2023-06-16, 19:29
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Stackars djävlar de blir inte långvariga! Kanonmatch är rätt benämning!
Dom verkar ha ordentliga kängor åtminstone.
Många av ryssarna tycks ju ha fått nöja sig med gummistövlar och gympadojor...
Citera
2023-06-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Fina kroppsskydd och uniformer!

Är det Assads bästa?

Dom är ju "Frivilliga" så dom har säkert fått köpa själv från hassan på hörnet
Citera
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Medvetna lögner.., blir att tänka på en ex-kärring som jag var ihop med för länge sedan. En "myttare" som gav mig rejält med huvudvärk.
Ha ha nu fick du mig påminnas om en galen tjej i Sundsvall i samband med ett flottbesök!

Att Putin ljuger behöver inte visa på att han är medveten om det.

Det har ju i flera veckor läckt att han inte accepterar dåliga nyheter, så där är vi.

Putin verkar för övrigt verka nära kollaps?
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Fina kroppsskydd och uniformer!

Är det Assads bästa?
Knappast, men tror att de är bättre soldater än de flesta ryssar.
Citera
2023-06-16, 19:35
Medlem
HejaFinlands avatar
När Ryssland sprängde dammen så varnade de bara trupper med tung utrustning medans många lätta trupper inte visste något och fick sina skyttegravar översvämmade. Nu har det kommit fram att Ryssland har bytt ut de reguljära trupperna som var stationerade där mot f.d. fångar.

https://twitter.com/SmartUACat/status/1669756678353432585

Så man planerade sprängning redan för en månad sedan och placerade mindre viktiga trupper där för att bevaka fronten. De var redan dömda till döden av sina chefer.
Citera
2023-06-16, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Han använde begreppet Патриот-Комплекс, dvs "Patriotkomplex". Detta innebär hela systemet och inte en del därav, som jag förstår det. Och - som sagt - fem sådana "komplex".

Putler kanske menade dom 5 patriotsystem som kommer levereras till Ukraina under 2024?

Ryssland är ofantligt bra på att bekämpa allehanda vapensystem som inte ens kommit till Ukraina. Den första Abrams sattes ur spel redan för nån månad sedan.

Rysstrollen jublade så det måste väl ha varit sant.. även om bilderna såg exakt ut som andra bilder på någon Abrams, tagna i Irak?
Citera
2023-06-16, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Är det verkligen en kritisk granskning som får dig att dra slutsatsen att skribenterna är lika trovärdiga? Om vi plockar tio random inlägg från Akademikerfyllo och tio från Ken Dryden är det då ingen större skillnad avseende inläggens substans och kvalitén på länkarna enligt dig? Berätta gärna hur du har kommit fram till det.

Som jag ser det är Ken Dryden en användare som bidrar med analyser och nyheter som ofta ger en så bra bild som det är möjligt att ha av vad som händer och vilket håll det blåser åt. Akademikerfyllo är ett skämt. Eller en dåligt spelad karaktär som blir mindre och mindre trovärdig för varje månad. Det exemplet talar verkligen inte för din sak.
Hehe, nejj det går ju itne att jämföra dessa två skribenter på något plan. Ken Dryden har ju ett helt annat balanserat vårdat och nyanserat språk så man faktiskt blir intresserad av att läsa hans inlägg.
sällan överdrifter, aldrig kärringgnäll utan ganska saklig i sina analyser men som givetvis inte alltid kan stämma till fullo, det är ju trots allt ett krig som diskuteras.

En helkväll i metropolen Kiev när allt är över och ryssen förpassad till Långbortistan skulle sitta fint.
Citera
2023-06-16, 19:37
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ha ha nu fick du mig påminnas om en galen tjej i Sundsvall i samband med ett flottbesök!

Att Putin ljuger behöver inte visa på att han är medveten om det.

Det har ju i flera veckor läckt att han inte accepterar dåliga nyheter, så där är vi.

Putin verkar för övrigt verka nära kollaps?
Acceptar och accepterar, han tycker inte om dåliga besked så därför får han inga.
Hitler var likadan, var optimistisk eller håll tyst var införstått om man var intresserad av att fortsätta få närvara på möten.
Putin såsom Hitler säger säkert att han vill ha raka besked och generaler som säger vad dom tycker och inte vara rädda för svaret men det är verkligen sanning med modifikation
Senast redigerad av StigEngstrom 2023-06-16 kl. 20:01.
Citera
2023-06-16, 19:42
Medlem
TonyBlundettos avatar
Citat:
Herre gud!

Är det sant?

Vad ska dessa sandnegrer uträtta i Ukraina?

Kan det handla om kanonmat?

De kanske är en ny taktik - problemet med fylla på fronten försvinner då muslimerna inte krökar.

Kan även hända att det blir mindre bögeri på
fronten också (ryssarna verkar ju snaska kotte i varenda jävla ruinhög) men det låter jag vara osagt
Citera
2023-06-16, 19:47
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Knappast, men tror att de är bättre soldater än de flesta ryssar.
Tveksamt.
Såsom tjetjenerna är dom säkert bra på att terrorisera civilbefolkningen och skjuta desertörer men det är väl det.
Citera
2023-06-16, 19:49
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Tveksamt.
Såsom tjetjenerna är dom säkert bra på att terrorisera civilbefolkningen och skjuta desertörer men det är väl det.
Är ryssarna bra på något annat?
Citera
2023-06-16, 19:49
Medlem
Sqrbankens avatar
Ja dra mig baklänges va körd i botten pruttis är. Vill man veva mot väst så krävs anständighet och det saknar denna botoxskadade fascistiska lilla dvärg helt tillskillnad mot denna lirare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in