2023-06-14, 17:14
Medlem
Jag har aldrig upplevt att någon tidigare säsong engagerat så många tittare. Vanligtvis brukar det vara helt dött i den här tråden men nu verkar programmet vara väldigt poppis. Sedan vet jag inte om det beror på att årets omgång är så pass bra och intressant eller om det snarare är väldigt dåliga matchningar?
Citera
2023-06-14, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag har aldrig upplevt att någon tidigare säsong engagerat så många tittare. Vanligtvis brukar det vara helt dött i den här tråden men nu verkar programmet vara väldigt poppis. Sedan vet jag inte om det beror på att årets omgång är så pass bra och intressant eller om det snarare är väldigt dåliga matchningar?

Ärligt talat så är det denna tråden som gör att jag tittar, det är den som är engagerande. Har inte haft nåt konto här innan och hade jag inte haft det nu hade jag slutat titta efter typ 2-3 avsnitt. Tycker inte denna säsong är rolig att se. Men väldigt dåliga matchningar i år!
Citera
2023-06-14, 17:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Instämmer

Skrev jag det där i början? Du ser, hade inget emot honom pga nånting annat än hur han började behandla Ida.
Citera
2023-06-14, 17:27
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Om man har problem med att känna och uttrycka känslor, vad kan det då handla om? Är det medfött?

Inte nödvändigtvis. Kan förstås vara något medfött neurologiskt men det kan också bero på yttre faktorer i omgivningen av olika slag så som brister i anknytning under barndom, trauman m.m
Citera
2023-06-14, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Håller med om att Lina verkar vara lite svårtillgänglig men nog har hon visat värme, som när hon kallade Alex för baby och hon glittrar ofta med ögonen och ler. Jag gillar hennes klädstil, hon har stil och klass. Naturfärger, lös och ledig passform. Hon skulle kunna starta ett eget klädmärke, så god smak har hon.

Hon har bokstavligt på sig hela Spring/summer 2022 outfits från uniqlo/zara inklusive olive overshirt och oversize - det är ingen klädstil!!!
Citera
2023-06-14, 17:37
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda

Jag har också nämnt detta flera gånger, därför håller jag egentligen inte med folk om att det är en dålig säsong. En dålig säsong engagerar ingen och består bara av perfekta "Fredrik och Stina"-matchningar, den här säsongen är däremot väldigt mycket kink och rock n roll. Väldigt underhållande.
(Dock tycker min empatiska sida fortfarande synd om vissa som blivit utsatta för dessa mardrömsmatchningar och klippningen är bortom varje pressetisk gräns)
Citera
2023-06-14, 17:37
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja, jag tänker på att de har mycket högre successrate i Bonde söker fru men där har deltagarna flera att välja mellan. Lite orättvis jämförelse kanske.

Håller med om att urvalet personer är märkligt. Det som är ännu märkligare är att experterna inte uppmärksammar destruktivt beteende, eller är mer stödjande mot de deltagare som hamnar i en relation med någon som beter sig illa. Varken Alex eller Agust fick särskilt mycket stöd. Ida hade behövt hjälp att ifrågasätta Arvids beteende.

Jag tror att experterna samtalar mycket mer med deltagarna ”one on one” som vi inte får ta del av. Säkert sägs mycket som vi skulle hålla med om. Och i kärleksrådet där de svarar på Helles frågor så upplever jag att de ger milda svar för att inte bidra till drev från tittare (vilket förstås är bra).
Citera
2023-06-14, 17:38
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Som jag svarade en annan person, det där du återberättar är en enorm röd flagga och det är inte alls så att den typen av människor inte gaslightar och manipulerar, tvärtom.

Ja jag skrev att jag håller öppet för båda varianterna. Eller en mix av dem
Citera
2023-06-14, 17:48
Medlem
Citat:
Skrev jag det där i början? Du ser, hade inget emot honom pga nånting annat än hur han började behandla Ida.

Ser inga fel i hur han behandlar henne, han har byxorna i förhållandet.
Citera
2023-06-14, 17:48
Medlem
Hur kan Ida acceptera att Arvid träffar sina ex och sedan skryter om det? Varför säger hon inte ifrån? Han är sjukt skum, förstår inte varför han träffar sina ex? Vet inte om de egentligen passar så bra ihop, det känns mest konstigt. De kommer säkert fortsätta att ses efteråt men det känns tveksamt om det håller i längden.
Citera
2023-06-14, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Ja, i varje avsnitt består flesta av Arvids samtal av analyseranden.Träiga sådana dessutom. Hans tjat om kommande höst är inte heller normalt. Det är fyrkantigheten hos Arvid som kommer fram när han oroar sig, planerar och gör mycket till projekt (skriva lappar om vad göra till hösten). Mannen klarar inte av att slappna av och skratta. Mannen med Hitler Jugend-frisyren, her Kackemeister, som kan med rumpan vässa en penna.
Man märker att han är väldigt stolt över (vad han uppfattar som) sina färdigheter i kommunikation, vara ansvarstagande, mogenhet osv osv. Det är så trist och träigt så man somnar nästan. Att slappna av och ibland ta livet med en klackspark och leva lite hör definitivt inte till hans färdigheter, och där matchar han väldigt dåligt Ida som är betydligt mer levnadsglad och lättsam. Arvid värderar inte alls dessa drag utan ser ner lite på ”lättsamt och glatt”.
Citera
2023-06-14, 18:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Carro är som hon är. Jag finner det mest fascinerande att hon var så grund att hon inte klarade av att hålla sansade samtal om det de upplevt.

