2023-06-16, 19:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Putins lögner idag, tror ni han själv tror på de? Ljuger han medvetet? Eller är detta siffror som blivit berättat för han?

Medvetna lögner.., blir att tänka på en ex-kärring som jag var ihop med för länge sedan. En "myttare" som gav mig rejält med huvudvärk.
Citera
2023-06-16, 19:15
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Ukrainas chefrabbin Mose Asman svarar Putin om Zelenskyi:"Jag kan personligen säga att jag är stolt över president Zelenskyi, för att han inte flydde och för att han gör allt för att hjälpa det ukrainska folket. Och det är inte bara jag. Jag tror att hela världen är stolta över honom". Han tillade också att det inte finns några nynazister i Ukraina: "I Ukraina finns det ärliga människor som försvarar sitt land"

Putin hade tidigare sagt att "Zelenskyi är en skam för det judiska folket"

https://www.pravda.com.ua/rus/news/2023/06/16/7407208/

-
Snacka om att Putte återigen gör bort sig och visar vilken stolle han är!

Proryssarna i tråden tycker säkert att Putins judesvammel är relevant...
Citera
2023-06-16, 19:19
Medlem
Citat:
Putins lögner idag, tror ni han själv tror på de? Ljuger han medvetet? Eller är detta siffror som blivit berättat för han?

Jag tror han blir matad med lögner om Rysslands förträfflighet + att han skarvar en hel del på eget bevåg. Jag tror också att han är starkt övertygad om att det han säger är sant. Det vi bevittnar är ett slags psykos men kanske inte i klinisk bemärkelse. Det är ganska vanligt bland både ledare och chefer som lever under stor press, med mycket makt, under lång tid, att det blir såhär. Därför är det ganska klokt att ha ett system för att ledare bara kan sitta under begränsad tid. Det mänskliga psyket är både känsligt och komplext. Det är dåliga nyheter för världen att även Xi Jin Ping förlängt sin mandatperiod.

Man kan ju fundera på om det finns exempel på ”långtida” ledare som faktiskt blivit bättre och bättre på att tjäna folket, nationen och freden ju längre tid de sitter? Nä, oftast börjar de tro mer och mer på sin egen bull shit och blir mer och mer paranoida.
Citera
2023-06-16, 19:22
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Det positiva med att Sydafrikanerna blir tagna i en uppenbar lögn visar ju enbart att de är en lika stor clown nation som Ryssland. Antar lika barn lekar bäst.
BRICS liknar mer och mer en turnerande cirkus.
Givetvis!

Dessa korrumperade ANC- dårar håller ju just nu på med att förvandla Afrikas mest framgångsrika stat till ett gigantiskt Zimbabwe!

Typ Ryssland kör samma race mot ett gigantiskt Nordkorea
Citera
2023-06-16, 19:22
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Nu är syrierna på plats:

Den ryska 98:e luftlandsättningsdivisionen (VDV) i Donetsk har fått förstärkning, meddelas från officiellt håll. Den syriska frivilligkåren har anlänt. De ser ganska malplacerade ut och man tycker att pressdetaljen på divisionsstaben borde ha kunnat hitta en bättre bild.

https://t.me/BellumActaNews/97194
Nu är det kört, hur ska Ukraina tackla det här.
Minns en dömd afrikan som rekryterats av Wagner och blev intervjuad.
Man ställde frågan vad han var dömd för, kocken gick då emellan och sa att det var oväsentligt och att huvudsaken var att han stred bra.
Undra hur det gick för honom...
Citera
2023-06-16, 19:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men fy fan. Då kanske jag får omvärdera min uppfattning om dödsoffer efter ryssarnas sprängning. Missat detta

Här kommer hunden seglande!
https://www.youtube.com/watch?v=QgWgwpnhO2U
Citera
2023-06-16, 19:24
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Det där "korset" är ditmålat för att skilja ut de ukrainska kärrorna från de ryska, som kan ha "Z", "V" eller "O" istället. Det är inget Wehrmachtkors, utan en stiliserad bild av det St. Georgskors som är de ukrainska väpnade styrkornas heraldiska bild.

Så här ser AFUs vapensköld ut: https://en.wikipedia.org/wiki/Armed_Forces_of_Ukraine#/media/File:Emblem_of_the_Ukrainian_Armed_Forces.svg

Citat:
Nu är syrierna på plats:

Den ryska 98:e luftlandsättningsdivisionen (VDV) i Donetsk har fått förstärkning, meddelas från officiellt håll. Den syriska frivilligkåren har anlänt. De ser ganska malplacerade ut och man tycker att pressdetaljen på divisionsstaben borde ha kunnat hitta en bättre bild.

https://t.me/BellumActaNews/97194

Stackars djävlar de blir inte långvariga! Kanonmatch är rätt benämning!
Citera
2023-06-16, 19:25
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBlundetto
Hahahahahah!
”Allt går enligt plan”
Herre gud!

Är det sant?

Vad ska dessa sandnegrer uträtta i Ukraina?

Kan det handla om kanonmat?
Citera
2023-06-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ukrainas chefrabbin Mose Asman svarar Putin om Zelenskyi:"Jag kan personligen säga att jag är stolt över president Zelenskyi, för att han inte flydde och för att han gör allt för att hjälpa det ukrainska folket. Och det är inte bara jag. Jag tror att hela världen är stolta över honom". Han tillade också att det inte finns några nynazister i Ukraina: "I Ukraina finns det ärliga människor som försvarar sitt land"

-

Jag hoppas Mose snart åker till fronten. Kanske rabbinen kan rekrytera judar som vill slåss för Ukraina?

Israel har många med stridserfarenhet. Mose kan hjälpa till med att rekrytera judar till Ukrainas armé, de kan anfalla först i Ukrainas mottoffensiv och visa vägen.
Citera
2023-06-16, 19:28
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Hatten på sned och allt, dom blir kanonmat ganska fort tror jag
Fina kroppsskydd och uniformer!

Är det Assads bästa?
Citera
2023-06-16, 19:28
Medlem
Citat:

-

Zelensky hade chansen att fly fältet precis som Kreml-trogna gjort så fort dom får chansen.

Den dagen han dör kommer han kommas ihåg för sin ståndaktighet, inte många skulle tro det om en skådespelare och lustigkurre på film men tydligen har han statsmannaskapet och dedikationen i sig.
Jämfört med putler som försöker tramsa bort situationen så får man nog se Zelensky som väldigt ansvarstagande.

En del kommer påstå att han är trött, inte alltid på topp osv.
Man ska komma ihåg att Zelensky är en av de mest insatta när det kommer till hur ukrainsk civilbefolkning har drabbats av ryssland vansinniga invasion, ingen här, ingen av alla twitterkonton, har sett det han sett, vet det han vet.

I jämförelse med putler som uppenbarligen inte ens är intresserad av vad hans ryska armé av orcher får utstå pga hans uppenbara imperialistiska drömmar lagom till att hela ryssland håller på att förvandlas till motsvarigheten av Mordor.
Senast redigerad av EnoughisEnough 2023-06-16 kl. 19:53.
Citera
2023-06-16, 19:29
Medlem
Melange5738s avatar
Kolla Putin:
https://youtu.be/PKHFEGtaU44?t=132

"Vi kan slå ut vilken byggnad vi vill i Kiev. Men vi gör inte det."
"Varför inte?"
"Jag säger senare".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera