2023-06-15, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farenelli
Hennes namn finns längre bak i tråden. Hon finns på Facebook.
Hennes sambos namn finns också.

Kolla länk till samnytt.
Det är INTE samma kvinna som jag trodde det var.

Bilden på samnytt är Erlinda
Citera
2023-06-15, 16:42
Medlem
Vintergrisens avatar
Som väntat en GM med uppenbara psykiska problem, frågan är väl bara om dessa psykiska problem är så allvarliga att det blir tal om rättspsykiatrisk vård istället för fängelse när domen väl fallet. Att hon hålls i förvar just nu på någon rättspsykiatrisk mottagning behöver ju inte innebära att hon hamnar på något liknande efter avkunnad dom.
Citera
2023-06-15, 16:46
Medlem
Och naturligtvis har hon blivit svensk medborgare.
https://samnytt.se/angelholms-kvinnan-har-fatt-svenskt-medborgarskap/
Citera
2023-06-15, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Du påstår att det inte handlar om psykisk ohälsa i ditt inlägg utan att hon är systematisk våldsam.
Samnytt har ingenting att komma med mer än att ansvarig utgivare själv är dömd.

Den här kvinnan är psykiskt sjuk och när man är i det tillståndet kommer vård att vara det hon döms till och det kan inte Samnytt göra ett skit åt. Hade kvinnan däremot haft ett svenskklingande namn hade Samnytt inte skrivit en rad. Hon sitter där hon hör hemma på rättspsyk. Jag skiter i hela Ängelholmsgruppen och ägnar mig åt polis och domstol när det gäller detta fallet.
Vem fan har snackat om att Samnytt ska "göra något"? De, som nyhetsmedia, skrev om kvinnan som huggit en 10-årig flicka och du fick grus i fittan för att hon inte var svensk. Varför har dagens etc inte skrivit ett knyst om henne? Jo för att hon inte är svensk. Det är så media funkar. Samnytt är höger, dagens etc är kommunistisk. Hade hon varit vit och hetat "Anna Svensson", och offret varit svart så kan jag lova dig att dagens etc hade skrivit spaltmeter om var Anna bor, jobbar, familj, vad hon ätit till frukost och vad hennes kusinbarns mamma heter. Att du överhuvudtaget lägger nån fokus på det visar hur efterbliven du är.
Citera
2023-06-15, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexlaxar256
Vem fan har snackat om att Samnytt ska "göra något"? De, som nyhetsmedia, skrev om kvinnan som huggit en 10-årig flicka och du fick grus i fittan för att hon inte var svensk. Varför har dagens etc inte skrivit ett knyst om henne? Jo för att hon inte är svensk. Det är så media funkar. Samnytt är höger, dagens etc är kommunistisk. Hade hon varit vit och hetat "Anna Svensson", och offret varit svart så kan jag lova dig att dagens etc hade skrivit spaltmeter om var Anna bor, jobbar, familj, vad hon ätit till frukost och vad hennes kusinbarns mamma heter. Att du överhuvudtaget lägger nån fokus på det visar hur efterbliven du är.
Och det är sannolikt också anledningen till varför Polisen inte gick ut med någon varning till allmänheten. För då hade de varit tvungna att ge ett lite mer detaljerat signalement än "kvinna 30-40 år". Det hade givetvis varit helt annorlunda om hon hade sett ut som Agnetha Fältskog.
Citera
2023-06-15, 17:15
Medlem
TheGretaResets avatar
Finns väl ingen som tycker att samnytt är en 100% källa. Om inte annat så har man historiskt varit lite för snabba för att peka ut en viss riktning (och då blir det fel ibland).

Det betyder ju inte att man helt kan avfärda som vissa gör. Jag tyckte det var bra att samnytt postade länken till polisens uppmaning den 11e.

