2023-06-14, 19:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag tror att experterna samtalar mycket mer med deltagarna ”one on one” som vi inte får ta del av. Säkert sägs mycket som vi skulle hålla med om. Och i kärleksrådet där de svarar på Helles frågor så upplever jag att de ger milda svar för att inte bidra till drev från tittare (vilket förstås är bra).
Fast drevet blir ju så kanske omvänt. Jag tycker att Agust t ex fått en stämpel på sig att vara gränsöverskridande och nästan ansvarslös, snudd på i nivå med gängkriminell, när han i själva verket han brutit mot väldigt obetydliga regler - i den mån han brutit mot nåt alls. Experterna hade kunnat ifrågasatt Carros svart-vita tänkande istället för att i efterhand identifiera hennes psykiska instabilitet och därmed tassa på tå inför hennes oresonlighet.
Citera
2023-06-14, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Håller med, hon var omöjlig att prata med för att hon inte hade nåt behov av att reflektera. Det var rätt eller fel, punkt. Jag tror att det var detta som Agust saknade när han sa att han ville ha lite mer djupa samtal. Carro har inte det djupet.

Men snälla. Tror du Agust hade signat upp för att delta om han fått höra att han förväntades bära en annan människa på sina axlar som inte förväntades ta något ansvar för relationen? Om det är villkoren för att delta så tror jag väldigt få män vill delta. Man förväntar sig nog en kvinnlig partner som själv tar ansvar för sin del i relationen.

Bara av nyfikenhet: hur gör homosexuella, där man är två av samma kön i relationen?

Exakt, han var aldrig otrevlig eller kränkande mot Carro. Han kände inte attraktion men han ville ändå ge det en chans eftersom det faktiskt var vad han signat upp för, och försökte sitt bästa med att vara intresserad och närvarande.

Jag har inget minne av att Agust drog upp evenetuella issues eller problem som han förde med i relationen, medan Carro aldrig slutade prata om alla sina svårigheter. T o m när de var på parträff la Carro ut texten om alla sina psykiska issues. Att dejta Carro är som att ta en vända in på psykakuten, ändå var Agust snäll och vänlig och hade tålamod med alla otrevligheter han fick ta emot. Men Carro verkar inte alls ha insikt i att hon ställer oerhörda krav på en partner som ska hantera hennes psykiska mående. Hon är där lika Lina, som inte fattar att hennes ohälsa är en rejäl påfrestning för hennes partner, och därmed en nackdel i hennes möjlighet att hitta nån.

Det är faktiskt rätt komiskt att någon som både snusar och dricker rejält hävdar att man absolut inte får öppna en bildörr under färd för att det är livsfarligt.
Citera
2023-06-14, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag har också nämnt detta flera gånger, därför håller jag egentligen inte med folk om att det är en dålig säsong. En dålig säsong engagerar ingen och består bara av perfekta "Fredrik och Stina"-matchningar, den här säsongen är däremot väldigt mycket kink och rock n roll. Väldigt underhållande.
(Dock tycker min empatiska sida fortfarande synd om vissa som blivit utsatta för dessa mardrömsmatchningar och klippningen är bortom varje pressetisk gräns)

"Kink och rock n roll" borde vara det nya namnet på GVFÖ!
Citera
2023-06-14, 20:52
Avslutad
Citat:
Fast drevet blir ju så kanske omvänt. Jag tycker att Agust t ex fått en stämpel på sig att vara gränsöverskridande och nästan ansvarslös, snudd på i nivå med gängkriminell, när han i själva verket han brutit mot väldigt obetydliga regler - i den mån han brutit mot nåt alls. Experterna hade kunnat ifrågasatt Carros svart-vita tänkande istället för att i efterhand identifiera hennes psykiska instabilitet och därmed tassa på tå inför hennes oresonlighet.

Exakt, om det är något produktionen vill så är det att skapa drev, det är ju så Ida förklarar bort Arvids beteende, allt beror bara på medveten klippning för att skapa drama och hon bjuder gärna på att Arvid, jag menar klippteamet, framställer henne som ett fyllo med personlighetsklyvning vid fylla och att en massa tittare snackar skit om henne på det spåret då.
Dom är inte rädda om deltagarna och det provocerar ännu mer när dom tillåter psykisk misshandel, tror inte det skulle lika mycket så kallat ”hat” om ”experterna” gjort sitt jobb.
Citera
2023-06-14, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Ser inga fel i hur han behandlar henne, han har byxorna i förhållandet.
Bara det är fel. En klok person som jag glömt namnet på sa att det var en stor röd flagg på män som bestämmer över sina fruar, att dom är psykopater . Nej, han var inte psykolog men han var en människokännare och hade sunt förnuft. Det ska inte gå överstyr med ”regeringen” som hos Alex/Lina men det är nåt fel på män som dominerar sina fruar istället för att vilja göra dom lyckliga och visa omtanke och respekt. Arvid bryr sig bara om sig själv, vad han vill osv.
Citera
2023-06-14, 20:56
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
"Kink och rock n roll" borde vara det nya namnet på GVFÖ!
Vi tar patent på den och säljer in den direkt GW!
Citera
2023-06-14, 21:54
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Men snälla. Tror du Agust hade signat upp för att delta om han fått höra att han förväntades bära en annan människa på sina axlar som inte förväntades ta något ansvar för relationen? Om det är villkoren för att delta så tror jag väldigt få män vill delta. Man förväntar sig nog en kvinnlig partner som själv tar ansvar för sin del i relationen.

Bara av nyfikenhet: hur gör homosexuella, där man är två av samma kön i relationen?

Vet inte vad som menas med att "ta ansvar för relationen". Carro var inte intresserad från början så hon kämpade heller inte för den. Hon var skeptisk från början och blev därför skeptisk till allt annat också.

