2023-06-13, 10:30
  #7261
Medlem
Ursprungligen postat av unsnow
Någon som vet om det på ett (hyfsat) stabilt sätt går att köra Android på en äldre TVIP 605? Har googlat en del men inte hittar speciellt mycket mer än nåt mindre där nån skrivit att de kört dual OS.

Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Går ju att köra den i Android-läget.
Men hade valt att köra i default-läget.

Är du missnöjd med boxen?

TVIP 605 är en ren Linuxmaskin, går ej att köra Android appar på den.
Däremot går det utmärkt att köra Android på den nya TVIP 705 och uppåt.
De har valmöjlighet att köra Linux eller Android.
TVIP med Linux äger förresten, man slipper en felorsak som många i denna tråden klagar på.
Android har dock andra fördelar.
Citera
2023-06-13, 10:35
  #7262
Medlem
Ursprungligen postat av DesmondDecker
Nu gällde ju min fråga om någon hade testat båda och ville vara så vänlig att lämna ett omdöme.
Vad gäller vilket jag prioriterar så är det i huvudsak sportsändningar.
En motfråga dock, varför antog du att jag inte prioriterar samma saker som andra gör?

Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Jag har testat båda. Annars hade jag ju inte uttalat mig att båda är premiumtjänster.

För alla prioriterar inte samma.
Vissa skiter i sporterna.
Vissa kollar endast film/serier.
Vissa vill ha allt inom alla kategorier.

Därav mitt svar att du måste ju testa själv först för att få mest rättvisa bilden av vad som skiljer.

Är du fullständigt oemottaglig?
Jag prioriterar sport, hur kan jag mer förtydliga?
Citera
2023-06-13, 15:05
  #7263
Medlem
felpost.
__________________
Senast redigerad av NickLidstrom 2023-06-13 kl. 15:10.
Citera
2023-06-15, 23:58
  #7264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DesmondDecker
Nu gällde ju min fråga om någon hade testat båda och ville vara så vänlig att lämna ett omdöme.
Vad gäller vilket jag prioriterar så är det i huvudsak sportsändningar.
En motfråga dock, varför antog du att jag inte prioriterar samma saker som andra gör?



Är du fullständigt oemottaglig?
Jag prioriterar sport, hur kan jag mer förtydliga?

Om du var läskunnig så såg du att jag skrev att jag testat båda.

Du kommer antagligen bli nöjd med båda gällande sport.

Allt hänger såklart på vilken sport du är mest intresserad av. De har ju inte exakt samma utbud på de båda tjänsterna.

Är väl enklast du tar test på båda tjänsterna så är ju problemet löst.
__________________
Senast redigerad av instagam 2023-06-16 kl. 00:06.
Citera
2023-06-16, 00:06
  #7265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DesmondDecker


TVIP 605 är en ren Linuxmaskin, går ej att köra Android appar på den.
Däremot går det utmärkt att köra Android på den nya TVIP 705 och uppåt.
De har valmöjlighet att köra Linux eller Android.
TVIP med Linux äger förresten, man slipper en felorsak som många i denna tråden klagar på.
Android har dock andra fördelar.

Du har fel.
Man kan köra tex Tivimate på Tvip 605 i Android-läget.
Citera
2023-06-16, 00:11
  #7266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Stephen.Paddock-
Det behöver du inte förstå heller.

JAG tycker det bara blivit sämre/rörigare i deras TG grupper.
Om nu denna/dessa ska vara för resellers (only) varför ha massa omslag med?
Totalt värdelöst och tillför inget av vad dom lagt upp eller inte.
Men som sagt smaken är som baken, delad. Tur är väl det, annars hade vi inte haft
andra leverantörer att kunna köpa ifrån om man nu vill det. =)

Men DU klagade ju på att det kom en massa arabiskt material. Jag påpekade att det inte kom mindre nordiskt under samma period än vad det brukar göra.
Så vad var problemet?

Om du inte vill se omslag så är det ju bara att strunta i att kolla på vad som kommer i announce kanalen.
Citera
2023-06-16, 09:00
  #7267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Du har fel.
Man kan köra tex Tivimate på Tvip 605 i Android-läget.

Ni har båda rätt och fel. Sluta tjafsa hela tiden, att du inte blir trött på dig själv.
Citera
2023-06-17, 03:54
  #7268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Ni har båda rätt och fel. Sluta tjafsa hela tiden, att du inte blir trött på dig själv.

Om han påstår att man inte kan köra Android-app på en Tvip 605 måste jag väl få rätta han?

Att du måste lägga dig i att jag rättade ett felaktigt påstående är mer tröttsamt.
Citera
2023-06-17, 09:09
  #7269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Om han påstår att man inte kan köra Android-app på en Tvip 605 måste jag väl få rätta han?

Att du måste lägga dig i att jag rättade ett felaktigt påstående är mer tröttsamt.

Rätta hur mycket du vill, men det går göras utan tjafs. Du tycker du måste rätta andra, men du själv tål inte när du har fel, är det det du försöker säga?

Dessutom, en tvip i Android läget är kasst, då det är en Linux-maskin. Som att säga att Mac är bästa Windows datorn.
Citera
2023-06-18, 05:29
  #7270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Går ju att köra den i Android-läget.
Men hade valt att köra i default-läget.

Är du missnöjd med boxen?

Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Rätta hur mycket du vill, men det går göras utan tjafs. Du tycker du måste rätta andra, men du själv tål inte när du har fel, är det det du försöker säga?

Dessutom, en tvip i Android läget är kasst, då det är en Linux-maskin. Som att säga att Mac är bästa Windows datorn.

Var har du sett att jag rekommenderar Android-läget på en Tvip 605? Om du hade läst så borde du sett att jag skrev att jag rekommenderade default läget.
Har aldrig i denna tråden eller den gamla tråden förespråkat Android-läget på Tvip boxar.

Tjafs för att jag sa att han hade fel när han påstod att det inte gick att köra Android på en Tvip 605?
Citera
2023-06-18, 09:46
  #7271
Medlem
Kör ni med VPN eller inte? Vet inte om jag orkar krångla med VPN på telefon, tv, chromecast osv. men vill ogärna åka dit i någon ev. razzia.
Citera
2023-06-18, 10:12
  #7272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfeye_x
Kör ni med VPN eller inte? Vet inte om jag orkar krångla med VPN på telefon, tv, chromecast osv. men vill ogärna åka dit i någon ev. razzia.

Bor du i Sverige? Då är du väldigt safe, men det skadar aldrig vara mer safe.

Casta iptv funkar väldigt dåligt, ännu sämre med VPN så försök inte ens, om det nu inte är den nya chromecast med inbyggda appar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in