2023-06-15, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfhildr
Absolut att man ska ha gränser och aldrig göra våld på sig själv. Men i detta fall så går hon med på att gifta sig med en främling för att sedan spela offer. Rent krasst borde hon aldrig ha sökt till programmet.
Jag förstår att man inte känner attraktion men man kan bete sig trevligt mot sina medmänniskor utan att tumma på sina gränser.
Hon kunde öppna upp sig för de andra deltagarna trots de var främlingar men inte mot Agust.
Hade hon varit ärlig från början hade nog mycket kunna bli bättre men nu valde hon att sura och det är inte ett schysst beteende.
Surfitta är man om man blir behandlad felaktigt. Carro blev aldrig behandlad felaktigt.

Carro är inte säker på vem hon är och var hon står. Hon är inte förmögen att ta till sig av Augusts perspektiv när han sträcker på hennes gränser och försöker utvidga normer. Hon känner att han hotar gruppen med sina normbrytande tankar och beteenden så hon vill allienera honom.

Problemet är bara att hon är gift med honom och har sin egna och produktionens förväntningar. Hon är således fast i en situation där hon inte vet vart hon ska ta vägen. Därav blir det denna känslomässiga berg och dalbana och interna kamp mellan de olika kraven och ambivalenta känslorna.

Hade hon varit tryggare i sig själv och sina värderingar hade hon kunnat hantera honom mycket bättre. Tror egentligen inte hon är ego och otrevlig. August tar bara fram de sidorna hos henne.
Senast redigerad av Keus 2023-06-15 kl. 19:23.
Citera
2023-06-15, 19:33
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Ingen annan som stör sig på Carros val av underkläder? Som hon dessutom badade i under parhelgen. Snacka osexiga mormorstrosor!

Helt vanliga hipsters, absolut inga mormorstrosor.
Citera
2023-06-15, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag vet inte om jag tyckte det var ok av Carro att säga eller göra detta. Men experterna sa angående dansen om jag inte minns fel att det var bra att hon lyssnade på sina egna gränser. Kommentaren om svettlukt var onödig.
Så av de tre beteenden från Carros sida som jag frågade dig om passade du på svar på en, ansåg en var ”onödig” och struntade i att svara på en?

Jag tycker det var ett fegt och undvikande svar av dig. Jag tolkar det som att du mycket väl vet att Carros beteende mot Agust var oacceptabelt, och att om det hade varit Agust som gjort så mot Carro hade du fördömt det helt och hållet. Det kallas dubbelmoral.
Citera
2023-06-15, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Carro är inte säker på vem hon är och var hon står. Hon är inte förmögen att ta till sig av Augusts perspektiv när han sträcker på hennes gränser och försöker utvidga normer. Hon känner att han hotar gruppen med sina normbrytande tankar och beteenden så hon vill allienera honom.

Problemet är bara att hon är gift med honom och har sin egna och produktionens förväntningar. Hon är således fast i en situation där hon inte vet vart hon ska ta vägen. Därav blir det denna känslomässiga berg och dalbana och interna kamp mellan de olika kraven och ambivalenta känslorna.

Hade hon varit tryggare i sig själv och sina värderingar hade hon kunnat hantera honom mycket bättre. Tror egentligen inte hon är ego och otrevlig. August tar bara fram de sidorna hos henne.
Ställer frågan till dig om det hade varit ok om Agust hade vägrat dansa med henne, sagt att hon luktar svett och haft en hård ton i diskussioner med henne? Hade du haft förståelse för Agust?
Citera
2023-06-15, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så av de tre beteenden från Carros sida som jag frågade dig om passade du på svar på en, ansåg en var ”onödig” och struntade i att svara på en?

Jag tycker det var ett fegt och undvikande svar av dig. Jag tolkar det som att du mycket väl vet att Carros beteende mot Agust var oacceptabelt, och att om det hade varit Agust som gjort så mot Carro hade du fördömt det helt och hållet. Det kallas dubbelmoral.

Hon är jättefeg. När jag tidigare gjort som du och pressat henne på att hon svarat inkonsekvent och att argumenten inte gått ihop, plus att hon inte svarar sakligt på det man skriver, så har hon gått till personangrepp istället och börjat gaslighta. Hennes tvillingsjäl Siri är likadan. Kul att dom skriver väldigt likt Maria Farm och Kalle Norwald också i ton och formuleringar, måste vara stora fan av deras klyschor på sociala medier. Väldigt merch-vänliga uttryck dom myntar och bankar in, experterna.

