2023-06-15, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Är konstverket förstört? Vad jag läst mig till är det en plexiglasskiva som möjligtvis förstörts.

Plexiglas går inte sönder av lite fingerfärg.🤷🏼‍♂️
Citera
2023-06-15, 18:32
Medlem
Nu avgick Bolund. Vet han något vi inte andra vet? Han kanske VAR hjärnan! Kom ihåg var ni hörde det först…
Citera
2023-06-15, 19:05
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Nja. Det är mer civil olydnad. Man får kolla med advokatsamfundet över eventuella definitioner…
Nej de försöker hota med våld om de inte får igenom sin politik. De försöker förstöra unik och ovärderlig (nja) konst.
Citera
2023-06-15, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
Ingen skada på konstverket, var en glasskiva framför. Enda anledningen till att de gör så här är ju för att få publicitet och kvällspressen lapar ju upp det och skriver gladeligen ut namn på gruppen och varför de gör det etc. Hade media slutat rapportera om aktionerna så hade de upphört

För att inte tala om oss Flashbackdårar som uppenbarligen mer än gärna delar med oss av ”nyheten”…
Citera
2023-06-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Nu är du faktaresistent, förstår att det tar emot att inse att du springer runt och terroriserar andra av helt fel orsaker. Märkligt att om forskare kommer fram till annat än vad ni inkompetenta idioter gör då bemöter ni inte det

Tycker jag förhåller mig ganska exakt till verkligheten. Antar att du arbetar som väktare på aktuellt museum och vet mer, berätta isåfall.
Citera
2023-06-15, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Därför att de är terrorister

Ok… Jävlar vad kissnödig du verkar om du nu jämför detta med terrorism.
Citera
2023-06-15, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Nu avgick Bolund. Vet han något vi inte andra vet? Han kanske VAR hjärnan! Kom ihåg var ni hörde det först…
Avgick som vad? Har tyvärr inte koll själv… Är hans avgång kopplat till detta?
Senast redigerad av Moderatorhora 2023-06-15 kl. 20:14.
Citera
2023-06-15, 20:45
Medlem
enlitenmoerts avatar
Är det "våtmarkerna" på förövarna själva som behöver restaureras kanske? En snabb titt på bilden säger mig att det nog är så. Då kan jag meddela att det finns medicin mot sådant på apoteket. Bättre än att förstöra för alla andra för att ni själva inte mår bra...
Citera
2023-06-15, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Tycker jag förhåller mig ganska exakt till verkligheten. Antar att du arbetar som väktare på aktuellt museum och vet mer, berätta isåfall.
Vad pratar du om? Jag pratar om att återställa våtmarkerna inte är en quickfix och kan till om med förvärra situation under tiden
Citera
2023-06-15, 21:11
Medlem
Pannkakslaggs avatar
Jag undrar vad det är de vill återställa till? Vilken tid vill man återskapa? Vill de att naturen ska se ut som den gjorde för hundra, tusen eller tiotusen år sedan? Vad är år noll för dessa stollar?
Citera
2023-06-15, 21:20
Medlem
jesussugers avatar
Dom ser precis ut som jag hade tänkt mig att dom skulle se
Vad säger deras arbetsgivare?
Citera
2023-06-15, 22:30
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Om folk nu ska få förstöra konst av ideologiska skäl; ska då ALLA ideologier få sabba konst, eller är det bara vissa utvalda trosinriktningar? Och vilken konst är det OK att vandalisera? Är det bara OK så länge de förstör gammal fin konst, eller får de ge sig på modern (blä!) menskonst också?

Det blir ju alltid ett himla liv i media när nazister förstör konst som de inte gillar*, så varför ska just dessa extremister särbehandlas och få uppskattning???

Eller säg att företrädare för Beninupproret gick in och kastade spillolja på den lokala modernistiska menskonstutställningen, skulle det vara OK???

*Helt rätt iochförsig, men synd att media inte är konsistenta i sitt fördömande...

//FCR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in