen inställning till lönearbete som det verkar.

Skönt att August satte handen i fejset på Carro. Helvete vilken neurotisk människa.

Tror du inte att han fiskade lite efter hennes inställning till eventuellt fler deltagare i sängen? Varför skulle han vara nöjd med en om hon skulle vara okej med fler?
Citera
2023-06-12, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Tittar man på dem utseendemässigt så ser carloin ut precis som en sådan som bör vara attraherad av en sådan som aügust.
Det var väl därför de parades ihop. Båda ser ut som estet-människor. Agust är ju en och carro har iallafall den looken.
Citera
2023-06-12, 22:13
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Det är "Hoppsan Kerstin!" man säger och det är inte omöjligt att det är därför Ida kallar sitt party-alter-ego just så. Mycket "hoppsan" blir det när vodka-shots och skumpa blandas i magen.

Och ett kort hoppsan så shotsen kräks upp är nog att förvänta när hon finner Arvid med dasen framme bredvid en annan kvinna.
Då går det inte att värja sig med ”han är så bekväm i sin egen kropp och associerar inte nakenhet med sex alls”
Citera
2023-06-12, 22:14
Medlem
När Lina hoppar på Alex lite när de sitter & käkar & frågar efter vad han tycker, det är så symptomatiskt det där för veka killar. Man märker att hon är rätt trött på hans beteende bara & det handlar inte om pizzan eller vad det nu är de egentligen käkar. Ett tips till killar överlag som har problem med att få till det med andra könet, det är nästan inget som får tjejer att bli mer ointresserade än inställsamma män.

Ida är exakt likadan, men då är könen ombytta så då är det inte samma sak. Män kan med tycka det är rätt tröttsamt, men inte alls i samma utsträckning som kvinnor.
Citera
2023-06-12, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karamella
Hon säger ju inte att det är genom flashback, bara att personerna är från flashback. De kan ju fortfarande använda Instagram

Men vad orättvis Carro är mot Agust, för han har ju varit väldigt korrekt och saklig och neutral här i tråden. Han har inte alls hetsat mot Carro. Och vad jag sett av instagramflödet hos deltagarna så får de väl alla stöd i sina instagrams? Jag har inte så bra koll. Det är ju rätt tuff kritik även i facebooktråden, och har varit det under hela programmets gång, det är inte bara här på flashback tongångarna är höga.
Nä, så trist för Agust, som faktiskt avslutade det ovärdiga experimentet på ett vuxet och värdigt sätt, med äkta värme dessutom mot Carro på slutet. Då ska han inte ha en massa skit efteråt tycker jag. Här borde väl produktionen kunna gå in med extra psykologsamtal till Carro om de ser att hon behöver det, om hon börjar bli så obalanserad att hon fortsätter att bråka och hetsa mot Agust.
Citera
2023-06-12, 22:19
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Tror du inte att han fiskade lite efter hennes inställning till eventuellt fler deltagare i sängen? Varför skulle han vara nöjd med en om hon skulle vara okej med fler?

Jo han utmanar henne konstant, men hon uppfattar inte det alls.
Citera
2023-06-12, 22:20
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ylisar
När Lina hoppar på Alex lite när de sitter & käkar & frågar efter vad han tycker, det är så symptomatiskt det där för veka killar. Man märker att hon är rätt trött på hans beteende bara & det handlar inte om pizzan eller vad det nu är de egentligen käkar. Ett tips till killar överlag som har problem med att få till det med andra könet, det är nästan inget som får tjejer att bli mer ointresserade än inställsamma män..
Jag har då mitt på det torra, en gång rescenserade jag en pizza en kvinna hade bakat till hela gruppen & bad mig betygsätta,
hon fick 7 av 10! eftersom det var fel på botten....pizzabotten alltså!, den var för mjuk, man såg hur denna grova dissning tände elden i hennes 'andra mun'.
Hennes veka tjejkompis fick inte heller ligga (med nån av oss) då hon gav pizzan 10 av 10 som ett kompensatoriskt svar på att jag givit den 7

Kvinnlig sykologi
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-06-12 kl. 22:23.
Citera
2023-06-12, 22:22
Medlem
Macchiatos avatar
Den mest obehagliga och subtila vändningen måste Polyp-Stina stå för i det här avsnittet. Hon har redan bestämt sig för att säga nej och sen kanske fortsätta dejta! Eller så säger man ja och bor isär innan man bestämt sig bara. Nej, hon är en kallhamrad fullblodsegoist. Sån iskyla i blicken finns inget sexigt med. Stackars Ticks-Freddan stammar på om hur han gillar starka kvinnor. Ja, så länge de är glada och på din sida är det väl bra, men när de ser dig som en spermadonator med ett bäst-före-datum är det dags att tänka på sin egen mentala hälsa.

Lina har väl insett hur hon framstod efter all kritik. Återigen. Lina slänger in lite vilseledande aktiviteter och räddar sitt skinn till Alex applåder. Det är ändå lite lamt att Alex har så svårt att beskriva smaker och texturer på mat. Det hade funkat bättre om Alex bara hummade och lärt sig bordsskick. Det kommer bli en sad face och ett nej från Lina.

Arvid kanske bara ville tejpa igen munnen på Ida för att hon pratar för mycket när han vill breda ut sig. Att man inte vill komma brukar väl betyda att man är för trött för att slutföra jobbet, men visst kan det vara skönt ändå.

Att Carro har mage att fortfarande hävda att "hon ansträngde sig". Vad är det för nivå av ansträngning att 1. Alldeles för sent 2. Alldeles för slappt försöka lappa ihop stämningen efter att ha fått ett psykbryt på något lekfullt beteende. Hon skulle bli en katastrofal morsa. Wow liksom. Du hängde ett skynke över gardinstången och kräver stående ovationer och beröm. Hon kanske kunde pröva det där programmet "De odejtbara"

Jag tror ändå på ja från två par nästa gång.
Citera
2023-06-12, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jo han utmanar henne konstant, men hon uppfattar inte det alls.

Det är så oroväckande att han går så långt också, med tanke på att det bara varit ihop då ca 4-5 veckor dessutom. Vad kommer att krävas i form av utmaning för att Arvid ska få den där reaktionen han är ute efter?? - Det kommer ju inte vi att få veta, för kamerorna slocknar ju strax. Men jag undrar.
Citera
2023-06-12, 22:26
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Jag vet exakt vilka killar hon faller för. Det är afrikaner, som gör henne illa.
Jag tror att hon är ute efter typer som är lite mer exklusiv än så det ska kännas som att jag är den enda kvinnan i världen han kan göra så illa
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-06-12 kl. 22:29.
Citera
2023-06-12, 22:29
Medlem
I ett klipp ur Kärleksrådet (minns inte om det också förekom i avsnittet) så beskriver Lina sig själv som spontan i kontexten av att hon och Alex är så olika för att han inte är spontan.

Kan någon ge ett endaste jävla exempel på någonting spontant hon har gjort? Hon har inte ens spontanansökt till VM i resting bitch face.
Citera
2023-06-12, 22:31
Medlem
jontepsgs avatar
Det är uppenbart att Carro bestämde sig för att misslyckas från start, varför inte vara ärlig från början. Kämpa som Alex/Lina istället för att undvika Agust på alla sätt. "..universell lag som säger att du har rätt" 🥶
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in