2023-06-15, 23:38
Medlem
Kan bara säga att jag tycker inte några våtmarker ska återställas alls med detta beteende.

När dom kan uppföra sig och har gjort några år kanske frågan kan tas upp för diskussion.

Alla kan inte ta lagen i egna händer när man inte får som man vill, hur skulle då världen se ut?
Citera
2023-06-16, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Avgick som vad? Har tyvärr inte koll själv… Är hans avgång kopplat till detta?

Skojade bara. Jag undrade förut vem som styrde de här individerna i våtmarkssekten och föreslog att det kanske kunde vara Bolund. 😊
Citera
2023-06-16, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicBusiness
Kan bara säga att jag tycker inte några våtmarker ska återställas alls med detta beteende.

När dom kan uppföra sig och har gjort några år kanske frågan kan tas upp för diskussion.

Alla kan inte ta lagen i egna händer när man inte får som man vill, hur skulle då världen se ut?

Men varför just våtmarkerna?

Är det våtmarkerna som är det viktigaste för att rädda planeten… fattar inte…
Citera
2023-06-16, 06:44
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Men varför just våtmarkerna?

Är det våtmarkerna som är det viktigaste för att rädda planeten… fattar inte…

Jag tror inte ens de förstår saken själva.

Om de verkligen velat rädda planeten så hade det smartaste varit att ge U-landsbistånd i form av preventivmedel och att inte tillåta massinvandring till nordliga länder. Både med tanke på uppvärmning höst/vinter/tidig vår, men även matexport och framför allt så står ju bostadsbyggandet för upp emot 40 % av koldioxidutsläppen i Norden (en del anger upp emot 60 %).

Även kalhyggen är en enormt stor källa för koldioxidutsläpp, och det blir ju extra många och stora kalhyggen när massor av virke behövs till nya bostäder osv.

Så min gissning är att våtmarksmänniskorna (som jag inte tror skulle känna igen en våtmark om den så flyttade in på deras balkong på Södermalm) helt enkelt har försökt nischa sig. Och att hela grejen primärt inte handlar om våtmarker, utan deras eget behov av uppmärksamhet och en kick i vardagen när de utför sina "aktioner".

Jag är absolut för rimligt återställande av våtmarker, men hade ändå tyckt att det hade varit kul om man dikade ut några kvadratkilometer våtmark för varje "aktion" som dessa bortskämda och i många fall överåriga stadsbor utför.
Citera
2023-06-16, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Jag tror inte ens de förstår saken själva.

Om de verkligen velat rädda planeten så hade det smartaste varit att ge U-landsbistånd i form av preventivmedel och att inte tillåta massinvandring till nordliga länder. Både med tanke på uppvärmning höst/vinter/tidig vår, men även matexport och framför allt så står ju bostadsbyggandet för upp emot 40 % av koldioxidutsläppen i Norden (en del anger upp emot 60 %).

Även kalhyggen är en enormt stor källa för koldioxidutsläpp, och det blir ju extra många och stora kalhyggen när massor av virke behövs till nya bostäder osv.

Så min gissning är att våtmarksmänniskorna (som jag inte tror skulle känna igen en våtmark om den så flyttade in på deras balkong på Södermalm) helt enkelt har försökt nischa sig. Och att hela grejen primärt inte handlar om våtmarker, utan deras eget behov av uppmärksamhet och en kick i vardagen när de utför sina "aktioner".

Jag är absolut för rimligt återställande av våtmarker, men hade ändå tyckt att det hade varit kul om man dikade ut några kvadratkilometer våtmark för varje "aktion" som dessa bortskämda och i många fall överåriga stadsbor utför.

Vi talar ju om våtmarker nu. Och det är ju bra. Men, det kanske vi gjorde tidigare också. På rtt platser.

Men jag håller ju med.

Det är så intressant. Allt. Kvartalskapitalismen står i konflikt med klimathotet. Kanske inte så mycket i Sverige som i Kina. Indien. Afrika. Det är helt sjuka mängder människor som vi skall lyfta in i medelklassen de kommande generationerna.

Jag kan lova att precis ALLA vill ha bil, kylskåp och nya Nikes (eller vad man nu har nuförtiden).

Men de väljer våtmarker. Jaja.
Citera
2023-06-16, 08:34
Medlem
SandraPalenryds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
På vilket sätt skulle våtmarker gynnas av att man förstör gamla konstverk?

Då Monet målat våtmarker kan de ju argumentera att "ni återställde våtmarken på tavlan, varför inte återställa verklighetens våtmarker nu också!"
Citera
2023-06-16, 08:52
Medlem
Vad har konst med våtmarker att göra?
Citera
2023-06-16, 09:10
Medlem
Finns det ingen aktivist som kan likna fast sig på någon från Återställ Våtmarkerna.
Citera
2023-06-16, 09:15
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Blir miljön bättre av att man limmar fast sig i ett museum?..

Finns det andra problem, hot och kriser som kan lösas på liknande sätt?.. Tex om jag och frugan krisar; om man har fått cancer, eller oroar sig över Putin, Erdogan och IS - räcker det med att man köper en tub Karlssons Klister och klistrar fast sig vid en lyktstolpe då, eller?

Hoppas det..

Quick fix..
Senast redigerad av SalthavsStjaert 2023-06-16 kl. 09:32.
Citera
2023-06-16, 09:25
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraPalenryd
Då Monet målat våtmarker kan de ju argumentera att "ni återställde våtmarken på tavlan, varför inte återställa verklighetens våtmarker nu också!"
Den enda våtmark som skall återställas är skötet på aktivistslynan, när hon straffknullas av plitarna och flatorna i kvinnofängelset..
Citera
2023-06-16, 09:50
Avslutad
Återställ våtmarkerna är sannolikt en cell i de ryska påverkansoperationerna, man lurar godtrogna aktivister som inte har vett att förstå hur utnyttjade de är. Ryska påverkansoperationer finns dokumenterat i klimatrörelsen, det är ingen nyhet.

Det är inte slumpen som gjort att våtmarkerna kommit på tapeten lagom när vi ansökte om Nato.
Citera
2023-06-16, 10:08
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Återställ våtmarkerna är sannolikt en cell i de ryska påverkansoperationerna, man lurar godtrogna aktivister som inte har vett att förstå hur utnyttjade de är. Ryska påverkansoperationer finns dokumenterat i klimatrörelsen, det är ingen nyhet.

Det är inte slumpen som gjort att våtmarkerna kommit på tapeten lagom när vi ansökte om Nato.
Så kan det vara. Men vad ÄR ens en våtmark? "Stoppa torvbrytningen" säger de också. Görs detta i våtmarkerna? Jag trodde torv var riktigt torrt...

Många frågor, få svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in