• 1
  • 2
2023-06-17, 12:28
Medlem
Hej,

Tänkte söka hjälp för sexmissbruk hos Mind.

Men de skriver så här: " I vissa fall kan även hormondämpande medicin eller psykofarmaka hjälpa i tillfrisknandet."
https://mind.se/fakta/relaterade-tillstand/sexmissbruk/

Menar dom impotensliknande grejer där? I så fall lever jag med skiten hellre

OnT: Runkar 3 gånger om dagen, uppsöker prostituerade (uppe i över 100 st nu), legat med tresiffrig (över 500 men för ingen lista), klarar ej relationer, fällts för relationsbrott (stalking) svårt att sköta arbete, svårt för relationer. Tänker på sex konstant. Fått narcissism diagnos nyligen.

Ska man söka hjälp? Eller yolo?
Citera
2023-06-17, 12:30
Bannlyst
Ja de inte normal o runk 3 dag per dag o så mycket prostitut.

Söka hjälp och prova va de erbjuda
Citera
2023-06-17, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noribabak
Ja de inte normal o runk 3 dag per dag o så mycket prostitut.

Söka hjälp och prova va de erbjuda

Det är över en 10~ års period.

Jo men " I vissa fall kan även hormondämpande medicin eller psykofarmaka hjälpa i tillfrisknandet."

Får man impotens av de? Svårare att få barn? Nån med erfarenhet av deras terapi på Mind?

Det citatet gör mig nervös ju.
Citera
2023-06-17, 12:33
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porrskadadalfa
Hej,

Tänkte söka hjälp för sexmissbruk hos Mind.

Men de skriver så här: " I vissa fall kan även hormondämpande medicin eller psykofarmaka hjälpa i tillfrisknandet."
https://mind.se/fakta/relaterade-tillstand/sexmissbruk/

Menar dom impotensliknande grejer där? I så fall lever jag med skiten hellre

OnT: Runkar 3 gånger om dagen, uppsöker prostituerade (uppe i över 100 st nu), legat med tresiffrig (över 500 men för ingen lista), klarar ej relationer, fällts för relationsbrott (stalking) svårt att sköta arbete, svårt för relationer. Tänker på sex konstant. Fått narcissism diagnos nyligen.

Ska man söka hjälp? Eller yolo?

Nej inte impotens men nåt som sänker ditt libido litet så du har en sportslig chans att samla dig. Se det mer som antabus om du hade söpit.

Gör dig en tjänst och snacka med dom istället. Snacka med läkare eller distriktssköterska och ta det på allvar. Å andra sidan (OBS jag är inte psykolog eller läkare detta är bara mina gubbgissningar) så kan ju narcissistisk personlighetsstörning vara huvudproblemet? Snackade du med dom om ditt sex missbruk? Om inte ring och snacka med dom som utförde diagnosen.
Citera
2023-06-17, 12:34
Bannlyst
Citat:
Det är över en 10~ års period.

Jo men " I vissa fall kan även hormondämpande medicin eller psykofarmaka hjälpa i tillfrisknandet."

Får man impotens av de? Svårare att få barn? Nån med erfarenhet av deras terapi på Mind?

Det citatet gör mig nervös ju.

Tror inte impotens bara nåt som sänka din sex galen het.

Du kan fråga?
Citera
2023-06-17, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noribabak
Tror inte impotens bara nåt som sänka din sex galen het.

Du kan fråga?

Alright. Jo jag testar nog..
Citera
2023-06-17, 13:07
Bannlyst
Du är en hingst om du legat med 500 personer, grattis. Eller är du tjej? Det står inget i tråden om du är tjej eller kille.
Citera
2023-06-17, 13:21
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinton
Du är en hingst om du legat med 500 personer, grattis. Eller är du tjej? Det står inget i tråden om du är tjej eller kille.
tror inte en tjej säger att dom runkar :P o 500 pers de låter kanske mycke men på 10 år de e bara 1 person i veckan :P rätt normalt dvs

TS ja tycker du ska prata med en psykolog. inte för runk o knull siffrorna i sig utan för att de skapar problem i din vardag o med ditt jobb o relationer. lycka till =)
Citera
2023-06-18, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinton

Tack. Får spridd respons över detta. Är kille.
Citera
2023-06-18, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
tror inte en tjej säger att dom runkar :P o 500 pers de låter kanske mycke men på 10 år de e bara 1 person i veckan :P rätt normalt dvs

TS ja tycker du ska prata med en psykolog. inte för runk o knull siffrorna i sig utan för att de skapar problem i din vardag o med ditt jobb o relationer. lycka till =)

Exakt kille är jag...

Tack skrivit till Mind.se nu och ser vad dom svarar. Återkommer i tråden.

