2023-03-17, 00:18
Medlem
zatars avatar
Jag brukade vara moderat, men moderaterna har ingen ryggrad kvar. Man är precis lika woke som demokraterna i USA nu på det sättet att man åtminstone låter de skrikigaste rösterna för konstig progressiv reform tillåts få höras och ta plats. Detta är inte ett argument för att tysta de rösterna, men de brukar mer vara traditionellt vänster. Statsministern har väl sagt att han en gång i tiden skulle dröja sig för att kalla sig feminist men att hans döttrar nu fått honom att kalla sig det.
Kan statsministern någonting om ideologier? Hans gamla ståndpunkt hade varit mer reell, dvs att män och kvinnoir är och skall vara jämlika inför lagen. Män och kvinnor skall ha samma rättigheter, och samma skydd mot våld som alla medborgare, som individer. Men feminismen är en chauvinistisk rörelse numer, oavsett om de vill erkänna det eller ej, där man vill promovera kvinnor till det sättet att kvinnor "äntligen" skall få mer makt än män. Det är en jävla feltanke från början att bara män haft makt jämt, och män alltid varit förtryckare. De få män som är i toppen är ofta psykopater, och går över lik för att få vara där de är. De männen är en liten procent av alla män. Hur ofta talas det om den stora procenten av män i botten? Hemlösa? De flesta svennemän är som snälla drönarmyror, gör sina jobb och bidrar till samhället.

MUF numer är lika feministiska som Sossarnas ungdomsförbund. De hatar män, särskilt sådana med vitt skinn, skyller orättvisor på de. Skillnaden är att de tänker att imaginära jobbpositioner skall lösa de upplevda orättvisorna ist för som hos sossarna där bidrag och fritidsgårdar skall lösa alla orättvisor. Numer hör man inte ens "skatteslöseri" från den sk högerns sida.

Det är trist att se moderaterna gå den vägen att anamma sig till Judith Butler's, och gelikarnas tolkning av feminism, den tredje/fjärde vågens feminism ist för den vettiga och humanistiska andra vågens - att kvinnor och män skall vara jämlika. Därför finns det andra, om än inte lika stora partier för klassiska liberaler och numera konservativa (mao folk som vill bevara klassisk liberalism, inte modern socialliberalism) att rösta på. Kvotering är satan: liberaler har blivit identitetspolitiska istället för individualistfrämjare! Nu handlar allt om snyft på grund av kön/hudfärg i stället för att allt är möjligt oavsett hur man är född. Skammande av olika typer av grupper (inom det demokratiska spektrat) skapar bara än mer politikerförakt. Fy fan!
Senast redigerad av zatar 2023-03-17 kl. 00:29.
Citera
2023-03-20, 19:47
Medlem
Råkade av en slump läsa om att Kristersson varit ordförande för Adoptionscentrum och under den perioden blivit informerad om rapporter att adoption från t ex Kina ibland skett utan föräldrarnas vetskap/kunskap. Jag reagerade under valkampanjen 2022 på hans balansakt mot SD samtidigt som han själv har tre adopterade barn (från Kina) - varför ska han och hans fru adoptera/rädda barn när han samtidigt inte tycker att ”alla” ska få komma hit? Det verkar vara en sak som gäller för Ulf som individ jämför med ett mer värdsligt perspektiv.

Artiklar om hans ordförandeskap och rapporterna inom Adoptionscentrum är från 2022 - hur kan det här inte ha blivit en större fråga?
Citera
2023-03-28, 16:24
Medlem
Är han gay ändå?

Smal
Tanig
Inga egna barn
Skenäktenskap med sin omaka fru som han inte verkar ha några känslor för när
man sett dom i intervjuer
tex
https://tv.aftonbladet.se/video/263959/kristersson-fru-birgitta-avslojar-hemligheterna-valjarna-inte-vet-om-ulf

inget homofobiskt
bara undran?
Citera
2023-05-05, 12:33
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Hahaha, kolla längdskillnaden

https://pbs.twimg.com/media/FvWZK1SXwAMgyCY?format=jpg&name=medium
Citera
2023-05-06, 19:10
Medlem
Rimberts avatar
Är tuffe UIffe bög? Denna fråga måste upp på bordet.
Han har inte kunnat skaffa några egna barn, utan var tvungen att importera dem från asien och hans fru är inte vad man kallar bildskön...
Ser ut som något resonemangsäktenskap mest av allt...
Det verkar vara en typisk deal med "gift dig med min överfeta dotter, eller jag skjuter huvudet av dig", typ...