Orkade någon se presskonferansen med kommunen/polis?
Citera
2023-06-15, 17:33
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Och naturligtvis har hon blivit svensk medborgare.
https://samnytt.se/angelholms-kvinnan-har-fatt-svenskt-medborgarskap/

s och v behöver väl fler galningar som röstboskap. Våra inhemska räcker inte så vi behöver importera.
Citera
2023-06-15, 17:44
Medlem
Kvinnor från Central America är inte o leka med mina vänner. Skadade pyskiskt från allt våld i deras
länder. 50% av befolkningen i Honduras, El Salvador, Guatamala osv är kriminella på något vis. Mord begås var 7 minut dygnet runt året om. Var på semester i El salvador för en vecka och fick ha en säkerhets vakt med mig dygnet runt var jag än gick som jag fick betala för vilket är billigt men ändå. Tog taxi från A till B. Fick va på hotellet så fort det blev mörkt. Kriget i Ukraina är rena barnleken i jämförelse och då är det inte klassat krigs zon där borta. Så sjukt är det. Jag avråder semester mål i central america.

Kvinnan bör dömmas här och utvisas på samma gång tillbaka till hemlandet och sitta där. Man sitter 20 personer i samma cell. I Sverige är det paradis
Citera
2023-06-15, 17:53
Medlem
Fibonaccitals avatar
Två oskyldiga kvinnor hängdes ut på debattforumet Flashback, anklagade för att ligga bakom måndagens mordförsök på en tioårig flicka i Ängelholm.

https://samnytt.se/oskyldiga-kvinnor-hangdes-ut-for-angelholms-dad/

Citera
2023-06-15, 18:00
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumant
Kvinnor från Central America är inte o leka med mina vänner. Skadade pyskiskt från allt våld i deras
länder. 50% av befolkningen i Honduras, El Salvador, Guatamala osv är kriminella på något vis. Mord begås var 7 minut dygnet runt året om. Var på semester i El salvador för en vecka och fick ha en säkerhets vakt med mig dygnet runt var jag än gick som jag fick betala för vilket är billigt men ändå. Tog taxi från A till B. Fick va på hotellet så fort det blev mörkt. Kriget i Ukraina är rena barnleken i jämförelse och då är det inte klassat krigs zon där borta. Så sjukt är det. Jag avråder semester mål i central america.

Kvinnan bör dömmas här och utvisas på samma gång tillbaka till hemlandet och sitta där. Man sitter 20 personer i samma cell. I Sverige är det paradis

Det är säkert rått i den kriminella världen i Latinamerika. Men kriget i Ukraina är knappast en barnlek. Säg barnlek till de låg frusna i skyttegravar, som knappt orkade andas eller röra på sig, men som var tvungna att kriga på. Massa jävla tortyr också har det varit och är det. Skulle säga att situationen i Ukraina för de som upplever kriget och krigar VS de i El Salvador är likartad och på samma nivå.

Btw, varför semestrade du i El Salvador? Känns stört och korkat att åka dit, även om man har rötter därifrån. Varför sätter man sin fot där frivilligt?

Man kan väl konstatera att det springer runt en helt del psykfall på våra gator som ger sig på allt och alla. Oavsett om det är uppväxta framför en dator i Sverige eller om de kommer från andra sidan jordklotet. Det är fullt med folk som borde vara inspärrade sedan länge, eller som var inspärrade och som släpptes ut.
Citera
2023-06-15, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Två oskyldiga kvinnor hängdes ut på debattforumet Flashback, anklagade för att ligga bakom måndagens mordförsök på en tioårig flicka i Ängelholm.

https://samnytt.se/oskyldiga-kvinnor-hangdes-ut-for-angelholms-dad/

Varför beter sig folk såhär? De borde verkligen skämmas.
Senast redigerad av Dagdrommaren 2023-06-15 kl. 18:03.
Citera
2023-06-15, 18:10
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Det har nu blivit en helt annan ton i Ängelholmsgruppen. Plötsligt får länkar till Samnytt där kvinnan nämns vid namn ligga kvar och en swishinsamling där mottagaren är någon annan än flickans familj. Är det för att väga upp den hårda moderingen där personer ville varna för kvinnan tro? 🤔
Nu moderas det igen och länken till Samnytt är bortplockad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in