2023-06-17, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Gå vidare i livet när hon utsätter familjer och barn för hot som får de att känna rädsla för sina liv??? Är du på riktigt
Det är inte hon som har hotat någon, det är en liten tjej. Att någon skulle vara rädd för henne är ju löjligt. Men om så är fallet gör man väl en polisanmälan. De (ni) vill få henne att framstå som klandervärd för att rättfärdiga att fortsätta hacka. Faktum är ju dock att de som sitter i rättegången inte är ett dugg bättre. Jag tycker personligen att de är betydligt värre. Även om jag skulle räkna bort att Z har IF och uppenbart inte kan stå upp för sig själv, hade det inte varit rätt.
Senast redigerad av Eliseei 2023-06-17 kl. 21:36.
Citera
2023-06-17, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Men och????? Låt den stackars människan vara. Om hon nu är så problematisk, blocka? Gå vidare i livet. Allvarligt. Är det här verkligen vuxna människor, utan IF? Jag börjar tvivla.
Droppen är att en alkis dyker upp i liven 🤣
Citera
2023-06-17, 21:50
Medlem
Så jävla sjuka människor som snart suttit i 8 timmar och korsförhört en ensam tjej. Jag vet att hon har gjort saker som inte är bra, men hon är ju inte direkt ensam om det… M*la som sitter och gråter om hur utsatt hon blivit av Z*ngo är ju inte ett dugg bättre själv. Har suttit och pratat illa om så många människor, spelat upp andras lives, hånat, förnedrat och kallat folk både det ena och andra. Men när man själv blir utsatt.. buhu… I mina vi ögon är det uppenbart vad Z*ngo är ute efter och vad hennes svårigheter är. Hon ber om att få gå på toa eller att få hämta nåt att äta. Hon får skit när det lyser upp i ögonen, du sitter väl inte med mobil??? Som om nån kan förbjuda. Alltså fattar ni inte hur sjukt detta är?? TikTok-rättegång nr 862 med 450 personer mot en… Några tappra själar i kommentarerna ser och försöker, en herre går upp och försöker stoppa, men OJ då ryter lejonen ifrån. Hon har bett om ursäkt till olika personer flera gånger under dessa 8 timmar, ändå sägs det flera gånger att hon ALDRIG ber om ursäkt. Vuxna människor, i ÅTTA timmar, mot en tjej med intelligent funktionsnedsättning. Både L*tte och M*ke är två personer som haft min respekt, men efter ikväll.. 🤮
Citera
2023-06-17, 21:51
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Gå vidare i livet när hon utsätter familjer och barn för hot som får de att känna rädsla för sina liv??? Är du på riktigt

Min åsikt är att man anmäler hot till polisen. Inget blir bättre av att göra nån slags Rikky Lake show live på tt.

Problemet är att de ÄLSKAR att hålla på. De har sagt samma sak nu i åtta timmar.

Obegripligt på så många sätt.
Citera
2023-06-17, 21:58
Medlem
[quote=Fideli123|84792120]Så jävla sjuka människor som snart suttit i 8 timmar och korsförhört en ensam tjej. Jag vet att hon har gjort saker som inte är bra, men hon är ju inte direkt ensam om det… M*la som sitter och gråter om hur utsatt hon blivit av Z*ngo är ju inte ett dugg bättre själv. Har suttit och pratat illa om så många människor, spelat upp andras lives, hånat, förnedrat och kallat folk både det ena och andra. Men när man själv blir utsatt.. buhu… I mina vi ögon är det uppenbart vad Z*ngo är ute efter och vad hennes svårigheter är. Hon ber om att få gå på toa eller att få hämta nåt att äta. Hon får skit när det lyser upp i ögonen, du sitter väl inte med mobil??? Som om nån kan förbjuda. Alltså fattar ni inte hur sjukt detta är?? TikTok-rättegång nr 862 med 450 personer mot en… Några tappra själar i kommentarerna ser och försöker, en herre går upp och försöker stoppa, men OJ då ryter lejonen ifrån. Hon har bett om ursäkt till olika personer flera gånger under dessa 8 timmar, ändå sägs det flera gånger att hon ALDRIG ber om ursäkt. Vuxna människor, i ÅTTA timmar, mot en tjej med intelligent funktionsnedsättning. Både L*tte och M*ke är två personer som haft min respekt, men efter ikväll.. 🤮[/QUOT
Håller med . Att göra en så stor grej för att hon har spridit skit ...8 timmar
Citera
2023-06-18, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider2019
Droppen är att en alkis dyker upp i liven 🤣

