2020-03-22, 19:20
Medlem
feemaxxxs avatar
Turk-Pizza? Det är väl Jugge-Pizza vi pratar om? Dvs; väldig tunna, Ost som blir som Olja när den smälter, samt "pizza-skinka" (nermalet kadaver) samt rätt salta. Vid hemtranporten kan man räkna med att botten på pizzakartongen är nedsölat med fett.

Eller har jag missat någon. Är turk-pizza någonting annat?

Kan inte äta skiten mer. Endast riktig pizza.
Citera
2020-03-22, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Hur menar du att den skulle se ut annars då?

Den är ojämnt gräddad eftersom den är gjort i en vanlig ugn, den delen som har fått mest färg är den som legat längt sin i ugnen, dvs närmast värmeelementet. Har du något magiskt trick att få perfekt gärddning i en reguljär varmluftsugn så kan du ju dela med dig i så fall, istället för att sitta och vara bitter på andras matlagning.

Hade jag gjort pizza att bjuda på hade jag antagligen gjort lite större pizzor, så kanterna blir mer jämnstora och lite fylligare. Samt kanske lite rundare. Eventuellt kanske man skulle kunnat snurrat runt den halvvägs för jämnare gräddning, vilket absolut är överkurs för lunchpizza till en. Dessutom ser ena kanten mycket mindre gräddad då den är rätt mjölig.

Jag blir lite bitter när någon utger sig för att göra bra pizza och sedan postar en bild på något som är ett jävla hån mot napoletansk pizza.

Varför snurrade du inte pizzan, du hade ju lösningen själv?
Men med den degen hade det inte blivit bra ändå.
Citera
2020-03-22, 19:50
Medlem
Jthunderas avatar
Tvärt emot vad SAS säger så är Kebabpizza svenskt! Inte turkisk, inte italiensk. Det är uppfunnet här och är svenskt. Det fanns underleverantörer av recept men produkten är svensk.
Citera
2020-03-22, 20:08
Medlem
Turkpizzan är godare helt enkelt tunnare deg och bättre bakad
Citera
2020-03-22, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Jag blir lite bitter när någon utger sig för att göra bra pizza och sedan postar en bild på något som är ett jävla hån mot napoletansk pizza.

Varför snurrade du inte pizzan, du hade ju lösningen själv?
Men med den degen hade det inte blivit bra ändå.
Det här var ju att påtala att t o m hemmagjord pizza blir godare än vanlig turkpizza, men du föredrar det antagligen?

Ingen större anledning att snurra degen, smaken lär inte skiljt sig något nämnvärt. Löjligt att göra det bara för att den skulle se snygare ut. Det var som sagt bara tänkt som litet lunchmat.

Degen är ju gjord precis som du vill, så du har fortfarande inget att påpeka där.

Tredje gången jag gjort egen pizza i mitt liv, så jag är ändå nöjd med mitt resultat med tanke på hur sällan jag lagar mat hemma.
Citera
2020-03-22, 20:38
Medlem
För svenskar är nog svenska turkpizzor godare helt enkelt för att vi är vana. Vi älskar att testa napoleanska och New York pizza nån gång då och då men efter ett tag saknar man det där hemkära.
Citera
2020-03-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
För svenskar är nog svenska turkpizzor godare helt enkelt för att vi är vana. Vi älskar att testa napoleanska och New York pizza nån gång då och då men efter ett tag saknar man det där hemkära.

Skolpizzan var rätt god. Gör tjockbottnad pizza ibland.

Käkar mycket napolitansk pizza men hade kunnat lägga en tusenlapp på en klassisk kebabpizza just nu.

Diavola är väl den som är bäst med de har verkligen inget kött på sina pizzor.
Citera
2020-03-22, 20:54
Medlem
herrstorks avatar
Finns bara en pizzeria som är äkta Napolitano i Sverige..
Citera
2020-03-22, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Det här var ju att påtala att t o m hemmagjord pizza blir godare än vanlig turkpizza, men du föredrar det antagligen?

Ingen större anledning att snurra degen, smaken lär inte skiljt sig något nämnvärt. Löjligt att göra det bara för att den skulle se snygare ut. Det var som sagt bara tänkt som litet lunchmat.

Degen är ju gjord precis som du vill, så du har fortfarande inget att påpeka där.

Tredje gången jag gjort egen pizza i mitt liv, så jag är ändå nöjd med mitt resultat med tanke på hur sällan jag lagar mat hemma.

Pizzan du länkade till ser direkt dålig ut.
Den bilden är ett utomordentligt dåligt exempel på att din pizza skulle vara bättre än en pizza från lokala turken.

Jag uppskattar napoletansk pizza, tycker det är godare än turkpizzan, men det du har lagat är som sagt en hån mot napoletansk pizza, så i det fallet hade jag valt turken.

Naturligtvis finns det en stor anledning att snurra pizzan - ogräddad deg, som på din pizza, är oätligt.
Ändå var du kaxig och tyckte att vi skulle titta på din pizza för att se hur det ska vara.

På tre försök borde du ha kommit längre än så.

Degen har du misslyckats med, det måste du ju märka själv.

Men kul att du kör.
Citera
2020-03-22, 21:07
Medlem
Min ranking:
Turkpizza (kebab med extra vitlöksås)
Pizza i italien (parmaskinka, ost och tomatsås med god botten)
Amerikans bajspizza

Jag minns min första gång i Italien, Sardinien, vi åt på pizzeria, jag frågade mamma varför de bara hade 4-5 sorter när det finns 376 stycken på turkpizzeriorna i Sverige. Pizzan god, bra bröd/deg, pålägg sådär.

/ En svensk kebabtekniker
Citera
2020-03-22, 21:10
Medlem
Avsiktarens avatar
Den godaste pizzan är givetvis den tjocka skolmatspizzan.
Citera
2020-03-22, 21:24
Medlem
Stivalis avatar
Jag föredrar helt klart den äkta napolitanska. Ibland stöter man faktiskt på restauranger som bakar sådana i Sverige. Satan vad goda de är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in