2023-06-14, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kidnappadIRL
Smart och rättfärdig aktion. Lyckas få massor av uppmärksamhet utan att göra riktig skadegörelse.

Hur är det lyckat om det får halva landet att vilja gå ut och köra diesel- eller bensinbilen på tomgång en timme?
Citera
2023-06-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1135597

"Monet-tavla vandaliserad på Nationalmuseum"

Aftonhoran ljuger igen. Det framgår ju i inlägget att tavlan inte är påverkad överhuvudtaget.

Läs inlägget en gång till. Aktivisterna hävdar att den inte är skadad, polisen säger att det är för tidigt att uttala sig om.

Men i övrigt en bra aktion, belyser vilka idioter det finns ute i samhället.
Citera
2023-06-14, 17:09
Medlem
är inte dessa samma som vill slösa miljarder av skattekronor på "kulturen"? som sen blir vandaliserad.
Citera
2023-06-14, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Hade velat se hur Flashback reagerade om de istället demonstrerade mot den oreglerade invandringen eller nåt.

Nu tycker iofs fortfarande det är underhållande. Lågbegåvades vrede mot klivataktivism slutar aldrig att roa.

Att förstöra klassisk konst i klimatets namn osar däremot begåvning!
Citera
2023-06-14, 17:14
Medlem
Ilimitados avatar
Varför inte istället måla en tavla som heter ”återställ våtmarkerna”? Eller är det för kreativt för dessa kretiner.
Citera
2023-06-14, 17:37
Medlem
Doodis avatar
Patetiska narcissister. Jag hoppas att de blir skyldiga att betala värdet av tavlan.
Citera
2023-06-14, 17:40
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kidnappadIRL
Smart och rättfärdig aktion. Lyckas få massor av uppmärksamhet utan att göra riktig skadegörelse.

Jag blev skjut sugen på att bryta torv och ha att elda med. Sjuk sekt.
Citera
2023-06-14, 17:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1135597

"Monet-tavla vandaliserad på Nationalmuseum"

Aftonhoran ljuger igen. Det framgår ju i inlägget att tavlan inte är påverkad överhuvudtaget.

Men hade det skrivit det i rubriken så hade ingen klickat på den. Inga klick, inga pengar.
Citera
2023-06-14, 17:43
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Varför inte istället måla en tavla som heter ”återställ våtmarkerna”? Eller är det för kreativt för dessa kretiner.
Inte radikalt nog. Lite som rödvinsvänstern på 70-talet, som var tvungna att spränga något eller skjuta någon. Allt för "sakens" skull.

Dessa aktioner gör att gemene man förlorar eventuella sympatier för aktivisterna, de väljer fel metod för att nå den breda massan. Bevara en våtmark på Södermalm eller i Hammarby Sjöstad i stället, eller Rinkeby! Större utmaning, men också mer pedagogiskt.
Citera
2023-06-14, 17:56
Medlem
Låt idioterna betala för utryckning och all administration av ärendet, ersätta för uteblivna biljettintäkter för att man var tvungen att stänga och sätt dom sedan i fängelse i ett par månader så får vi se om de fortfarande älskar sina jävla våtmarker.
Citera
2023-06-14, 17:57
Medlem
Korv-Bajss avatar
Nu är det jag som fixar en stor banderoll som det står
"ÅTERSTÄLL MONETEN!"
på.
Sen tar jag med mig den ut till våtmarken som jag ska torrlägga.

Och efter det ska jag limma fast mig vid, och blockera dörren in till, ett lattefik på södermalm.
Senast redigerad av Korv-Bajs 2023-06-14 kl. 17:59.
Citera
2023-06-14, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Men hade det skrivit det i rubriken så hade ingen klickat på den. Inga klick, inga pengar.

Och ändå ändrade man rubriken. Kanske för att det ej är tillåtet att sprida falsk information?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in