ellehur, hon borde vara tyst haha
Citera
2023-06-18, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli123
Så jävla sjuka människor som snart suttit i 8 timmar och korsförhört en ensam tjej. Jag vet att hon har gjort saker som inte är bra, men hon är ju inte direkt ensam om det… M*la som sitter och gråter om hur utsatt hon blivit av Z*ngo är ju inte ett dugg bättre själv. Har suttit och pratat illa om så många människor, spelat upp andras lives, hånat, förnedrat och kallat folk både det ena och andra. Men när man själv blir utsatt.. buhu… I mina vi ögon är det uppenbart vad Z*ngo är ute efter och vad hennes svårigheter är. Hon ber om att få gå på toa eller att få hämta nåt att äta. Hon får skit när det lyser upp i ögonen, du sitter väl inte med mobil??? Som om nån kan förbjuda. Alltså fattar ni inte hur sjukt detta är?? TikTok-rättegång nr 862 med 450 personer mot en… Några tappra själar i kommentarerna ser och försöker, en herre går upp och försöker stoppa, men OJ då ryter lejonen ifrån. Hon har bett om ursäkt till olika personer flera gånger under dessa 8 timmar, ändå sägs det flera gånger att hon ALDRIG ber om ursäkt. Vuxna människor, i ÅTTA timmar, mot en tjej med intelligent funktionsnedsättning. Både L*tte och M*ke är två personer som haft min respekt, men efter ikväll.. 🤮
Ja alltså, en riktig rättegång hade varit lindrigare för henne. Efter någon timme börjar de fråga om den tilltalade behöver en paus. De får även en paus för att ta lunch… och det finns en respekt mot den tilltalade oavsett brott. Den här tiktok rättegången måste ta priset för den absolut sjukaste. Förundras över att så många tycker det är helt rimligt. Dubbelmoralen i det hela gör det ännu svårare att förstå. De som gråter över att hon har ’snackat skit’ och nämnt deras namn är på en betydligt värre nivå själva.
Citera
2023-06-18, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Ja alltså, en riktig rättegång hade varit lindrigare för henne. Efter någon timme börjar de fråga om den tilltalade behöver en paus. De får även en paus för att ta lunch… och det finns en respekt mot den tilltalade oavsett brott. Den här tiktok rättegången måste ta priset för den absolut sjukaste. Förundras över att så många tycker det är helt rimligt. Dubbelmoralen i det hela gör det ännu svårare att förstå. De som gråter över att hon har ’snackat skit’ och nämnt deras namn är på en betydligt värre nivå själva.

Håller med fullständigt! Det här är riktigt jävla sjukt! Och att L*tte går i spetsen för detta som är utredare på FK… oetiskt deluxe! Jag är så nyfiken på hennes sk utredar-utbildning. Hon hävdar också att hon kan sätta diagnoser… hrm… Och att diagnoser i journaler ofta är fel. Som att hon genom att ”träffa” nån på TT tror sig stå över läkare och psykologer irl… Och alla bara hyllar och beundrar. Hade jag varit hennes chef hade jag nog tagit ett snack, trovärdigheten för FK är ju inte direkt stor ändå….
Citera
2023-06-18, 13:04
Medlem
Citat:
Håller med fullständigt! Det här är riktigt jävla sjukt! Och att L*tte går i spetsen för detta som är utredare på FK… oetiskt deluxe! Jag är så nyfiken på hennes sk utredar-utbildning. Hon hävdar också att hon kan sätta diagnoser… hrm… Och att diagnoser i journaler ofta är fel. Som att hon genom att ”träffa” nån på TT tror sig stå över läkare och psykologer irl… Och alla bara hyllar och beundrar. Hade jag varit hennes chef hade jag nog tagit ett snack, trovärdigheten för FK är ju inte direkt stor ändå….
Ja det är skrämmande hur bakom flötet hon verkar med tanke på sitt arbete. Hon vill få det till att Z bara är manipulativ. Och att allt skulle vara uträknat. Foliehatt delux. Sinnesjukt.
Citera
2023-06-18, 13:04
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:

Det gick över alla gränser igår. L uttalade t.o.m. hot mot P och sa att om någon hotar hennes familj så är det det sista hen gör pga att L minsann har ”kontakter”.
Så hot värderas olika beroende på vem man är och vilka som står på ens sida.

