Citat:
Ursprungligen postat av
Pottkusk
En indisk general analyserar läget i motoffensiven.
Hans slutsatser är att det enda som kan hjälpa Ukrainas armé till framgångar är att Nato går in med trupper!
Frågan är om det kommer att bli så?
https://youtu.be/D0oA-Y5eTs4
Denna video var det mest sakliga jag hört på länge. Sedan finns det säkert påståenden han kommer med som kan ifrågasättas men "hans" tankar och analys var onekligen intressant.
Som jag tidigare påstått så måste man, för att kunna inhämta en någorlunda sanningsenlig bild, väga in flera olika källor och påståenden för att därefter få sin bild av verkligheten i detta extrema av propaganda
Tillsammans med vad jag länkade i tråden tidigare (Sveriges radios podd om offensiven och dess betydelse) så framträder bilden av flera saker tydligare. I alla fall kan man förstå vikten av offensiven samt svårigheten att lyckas med den.
Krig = helvetet på jorden - den som säger annat går i 'den fule i underjordens" ledband.
I krig försiggår fruktansvärda saker som den normala människan inte kan föreställa sig.
Jag tror att denna offensiven kommer misslyckas, massa människor kommer att dö som ett resultat av den. Och ryssen kommer ta än mer landområden (Dessa och dess hamn, samt ytterligare områden) därefter kommer samtal komma igång och fred uppnås.
Det enda som kommer att ha tjänat på hela detta hel%#&et är militärindustrin och väldigt rika människor samt vissa makthavare.
Medan hela övriga omvärlden är förlorare.