Men torskade oskulden som när jag var 11 år med en jämngammal. Började köpa prostituerade när jag var 19 år -- första resan i Rhodos med grabbarna. Sen blev det en vana -- fick jag inget ragg tog jag en prostituerad i stället -- var jag tillsammans med en tjej så köpte jag ändå prostituerade trots att allt var bra. Helt i onödan alltså. Har i runda slängar bränt 200 000 kronor på horor, då de flesta kostar 2000 kr / 200 euro per ligg. Har jag räknat ut..

Så varit sexuellt aktiv i cirka 20 år nu. Men det tog fart på riktigt efter att jag tog studenten. Så omkring 10 år har jag haft ett ohämmat sexliv. Det dämpades lite när jag satt inne och närmar mig 30. Nu vill jag stadga mig, gifta mig och skaffa barn -- har helt andra mål nu. Vill inte vara otrogen då.

Alkoholen är en stor del av det hela. När jag fick som mest nya partners var jag ute 2-3 dagar i veckan och drack på krogen. Nu för tiden är bakfyllorna för hårda för att tillåta detta. Får nog rekommendationen att skippa alkoholen av psykologen. Vidare så har jag inte skuldkänslor för att ha köpt prostituerade så hoppas en psykolog kan ingjuta detta. Pga min narcissism saknar jag empatisk förmåga.

Skall sägas att jag inte är på min "peak" av sexmissbruket. Det måste nog varit i Hong Kong då jag kom upp i 20 tjejer på 1 vecka; spritt mellan vanliga och prostituerade.

Jobb och allt annat än ytliga relationer blir i princip omöjliga med min problematik.
Senast redigerad av porrskadadalfa 2023-06-18 kl. 12:34.
Citera
2023-06-18, 13:53
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap

Nog för att jag förstått att det finns många A-snubbar här på Flashen som bara väljer och vrakar bland kvinnorna men att ha 1 ny kvinna varje vecka i genomsnitt i 10 år skulle vara typ normalt, haha kom igen för fan.
Citera
2023-06-18, 23:52
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Exakt kille är jag...

Tack skrivit till Mind.se nu och ser vad dom svarar. Återkommer i tråden.

Men torskade oskulden som när jag var 11 år med en jämngammal. Började köpa prostituerade när jag var 19 år -- första resan i Rhodos med grabbarna. Sen blev det en vana -- fick jag inget ragg tog jag en prostituerad i stället -- var jag tillsammans med en tjej så köpte jag ändå prostituerade trots att allt var bra. Helt i onödan alltså. Har i runda slängar bränt 200 000 kronor på horor, då de flesta kostar 2000 kr / 200 euro per ligg. Har jag räknat ut..

Så varit sexuellt aktiv i cirka 20 år nu. Men det tog fart på riktigt efter att jag tog studenten. Så omkring 10 år har jag haft ett ohämmat sexliv. Det dämpades lite när jag satt inne och närmar mig 30. Nu vill jag stadga mig, gifta mig och skaffa barn -- har helt andra mål nu. Vill inte vara otrogen då.

Alkoholen är en stor del av det hela. När jag fick som mest nya partners var jag ute 2-3 dagar i veckan och drack på krogen. Nu för tiden är bakfyllorna för hårda för att tillåta detta. Får nog rekommendationen att skippa alkoholen av psykologen. Vidare så har jag inte skuldkänslor för att ha köpt prostituerade så hoppas en psykolog kan ingjuta detta. Pga min narcissism saknar jag empatisk förmåga.

Skall sägas att jag inte är på min "peak" av sexmissbruket. Det måste nog varit i Hong Kong då jag kom upp i 20 tjejer på 1 vecka; spritt mellan vanliga och prostituerade.

Jobb och allt annat än ytliga relationer blir i princip omöjliga med min problematik.

Nu är jag absolut ingen psykolog eller något ska väl förtydligas först och främst, men har själv stor egen erfarenhet av psykisk ohälsa tyvärr. Dock i helt andra former än dig, och är förövrigt själv både okysst och oskuld fast jag är 25+ och kvinna.

Tycker det är bra att du ändå kommit till insikt om ditt problem - det är ett mycket gott första steg!
Sen tror jag också, som någon ovan skrev, att du till att börja med skulle behöva fungerande strategier för din personlighetsstörning, då det förmodligen är grunden till/en del i detta beroende. Nu är jag själv generellt kritisk till medicinsk behandling vid psykisk ohälsa, men tänker att det inte borde vara första steget i behandling, utan eftersom att du också har en underliggande personlighetsstörning, så borde första steget vara att hitta strategier där -> strategier för att hantera ditt beroende, om det inte helt/delvis redan avhjälpts av nyss nämnda -> medicin som sista utväg. Rimligtvis. Däremot låter det klokt att ta det försiktigt med alkoholen i vilket fall som helst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in