Både incidenten med bildörren och incidenten med spikandet var oerhört intressanta. Men Carros intellektuella kapacitet räckte inte till. Som Agust sa klarade hon inte av att diskutera kring frågan utan inbillade sig att Agusts "åsikt inte har något värde" och att det finns en "universell lag som säger att hon har rätt". Hon var helt oförmögen att se andras perspektiv.

Hur ska man i längden orka vara ihop med en sådan person om man har behov av diskutera saker? Det går inte.
Håller med, hon var omöjlig att prata med för att hon inte hade nåt behov av att reflektera. Det var rätt eller fel, punkt. Jag tror att det var detta som Agust saknade när han sa att han ville ha lite mer djupa samtal. Carro har inte det djupet.

Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Nej hon gav inte relationen en chans men hon hade inget incitament till att ge det en chans om hon inte kände någon attraktion.

Då är det upp till Agust att väcka någonting om det är det han vill.

Tror kvinnor blir otrevliga när de tvingas vara gifta med någon de inte vill vara gifta med och det visas på tv. Ett behov uppstår att distansera sig från personen och göra det tydligt och synligt då hennes värde är kopplat till vilka män som har tillgång till henne.

Samma sak med Märta i förra säsongen.

Kvinnor är otrevliga mot män de på något sätt inte respekterar.

I senaste avsnittet när Agust dissade Carro och sa att han inte ville fortsätta, det var Agusts absoluta peak rent attraktionsmässigt i denna serie. För en gångs skull var han inte inställsam och smilig eller en butter bebis utan visade sitt eget värde. Han hade behövt den energin från början.
Men snälla. Tror du Agust hade signat upp för att delta om han fått höra att han förväntades bära en annan människa på sina axlar som inte förväntades ta något ansvar för relationen? Om det är villkoren för att delta så tror jag väldigt få män vill delta. Man förväntar sig nog en kvinnlig partner som själv tar ansvar för sin del i relationen.

Bara av nyfikenhet: hur gör homosexuella, där man är två av samma kön i relationen?

Citat:
Precis. Agust har sagt flera ggr att han inte kände attraktion heller och aldrig var kär eller attraherad av henne. Han tyckte inte hennes gula tänder och snusande var fräscht heller. Men hur många ggr sa han till henne ”sluta misshandla din kropp, lägg ner snuset och borsta tänderna, jag känner avsmak”? Hur många ggr sa han ”det är osexigt när du domderar och hetsar upp dig för minsta lilla”? 0 ggr. Trots att han säkert kände så. Han försökte ju inte ge allt en chans för att han var attraherad av henne eller hade valt henne själv, det verkar folk glömma. Han var bara mycket mer hänsynsfull än vad hon var och tryckte inte upp det i ansiktet på henne. Hur många av oss tyckte inte det såg ut som att hon behövde duscha och byta kläder?! Men aldrig att han sa det. Agust svarade i en chatt i nån tidning att han visste väldigt tidigt att han inte ville vara med henne men att han försökte vara schysst och ge det en chans, hela grejen går ju ut på att man ska utmana sig själv och ge nån en chans som ”experter” valt åt en ( )
Exakt, han var aldrig otrevlig eller kränkande mot Carro. Han kände inte attraktion men han ville ändå ge det en chans eftersom det faktiskt var vad han signat upp för, och försökte sitt bästa med att vara intresserad och närvarande.

Jag har inget minne av att Agust drog upp evenetuella issues eller problem som han förde med i relationen, medan Carro aldrig slutade prata om alla sina svårigheter. T o m när de var på parträff la Carro ut texten om alla sina psykiska issues. Att dejta Carro är som att ta en vända in på psykakuten, ändå var Agust snäll och vänlig och hade tålamod med alla otrevligheter han fick ta emot. Men Carro verkar inte alls ha insikt i att hon ställer oerhörda krav på en partner som ska hantera hennes psykiska mående. Hon är där lika Lina, som inte fattar att hennes ohälsa är en rejäl påfrestning för hennes partner, och därmed en nackdel i hennes möjlighet att hitta nån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in