Visst vill man ha en kvinna som ger tillbaka också men då måste hon ju vara intresserad.

Om hon inte är intresserad är det upp till Agust att imponera på henne och vinna hennes gunst på något sätt, om han nu var intresserad av henne.

Tror det blir svårare för kvinnor att låtsas gilla någon utan allt blir istället till problem som de sedan kan använda för att rättfärdiga att relationen inte fungerade.

Har ingen erfarenhet av homosexuella relationer och känner bara ett sådant par men det verkar som att väldigt mycket är annorlunda från en heterosexuell relation. I det par jag känner är det mer som ett yrkesmässigt partnerskap.
Senast redigerad av mendokse 2023-06-14 kl. 21:57.
Citera
2023-06-14, 22:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Vet inte vad som menas med att "ta ansvar för relationen". Carro var inte intresserad från början så hon kämpade heller inte för den. Hon var skeptisk från början och blev därför skeptisk till allt annat också.

Visst vill man ha en kvinna som ger tillbaka också men då måste hon ju vara intresserad.

Om hon inte är intresserad är det upp till Agust att imponera på henne och vinna hennes gunst på något sätt, om han nu var intresserad av henne.

Tror det blir svårare för kvinnor att låtsas gilla någon utan allt blir istället till problem som de sedan kan använda för att rättfärdiga att relationen inte fungerade.

Har ingen erfarenhet av homosexuella relationer och känner bara ett sådant par men det verkar som att väldigt mycket är annorlunda från en heterosexuell relation. I det par jag känner är det mer som ett yrkesmässigt partnerskap.
Carro har sökt till ett TV-program där premisserna är tydliga och klara. Man gifter sig med en främling och sen jobbar man på relationen för att se om det kan bli den stora kärleken. Det är inte givet att man känner attraktion direkt men man måste ge det en chans. Carro tyckte att hon bara kunde strunta i att bjuda till och ta ansvar för sin medverkan i den här tv-produktionen och det gör tydligen du med. Tycker du att det är ok att ställa upp i en frågesport i TV och sen vägra svara på frågorna vid inspelningen?
Citera
2023-06-14, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det är faktiskt rätt komiskt att någon som både snusar och dricker rejält hävdar att man absolut inte får öppna en bildörr under färd för att det är livsfarligt.
Det hade varit kul om Agust kontrat med det!!
Citera
2023-06-14, 23:19
Medlem
Gnomewarriors avatar
Citat:
Jag tror hon ville ha svar av Agust vilket är varför hon inte kunde släppa det.
Hon vill veta om han vet vad han gör eller om han bara gör en massa saker som förr eller senare kommer leda till dåliga konsekvenser.
För vad händer nästa gång de sitter i en bil? Ska Agust klättra upp på taket då?

Hon vill att hon och hennes partner existerar i samma verklighet.

Tror det är samma sak med spikningen. För henne är det en självklarhet att man inte spikar i en stuga man hyrt och hon kunde inte förstå att Agust ville spika i den.
När Agust inte kunde argumentera för att det är helt okej att spika i en stuga så visar det bara för Carro att han måste ha fel och att hon därför inte kan lita på hans omdöme.

Fredrik känns nog hyfsat trygg också. Han är lite för medgörlig men han är väldigt medveten om att han är snäll och medgörlig så det finns en trygghet i att han vet vem han är, och att han då förmodligen kan tuffa till sig lite om det skulle behövas.

Agust gav svar på bildörren tycker jag. Jag tror han frågade henne vad som kunde hända och hon kunde inte riktigt svara. Då började de snacka om att ringa en körskola tror jag? I vart fall så inledde Agust konversationen något i stil med "jag hör dig, jag respekterar din önskan om att jag inte ska göra så och det ska jag inte göra. Men jag håller inte med om att det är farligt" och det kunde inte C hantera speciellt väl. Eftersom hon hade "rätt"

Han försökte också förklara för henne att takbjälkarna förmodligen var ok att spika. Men hon gick på repeat med "vi ska INTE spika" och till slut så tröttnade han på att försöka prata om det.

Jag tycker inte dina argument håller.

Så här: Agust kunde gjort mer för att vinna över henne. Men vad fanns det att vinna? Av allt att döma är hon en sorg att leva med. Jag tycker inte det är rimligt att skriva eller insinuera att det fanns saker Agust kunde gjort, eftersom han var den enda i förhållandet som aktivt och konsekvent gjorde något alls. Tycker jag.
Citera
2023-06-14, 23:21
Medlem
Gnomewarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus

En mycket bra mening! Det hade varit fantastiskt att höra hennes svar.
Citera
2023-06-14, 23:31
Medlem
Gnomewarriors avatar
Citat:
Fast det var egentligen inte särskilt bristande logik hos henne.

Normalt sett ska man inte spika i rum man hyr eftersom det inte är ens eget.

Angående bildörren skulle det kunna vara farligt att öppna bildörren under färd. Först för att föraren kan bli distraherad av denna handling hon kanske aldrig sett förut och även för att aerodynamiken ändras och blir obalanserad så iaf teoretiskt skulle bilen kunna börja dra åt ett håll.

De hyrde inget rum utan en stuga och de ombads inreda den. Det är inte en normal situation.

Alltså, en bildörr som öppnas i färd utsetts för ett stort lufttryck. Lika mycket som du trycker upp dörren med så trycks bilen i sida. Hur många kg kan man sätta på en bildörr i ganska dålig vinkel? 20-30-40 kg? Då trycket jag alltså bilen i sida med samma kraft. Jag tror inte det är en risk.
Ljudet och lufttrycket i kupén på vara en störning. Men jag ser det som en större risk att dricka kaffe medans jag kör. Eller ha barn i bilen. Eller ganska många andra små störningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in