2023-06-18, 01:26
Medlem
Jag tror inte eliten önskar att vanligt folk ska bo i villa. Jag har sett detta komma sedan länge. Man kommer att mjölja skiten ur villaägarna tills bara de allra rikaste har råd att bo kvar.
Citera
2023-06-18, 02:22
Medlem
Ännu ett led i utrullningen gissar jag. EU agerar mer och mer överstatligt. Det handlar om att koncentrera makt bortom demokratin.

Som någon skrev kanske det går att söka bidrag för detta. Bidrag som dikteras av, och måste finansieras av skatter till, EU = EU får ännu mer makt.

Sorgligaste är att Sv troligen som vanligt skall visa sig duktiga och gå all in, och vara snabbast att lyda och ställa sig i ledet. Tänk om vi hade en statsminister som bara skrattade åt förslaget, konstaterar att det är irrelevant. Och kallade till presskonferens där det bara meddelades EU att 'det kan ni fetglömma'
Citera
2023-06-18, 03:12
Medlem
EU är en vidrig kommunistiskt helvetespakt. Hoppas skiten går under en gång för alla.
Citera
2023-06-18, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Tycker jämförelsen med asbets är rimlig eftersom det i båda fallen handlar om en ganska dyr förändring av en fastighet för att uppnå ett miljömål som politiker satt upp.
Men massinvandring gillar ju ni kommunistdrägg, hur bra är det för "miljön" med hundratusentals miljoner som ni vill ha till Europa? Idiot!
Citera
2023-06-18, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Dösnack. Jag är en etnisk svensk man. Jag har med god marginal råd med att bo även framöver.
Världen kretsar inte runt dig kommunistfjant. Typiskt rödingar, "JAG har råd", "JAG bor inte i gammalt hus". Såååå villiga att bli slavar och förslava andra. Drägg.
Citera
2023-06-18, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Detta är bra.

Energieffektiviteten måste upp. Jag har diskuterat saken med mina grannar, för oss är det inga problem.

Vi som har råd att bo i villa måste också ta ansvar och betala.
Nej, det är inte "bra". Och jag är inte "vi" med dig! Lägg dig inte i andras business rödingkräk.
Citera
2023-06-18, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Äger man hus har man råd 🙏
Hört talas om husLÅN?
Citera
2023-06-18, 03:45
Medlem
Superlistigs avatar
Totalitär-EU tror de kommer kunna ta bort våra rättigheter till vårt existerande boende.

Det många inte vet är att energiklassning inte utgår från ansträngning att minska energiförbrukningen utan energiförbrukningen i sig . Så vi svenskar som råkar bo i norr kommer alltid anses som miljöbovar. Bryssel hatar oss 😊
Citera
2023-06-18, 07:04
Medlem
Andymeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Världen kretsar inte runt dig kommunistfjant. Typiskt rödingar, "JAG har råd", "JAG bor inte i gammalt hus". Såååå villiga att bli slavar och förslava andra. Drägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Nej, det är inte "bra". Och jag är inte "vi" med dig! Lägg dig inte i andras business rödingkräk.

Klockrena svar till dessa rödingar. Svenska rödingar har en jävla förmåga att vilja bli förslavade och lyda blint alla dumma lagar och regler.
Citera
2023-06-18, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoCo
Bara i sinnet av en hjärndöd slav lyckas man övertyga sig själv om att ett EU medlemskap har gjort något bra för Sverige.

Nja, det räcker med att man bara har lite grundläggande kunskaper i ekonomi.
Citera
2023-06-18, 08:19
Medlem
Split-eds avatar
Kommer detta kräva att man alltså gör en energideklaration på sitt hus?

Mina föräldrar byggde sitt hus i mitten på 80-talet och har därför ingen energideklaration, vad jag vet.. Min lär göras om eftersom att vi har gjort åtgärder sedan vi köpte huset, om jag inte minns fel så var vårt hus klassat E när vi köpte det
Citera
2023-06-18, 08:40
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
REA på Hemnet inom kort mao.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in