2023-06-14, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
kolla denna bilden

https://www.facebook.com/photo/?fbid=108491802676666&set=a.108491696010010

och se vilka som lämnat kärlekskommentarer mm..
personer från asien, afrika mmm

nästan inga svenskar., mestadels utländska kvinnor

Har han hämtat hem en utländska.. därav den stora ålderskillnaden.

Avdankad alkis? Livets hårda skola...

Han anger att han är född 1954 på sin profil, då är han ju lite äldre än den som den förmodade MGM kamperar hos?
Citera
2023-06-14, 17:42
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
34-åriga kvinnan nekar till attacken i Ängelholm
Ängelholm
Publicerad 14 jun 2023 kl 14.37

https://www.expressen.se/nyheter/34-ariga-kvinnan-nekar-till-attacken-i-angelholm/
Vi gick in med en civil insats och med drönare för att gripa personen heter det nu.
Jag är skeptisk. Som jag skrivit tidigare undrar jag om man ens kontaktat psykiatrin eller frågat personalen i ICA butiken (som lär känna många i området, och i synnerhet de som sticker ut). Jag gissar att de skulle räckt. Man behöver inte alls gå ut och varna allmänheten.

Som någon skriver har man haft civila spanare nere på stan (som jag gissar spanat efter narkotika).

Det handlar i alla fall om fyra anmälningar om våld mot barn innan någon äntligen lyckades hugga en 10-åring med kniv?
Citera
2023-06-14, 17:43
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-van
Är det verkligen samma person på fb-profilen som har "kameratrollet"- blogg?? Känns aningen för pro för en person som har examen från LHS och har en profil som ser ut som AKs profil. Matchar inte precis.
Någon som vet?
Det är två olika personer. Kameratrollet är admin i fb-gruppen och heter Peter W*mn*rt *=e. Starka känslor kring att det togs bort kommentarer som vissa menar kunde förhindrat knivdådet.

AK heter en person som bor på samma adress som en Erlinda som enligt tråden är MGM. Oklart om det är samma man på profilen som är boende på adressen eller bara någon med samma namn
Senast redigerad av Kent62 2023-06-14 kl. 17:45.
Citera
2023-06-14, 17:43
Medlem
Mr13cs avatar
Gubbens bostad är 41m2.
Känns relativt liten för två personer
Kan ju kanske vara så att hon bara är skriven på adressen.

Är det någon som kan få fram en bild om henne?
Citera
2023-06-14, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Enligt lokalpolischef Christian Nordin så var polisen på plats en minut efter larmet. Det vågar jag påstå var en lögn.
Dom var precis i närheten. Samma med ambulansen, stationen ligger bara några hundra meter från händelsen.
Citera
2023-06-14, 17:51
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Det var civilare överallt i stan så någon målad polisbil fanns inte där.

Och ingen omålad heller när jag passerade där vad jag kan minnas. Bara de två ambulanserna utanför huset. Definitivt ingen polisbil eller poliser inom synhåll då.
Citera
2023-06-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Det är två olika personer. Kameratrollet är admin i fb-gruppen och heter Peter W*mn*rt *=e. Starka känslor kring att det togs bort kommentarer som vissa menar kunde förhindrat knivdådet.

AK heter en person som bor på samma adress som en Erlinda som enligt tråden är MGM. Oklart om det är samma man på profilen som är boende på adressen eller bara någon med samma namn

Aha, tack för klargörande, då är jag med
Citera
2023-06-14, 18:11
Medlem
skoputss avatar
Någon som vet hur flickan mår?
Citera
2023-06-14, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trynet84
MGM enligt sociala medier: Erl*nda Ed*bi
* i * u

Oj, hon har jag haft att göra med några gånger..
Citera
2023-06-14, 18:16
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DackKnallen
Polisprofessorn GW bör ha haft hyfsad koll i på dess uppdrag i sin roll. Han angav som svar på poliskårens låga uppklarning av grova brott följande:
1.Polisledningen ägnar sig åt pinnjakt och statistikkosmetika - man prioriterar att göra insatser som ger snabba pinnar enkelt. Det handlar om lagföring rörande banala brott som kvickt bättrar på statistiken
2.En kultur inom kåren som bäddar för dåliga resultat. På ren svenska är ambitionsnivån låg bland de som söker sig till poliskåren. Det är inte toppresterarna eller den smartaste percentilen i befolkningen som söker sig dit. Meritvärdet hos de som söker är mediokert. Det fordras inte bara uppumpade gymmuskler utan även visst intellekt för att förtjänstfullt kunna utreda mer avancerade brott och klara upp dessa.
3.En inneboende organisatorisk ineffektivitet i kåren som gör att väsentliga delar av polisstyrkan aldrig är disponibel ehuru det på pappret ser så ut. I varje givet ögonblick saknas stora delar. GW uppgav att cirka 25% av polisens mantimmar spenderas på innebandy o liknande. En stor andel befinner sig på diverse värderingskurser, HBTQ-utbildningar och värdegrundscertifieringar och dylikt. En del är lediga. Kvar blir inte många. Av dessa ska en del bevaka huliganer på Allsvenskans matcher, andra är bara lata eller flegmatiska och några är ute och jagar fortkörare.

Så alla dessa 100:isch poliser skall jobba med detta fallet?
Citera
2023-06-14, 18:19
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Och ingen omålad heller när jag passerade där vad jag kan minnas. Bara de två ambulanserna utanför huset. Definitivt ingen polisbil eller poliser inom synhåll då.

Då var det här som barnet blev hämtad av ambulansen.

https://www.google.com/maps/@56.2438224,12.8732118,3a,75y,259.34h,84.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1sN6tz_HHh0VITYnqjJOVCnw!2e0!7i1 6384!8i8192?entry=ttu

Polisen sökte här med b.l.a hund:

https://www.google.com/maps/@56.2432968,12.8724708,3a,15y,298.76h,88.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8-DuUCG-6iXVEaEDtQca9w!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

En sträcka på c:a 65 m för mannen som räddade livet på barnet.

Vilken tur att de var hemma och kunde ringa 112.

Heder åt Er alla. som var så snabba!
Citera
2023-06-14, 18:34
Medlem
Fibonaccitals avatar
Nya detaljerna om attackerna i Ängelholm

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/veyByB/nya-detaljer-om-knivdadet-i-angelholm-vissa-fynd

Polisen: ”Vi har gjort vissa fynd”

Detta är en låst artikel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in