Under rungande applåder och massor av lovord lämnade L liven för att rätt snart öppna en egen där svansen av beundrare rann in och ovationerna fortsatte.

Etiskt?

Det var en man som kom in och föreslog att 7 timmar kanske räcker. Han blev nedröstad med argumenten ”hon har ju gjort si och så” (underförstått: då får vi göra så här).

Logik?
Citera
2023-06-18, 16:25
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik
Det gick över alla gränser igår. L uttalade t.o.m. hot mot Z-o och sa att om någon hotar hennes familj så är det det sista hen gör pga att L minsann har ”kontakter”.
Så hot värderas olika beroende på vem man är och vilka som står på ens sida.

Under rungande applåder och massor av lovord lämnade L liven för att rätt snart öppna en egen där svansen av beundrare rann in och ovationerna fortsatte.

Etiskt?

Det var en man som kom in och föreslog att 7 timmar kanske räcker. Han blev nedröstad med argumenten ”hon har ju gjort si och så” (underförstått: då får vi göra så här).

Logik?

Skrev helt åt skogen fel. P ska vara Z (se fetad ändring)
Citera
2023-06-18, 20:39
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik
Det är inte helt enkelt att göra en lista, då folk kan byta namn var 7:e dag på TikTok. Man kan även byta användarnamn var 30:e dag, men jag gör ett försök.
Obs! Om du inte redan har ett konto ska du vara noga med att döpa ditt konto för att få stanna kvar i lives. Sk ”user-konton” anses skumma och brukar blockeras av moderatorerna rätt snabbt.

Detta är inte alls alla men de mest frekvent förekommande i många sammanhang.

Sn*pp.sn*pp.sn*rum (i, a, o) 1
n*whistle (o) 1
fi*vonl*rsson1 (a) 1
*nt*m*ttos (i) 6
k*ttgr*s (a) 6
ros*st*ckar (i) 1
s*phiehkanss*n (o) 1
v*ndllla (e) 5
gurr*snurr* (e) 4
c*miz1984 (a) 3
fling*n90 (a) 2
Cr*zyM*ke (a, i) 2
br*nnerer*ll* (a) 2
h*rleyoffici*l66 (a) 1
*st*rf*st (e, e, a) 1
0n**ights*v*n_187 (e) 2, 7

1 = gick i fronten tillsammans med Anjo och Simon när CrazyandWife-drevet gick. Har sedan försökt lajva egna drev mindre framgångsrikt. Använder det vokabulär A och S etablerat.

2 = bröliga killar som ofta kliver in och ska förklara hur världen fungerar och vad som är rätt och fel (inte helt olikt A och S).

3 = individualist men dyrkad då hon ofta kliver in och säger sin mening när det hettar till. En av få jag fortf kan uppskatta att lyssna på.

4 = gör skäl för sitt användarnamn - snurrar runt och slänger ur sig mer och mindre genomtänkta kommentarer. Oftast det senare. Oseriös.

5 = orkar inte ens försöka definiera. Läs bakåt i tråden.

6 = svårplacerade. Lite ja-sägare över dessa två tjejer. Dock två väldigt olika personer. Varandras motsatser i mångt och mycket.

7 = gör skärminspelningar och lägger ut på YT. Länk finns ett par sidor längre bak i träden.

Utöver detta finns några TikTok-mammor som försöker hålla sig från allt drama men ibland ramlar dit. Tycker personligen dock att de oftast har vettiga synpunkter:

vick*nen (a)
sn*rtsomm*r1234 (a)
Detta kan ju inte vara vuxna människor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in