Jag stör mig sjukt mycket på trådsanningen som flera nick envisas med, att grejen med Carro och Agust är att hon bara inte var attraherad. Även män skriver det. Är det därför jag hade 7511 stalkers hela tonåren, 20-årsåldern tills jag gifte mig eftersom jag alltid varit snäll även mot män och kvinnor som varit attraherad av mig men jag inte varit attraherad av? Jag var vänlig mot alla och män och lesbiska/bisexuella kvinnor hade för sig att dom hade halva inne till höger och vänster. Skulle aldrig vara elak mot någon som jag trodde hade känslor för mig eller var intresserad, då är ju den personen extra känslig och sårbar!
Sen skulle jag ju heller aldrig ha lurat någon som var intresserad likt Lina med Alex bara för att boosta mitt ego, men vänlig och respektfull är man ändå.
Är för övrigt en orolig, högkänslig själ själv och ser bara en stor, okänslig bulldozer i Carro.
Citera
2023-06-15, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Helt vanliga hipsters, absolut inga mormorstrosor.

Jo mormorstrosor. Dessutom typisk kropp för någon som aldrig tränar och aldrig är i solen. Min tjej är 30 år äldre än hon men har inte sådana gropiga lealösa lår.
Citera
2023-06-15, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ställer frågan till dig om det hade varit ok om Agust hade vägrat dansa med henne, sagt att hon luktar svett och haft en hård ton i diskussioner med henne? Hade du haft förståelse för Agust?

Ja, men Agust är inte en sådan person som slänger andra under bussen. Han är den starkare i deras relation. Han känner sig inte hotad av att någon inte beter sig som honom.

Det jag är kritisk till rörande Carro är att hon inte tar ansvar för sitt beteende. Hon gör inget för att bli starkare och fortsätter därmed att tvinga andra att agera krockkudde för hennes lathet.
Citera
2023-06-15, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Du menar våga vara ett totalitärt svin mot sin partner? Våga utöva psykisk misshandel? Att hon visar stolthet över sin elakhet i programmet visar bara att hennes skitsnack om att hon är ”självkritisk” är manipulativ bullshit. Hon är inte självkritisk, hon har ett orubbligt och enormt stort självförtroende där hon alltid har rätt och dessutom rätt att förtrycka för då är hon ”stark”. Detta gör att jag tvivlar starkt på hennes luddiga antydningar om att exen är svin. Hade varit intressant om dom trädde fram i media för det är ju snudd på förtal att framställa dom som en klump kvinnomisshandlare (det är så det verkar tolkas).

Bekant med Carro, känner hennes ex. Man vet aldrig vad som händer bakom stängda dörrar, men min spontana uppfattning är att han är långt ifrån ett svin.
Citera
2023-06-15, 21:26
Medlem
trillians avatar
Carro verkar vara väldigt inne på att Agust skall anpassa sig efter hennes världsbild.

Exemplet med spikarna.
Han försöker inte tvinga henne att spika. Han får väl stå för sina egna handlingar?

Hon verkar tro att det är en rättighet för henne att styra inte bara sitt eget beteende utan också Agusts beteende. Det är otroligt intressant!
Hon kan inte se att han är en vuxen individ som fattar sina egna beslut.

Sen i sakfrågan:
Om en liten spik i en av träbjälkarna nu skulle störa hotellägaren så får väl SVT betala det bara. Antar att de förväntade sig ett visst slitage när man bad paren pynta rummen men skitsamma. Sakfrågan är egentligen ointressant men hennes reaktion är däremot otroligt intressant.
Citera
2023-06-15, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VeniteAdoremus
Bekant med Carro, känner hennes ex. Man vet aldrig vad som händer bakom stängda dörrar, men min spontana uppfattning är att han är långt ifrån ett svin.

Seriöst, han borde anmäla henne för förtal. Det skrivs om honom i sociala medier som att han är en misshandlare (kolla bara i tråden). Så som hon beter sig mot Agust är ju mer ett prov på att det är hon som är personen som ”kanske inte är världens snällaste”.
Citera
2023-06-15, 21:33
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Carro verkar vara väldigt inne på att Agust skall anpassa sig efter hennes världsbild.

Exemplet med spikarna.
Han försöker inte tvinga henne att spika. Han får väl stå för sina egna handlingar?

Hon verkar tro att det är en rättighet för henne att styra inte bara sitt eget beteende utan också Agusts beteende. Det är otroligt intressant!

Sen i sakfrågan:
Om en liten spik i en av träbjälkarna nu skulle störa hotellägaren så får väl SVT betala det bara. Antar att de förväntade sig ett visst slitage när man bad paren pynta rummen men skitsamma. Sakfrågan är egentligen ointressant men hennes reaktion är däremot otroligt intressant.
Precis. Dessutom kunde alla se skicket på dessa stugor. De såg fallfärdiga ut. Hade inte förändrat någonting att sätta några små spik i taklisten.
Citera
2023-06-15, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trillian

Exemplet med spikarna.

Sen i sakfrågan:

Ja precis och genast gör hon det till ett ”feministiskt” slagord på instagram, ”surfittor unite” som Peace så vänligt försöker göra PR för här med motiveringen att det handlar om att Carro ”inte kompromissar med sig själv”. Det var ju ett nytt sätt att beskriva dominans och förnedring. Tänk om Agust snackat om Carro som en ”tjurig jävla unge” i programmet och sen lagt ut en bild på en arg Tjorven som inte fick bestämma och skrev att han var hennes överseende pappa…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in