Ingen skada på konstverket, var en glasskiva framför. Enda anledningen till att de gör så här är ju för att få publicitet och kvällspressen lapar ju upp det och skriver gladeligen ut namn på gruppen och varför de gör det etc. Hade media slutat rapportera om aktionerna så hade de upphört
För att inte tala om oss Flashbackdårar som uppenbarligen mer än gärna delar med oss av ”nyheten”…
Nu är du faktaresistent, förstår att det tar emot att inse att du springer runt och terroriserar andra av helt fel orsaker. Märkligt att om forskare kommer fram till annat än vad ni inkompetenta idioter gör då bemöter ni inte det
Tycker jag förhåller mig ganska exakt till verkligheten. Antar att du arbetar som väktare på aktuellt museum och vet mer, berätta isåfall.
Är det "våtmarkerna" på förövarna själva som behöver restaureras kanske? En snabb titt på bilden säger mig att det nog är så. Då kan jag meddela att det finns medicin mot sådant på apoteket. Bättre än att förstöra för alla andra för att ni själva inte mår bra...
Jag undrar vad det är de vill återställa till? Vilken tid vill man återskapa? Vill de att naturen ska se ut som den gjorde för hundra, tusen eller tiotusen år sedan? Vad är år noll för dessa stollar?
Om folk nu ska få förstöra konst av ideologiska skäl; ska då ALLA ideologier få sabba konst, eller är det bara vissa utvalda trosinriktningar? Och vilken konst är det OK att vandalisera? Är det bara OK så länge de förstör gammal fin konst, eller får de ge sig på modern (blä!) menskonst också?
Det blir ju alltid ett himla liv i media när nazister förstör konst som de inte gillar*, så varför ska just dessa extremister särbehandlas och få uppskattning???
Eller säg att företrädare för Beninupproret gick in och kastade spillolja på den lokala modernistiska menskonstutställningen, skulle det vara OK???
*Helt rätt iochförsig, men synd att media inte är konsistenta i sitt fördömande...