Man ser aldrig ríkets andra dam på bild i vår press, heller.
Man kan undra varför, då kloakpressen som Aftonhoran och Sexpressen som sannerligen inte brukar hålla igen för att skjuta ner folk med "fel" partifärg.
Är det för att hon är en kvinna och fet?
Eller är hon med i FN-förbundet och är för totalt fri invandring?
Senast redigerad av Rimbert 2023-05-06 kl. 19:23.
Citera
2023-05-06, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Är tuffe UIffe bög? Denna fråga måste upp på bordet.
Han har inte kunnat skaffa några egna barn, utan var tvungen att importera dem från asien och hans fru är inte vad man kallar bildskön...
Ser ut som något resonemangsäktenskap mest av allt...
Det verkar vara en typisk deal med "gift dig med min överfeta dotter, eller jag skjuter huvudet av dig", typ...

Man ser aldrig ríkets andra dam på bild i vår press, heller.
Man kan undra varför, då kloakpressen som Aftonhoran och Sexpressen sannerligen inte brukar hålla igen för att skjuta ner folk med "fel" partifärg.
Är det för att hon är en kvinna och fet?

Vetefan om jag skulle säga att han är bög, asexuell skulle jag dock kunna misstänka och har därför gift sig enbart för att det ska se bra ut politiskt.
Med dagens klimat skulle det ju vara ett plus att vara gay och han hade definitivt skrytit om det om han kunnat.
Det är min tanke iallafall.
Citera
2023-05-13, 15:10
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datoridiot
Vetefan om jag skulle säga att han är bög, asexuell skulle jag dock kunna misstänka och har därför gift sig enbart för att det ska se bra ut politiskt.
Med dagens klimat skulle det ju vara ett plus att vara gay och han hade definitivt skrytit om det om han kunnat.
Det är min tanke iallafall.
Han ger intrycket av en asexuell dvärg med mindrevärdeskomplex, som min farfar förklarade...
Citera
2023-05-13, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Ulf har verkligen inte dolt att han tycker illa om arbetslösa och sjukskrivna.

Han lever som han lär också. Snodde åt sig en lägenhet som var vikt åt kvinnor med ekonomiska problem från en stiftelse när han bodde i Stockholm.

Vidrig typ verkar han vara, väntar bara på att han ska börja rea ut statliga tillgångar till sina polare i näringslivet.
Citera
2023-05-27, 13:22
Medlem
Varför…VARFÖR ställer han upp på att medverka i ett meningslöst skämt som jury i Masked Singer? Hur kan människorna omkring honom tycka att det är lämpligt och nödvändigt? Bisarrt att tänka på hur Säpo-gänget måste våffla med ut till ngn förortsstudio för att Ulf ska synas i ett nöjesprogram på en reklamfinansierad kanal. Hade hans barn varit 0-12 år gamla hade jag kanske förstått det om hela familjen dragit dit men nu..hur tänker de?
Citera
2023-05-30, 20:05
Medlem
Han skämmer ut sig.

På en pressträff idag med USAs utrikesminister råkade Ulf säga sex G istället för six 6G

30:17

https://www.youtube.com/live/BDXzDmzsM1Y?feature=share
Citera
2023-05-30, 20:44
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Råkade av en slump läsa om att Kristersson varit ordförande för Adoptionscentrum och under den perioden blivit informerad om rapporter att adoption från t ex Kina ibland skett utan föräldrarnas vetskap/kunskap. Jag reagerade under valkampanjen 2022 på hans balansakt mot SD samtidigt som han själv har tre adopterade barn (från Kina) - varför ska han och hans fru adoptera/rädda barn när han samtidigt inte tycker att ”alla” ska få komma hit? Det verkar vara en sak som gäller för Ulf som individ jämför med ett mer värdsligt perspektiv.

Artiklar om hans ordförandeskap och rapporterna inom Adoptionscentrum är från 2022 - hur kan det här inte ha blivit en större fråga?
Det ligger väl till på det viset att han inte kan tricket med att hitta höla, nämligen att köpa samarin och strö över damens kropp, och där det bubblar trär han in den Lill grodden
Då hade han inte behövt adoptera. För med den hyddan hon har så kan hon nog skita ut ett piano

Ursäkta modd, men lite humor får ni tåla😄😀
Citera
2023-06-15, 14:01
Medlem
BBBodiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
Är han gay ändå?

Smal
Tanig
Inga egna barn
Skenäktenskap med sin omaka fru som han inte verkar ha några känslor för när
man sett dom i intervjuer
tex
https://tv.aftonbladet.se/video/263959/kristersson-fru-birgitta-avslojar-hemligheterna-valjarna-inte-vet-om-ulf

inget homofobiskt
bara undran?

Ja han är gay. Lever i en relation med en man. Hans "fru" vet såklart om detta.
Man kan ju undra om han någonsin kommer att komma ut. Man kan tänka sig att han dragits med en hel del självhat som han kanaliserat på att trycka ner andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in