2023-06-16, 18:54
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror tyvärr också att han tror på det, åtminstone i stora drag. Han kanske överdriver lite men tror att det nästan är så bra.

När det gäller Patriot tror jag det förutom vanliga glädjerapporter är en teknisk fråga? Består inte Patriot av flera separata delar?

Han använde begreppet Патриот-Комплекс, dvs "Patriotkomplex". Detta innebär hela systemet och inte en del därav, som jag förstår det. Och - som sagt - fem sådana "komplex".
Citera
2023-06-16, 18:57
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Putins lögner idag, tror ni han själv tror på de? Ljuger han medvetet? Eller är detta siffror som blivit berättat för han?
Citera
2023-06-16, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Finns det något bevis för det?

De tröttnade väl förra gången när de fotade allt, la upp pedagogiska bilder med pilar och förstoringar, förklarade vilken del det var på bilden, visade på en isärmonterad iskander etc. Resultatet var ju att de som inte vill tro på det ändå inte tror på det eftersom Kinzhal är "ostoppbar", "hela tiden ändrar riktning", "lätt slår ut USAs flotta" och så vidare.
Citera
2023-06-16, 19:01
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Vet inte om det finns någon strikt avgränsning mellan fullskalig och storskalig, men tänker rent spontant att fullskalig invasion var när de siktade på att ta över hela Ukraina, storskalig när det handlar om östra Ukraina. Men det är bara en spekulation

Jag anser att en ”storskalig invasion” borde vara det enda rätta ordvalet, fullskalig låter som något definitivt, helt totalt och fullständig som inte går att göra större typ, alltså att man gått in med absolut allt som finns i manskap och material. Storskalig är vad det handlar om tycker jag…
Citera
2023-06-16, 19:02
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Putin gör det ena sensationella uttalandet efter det andra på Alternativ-WEF i St Petersburg:

Först sade han att Ryssland har förstört 186 ukrainska stridsvagnar på en vecka och att all ukrainsk materiel kommer att vara slut inom kort; därefter sade han att president Zelenskyj inte var jude.

Nu hävdar han - till publikens applådåskor - att "Ryssland har förstört fem ukrainska Patriotsystem". Detta av de inalles tre system som levererats, från USA, Nederländerna, respektive Tyskland.

https://twitter.com/BrennpunktUA/status/1669729575301947395
Snart säger han väl att han har väckt Stalin med elektriska elektroder
Citera
2023-06-16, 19:08
Medlem
Ken Drydens avatar
Nu är syrierna på plats:

Den ryska 98:e luftlandsättningsdivisionen (VDV) i Donetsk har fått förstärkning, meddelas från officiellt håll. Den syriska frivilligkåren har anlänt. De ser ganska malplacerade ut och man tycker att pressdetaljen på divisionsstaben borde ha kunnat hitta en bättre bild.

https://t.me/BellumActaNews/97194
Citera
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dura62
Den där pro ukr snubben ken dryden är väl lika trovärdig som akademikerfyllot ?? eller är allt pro ryskt lögn och allt pro ukr sant ? LOL nix ALLT ska granskas kritiskt och ni som bara tror på en sida tänk om tänk rätt.

Är det verkligen en kritisk granskning som får dig att dra slutsatsen att skribenterna är lika trovärdiga? Om vi plockar tio random inlägg från Akademikerfyllo och tio från Ken Dryden är det då ingen större skillnad avseende inläggens substans och kvalitén på länkarna enligt dig? Berätta gärna hur du har kommit fram till det.

Som jag ser det är Ken Dryden en användare som bidrar med analyser och nyheter som ofta ger en så bra bild som det är möjligt att ha av vad som händer och vilket håll det blåser åt. Akademikerfyllo är ett skämt. Eller en dåligt spelad karaktär som blir mindre och mindre trovärdig för varje månad. Det exemplet talar verkligen inte för din sak.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja från Dnieprfloden. Den rinner ut i svarta havet i riktning mot Odessa. Det har kommit hela hustak och en hund som åkt på en flotte hela vägen och överlevde.

Men fy fan. Då kanske jag får omvärdera min uppfattning om dödsoffer efter ryssarnas sprängning. Missat detta
Citera
2023-06-16, 19:09
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Putins lögner idag, tror ni han själv tror på de? Ljuger han medvetet? Eller är detta siffror som blivit berättat för han?
Jag tror att han säger det han tror är sanning.

Han har ju sen dag 1 blivit lurad och förd bakom ljuset.

Han accepterar ju enbart positiva nyheter mm.

Gubben är ju helt klart inte i kontakt med verkligheten1
Citera
2023-06-16, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Nu är syrierna på plats:

Den ryska 98:e luftlandsättningsdivisionen (VDV) i Donetsk har fått förstärkning, meddelas från officiellt håll. Den syriska frivilligkåren har anlänt. De ser ganska malplacerade ut och man tycker att pressdetaljen på divisionsstaben borde ha kunnat hitta en bättre bild.

https://t.me/BellumActaNews/97194

Hatten på sned och allt, dom blir kanonmat ganska fort tror jag
Citera
2023-06-16, 19:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
När det gäller Patriot tror jag det förutom vanliga glädjerapporter är en teknisk fråga? Består inte Patriot av flera separata delar?

Ja 11 enheter utspridda på ett antal kvadratkilometer är väl den minsta möjliga kombinationen.
Citera
2023-06-16, 19:12
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Finns det något bevis för det?
Ja massor!

Om du bara testar att Googla kommer du få massor av upplysning!

Ett nytt tips är om du kör Bing och MS!

Där har du ChatGpt inbyggt!

Funkar riktigt bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in