2023-06-14, 10:48
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justtalktrue
Tror du på allvar att Anders Thornberg befinner sig på alla orter i Sveriges avlånga land?
Läs en gång till på det du skriver. " Har Anders Thornberg haft sina fingrar i syltburken i det här med ?. " Är du medveten om att det kan leda till förtal , det du skriver?

Jag kan bara konstatera att polisen har gjort ett grymt dåligt jobb i detta fall. Kommit med efterlysning om kvinnan långt efter attackerna. Och Thornberg är ytterst ansvarig även om han inte är direkt inblandad i Ängelholmspolisens klanterier.

Har aldrig varit de skarpaste knivarna i lådan som blivit poliser. Och kraven på polisutbildningen är löjligt låga.

Är du så himla naiv så du tror kritik är förtal ?.Du har inte en aning om vad förtal innebär.
Då skulle väl Leif GW sitta bakom galler genom sin skarpa kritik mot polisen: ”Usel ledning”.
Citera
2023-06-14, 11:08
Medlem
Han har inte begärts häktad än va? Vad är problemet? Togs hon inte i princip på bar gärning?
Citera
2023-06-14, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Finns ju inget som tyder på att det är personen skriven på samma adress som MGM. Snubben bor till att börja med i villa att döma av fotona medan MGMs sambo varit skriven på sin lgh sedan 1999. Finns ju x antal tusen som heter AK varav flera bara i Ängelholm så kanske ska tänka lite innan du länkar in någon randoms stackars FB-konto som bara råkar ha ett av Sveriges vanligaste namn.

Men om du läser mitt tidigare inlägg nr 627 så förstår du. Det var en fråga om det var han, inkl. länk. Sen kompletterade jag med länk och kommentarer till samma person då hans kontaktnät består av mestadels skumma utländska vänner, bl.a. Afrika, Asien som det spekulerats om här i tråden.

Jag har aldrig påstått att det var han till 100% som var sambo.
Man måste länka och fråga.. annars får man ingen klarhet, vem sambon är. Sambon är ju intressant också utifrån hennes tillstånd, beteende mm. Han kunde kanske ha förhindrat detta?.
Borde ha märkt något när hon kom hem efter attackerna.. redan för två veckor sen.. Att han inte anmält henne är ju konstigt.
Citera
2023-06-14, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Exakt VEM hängs ut? Jag vet ju inte ens om det jobbar någon sådan person där. Men det vet du uppenbarligen. Bra då vet vi det.

Välkommen till Flashback.

Personen på macken? Det är ju helt jävla sinnessjukt att alla ska rabbla upp samtliga ställen i nordvästa Skåne som de har sett en asiatisk kvinna på, följt av ett "kan det vara hon?". Eller tycker du verkligen att det är smart, bra och givande?

Sedan är det kanske typiskt Flashback, men det innebär ju inte att vi måste tycka att det är fantastiskt.
Citera
2023-06-14, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Personen på macken? Det är ju helt jävla sinnessjukt att alla ska rabbla upp samtliga ställen i nordvästa Skåne som de har sett en asiatisk kvinna på, följt av ett "kan det vara hon?". Eller tycker du verkligen att det är smart, bra och givande?

Sedan är det kanske typiskt Flashback, men det innebär ju inte att vi måste tycka att det är fantastiskt.

Haha.. tycker du verkligen att någon person blir uthängd av det där? Det är väl snarare du som bekräftar att en person som liknar MGM jobbar där. Hade du hållit käften hade det glömts bort. Håll dig till famliljeliv.
Citera
2023-06-14, 11:53
Medlem
TheGretaResets avatar
Det verkar onekligen som om polisen känt sig tvingad att agera efter förra veckans anmälningar och att det innebärr att man flög lite med en drönare som "trygghets-skapande åtgärd" istället för att leta reda på kvinnan (hade antagligen räckt med ett telefonsamtal till psyk (ja engelholm har ett psyksjukhus) eller att man frågat ica-handlaren i området).
Detta handlar trotts allt om upprepade händelser inom ett begränsat område med bostäder.

Polisen gjorde tydligen bedömningen att man behövde göra "trygghets-skapande åtgärder" men inte försöka gripa kvinnan.

Ja, jag är väldigt intresserad av hur polis och psykiatri agerat innan händelsen.
Citera
2023-06-14, 12:00
Medlem
HAARPs avatar
Enligt lokalpolischef Christian Nordin så var polisen på plats en minut efter larmet. Det vågar jag påstå var en lögn.
Citera
2023-06-14, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Det verkar onekligen som om polisen känt sig tvingad att agera efter förra veckans anmälningar och att det innebärr att man flög lite med en drönare som "trygghets-skapande åtgärd" istället för att leta reda på kvinnan (hade antagligen räckt med ett telefonsamtal till psyk (ja engelholm har ett psyksjukhus) eller att man frågat ica-handlaren i området).
Detta handlar trotts allt om upprepade händelser inom ett begränsat område med bostäder.

Polisen gjorde tydligen bedömningen att man behövde göra "trygghets-skapande åtgärder" men inte försöka gripa kvinnan.

Ja, jag är väldigt intresserad av hur polis och psykiatri agerat innan händelsen.

Polisen borde ha gripit kvinnan tidigare. Håller med.

Ja, men tänk nu om hon verkligen är helt galen, och polisen hade hämtat in henne och kört henne till akuten eller psykiatrin? Vet ni vad som hade hänt?

Akuten och psykiatrin hade släppt henne. Det är vad som hade hänt. För du får inte tvångsvård i Sverige förrän du verkligen har begått ett allvarligt brott.
Citera
2023-06-14, 12:12
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Polisen borde ha gripit kvinnan tidigare. Håller med.

Ja, men tänk nu om hon verkligen är helt galen, och polisen hade hämtat in henne och kört henne till akuten eller psykiatrin? Vet ni vad som hade hänt?

Akuten och psykiatrin hade släppt henne. Det är vad som hade hänt. För du får inte tvångsvård i Sverige förrän du verkligen har begått ett allvarligt brott.
Ja, jag är medveten om att psykiatrin stinker. Men man kan inte urskulda sitt eget ansvar med att alla andra skiter också i att ta ansvar.

Jag skrev redan i går att det som skiljer oss åt i tråden är synen på det personliga ansvaret. Jag menar att alla har ett personligt ansvar att sköta sitt jobb, medans många i tråden har något ide om ett allmänt diffust samhälle bär ansvaret.

Nån tog beslut om att inte söka kvinnan utan istället flyga med drönare i solskenet. Nu vet jag inte vilket underlag som funnits att tillgå, men någon har faktiskt haft ansvaret för att göra värderingen och ta beslut.

Och det är konstigt beslut tycker jag då man kännt sig tvungen att göra trygghets-insats men låta galningen fortsätta.

Jag drar även paralleller till en tråd i förra veckan där universitet kritiserat Malmö-polisens armband som "trygghets skapande" som inte hade någon som helst mätbar effekt (enligt universitetet) men försvarades av Malmöpolisen.
Vi verkar ha en väldigt dysfubktionell polisverksamhet. Vi måste försöka lokalisera orsaken.
Citera
2023-06-14, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FTW_Yes
Inte långt ifrån brottsplatsen ligger området Papegojan, som är ökänt invandrareområde i Ängelholm med många vietnameser.
Kvinna, asiat, knäppgök, rör sig vid Åsbogatan och Ängavången, då lär man bo på Papegojan.

Jag bor på Pappis och finns inte en asiat längre.
Citera
2023-06-14, 12:40
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Haha men snälla nån, tror du det ligger en lista hos dom med namn eller?
Polisen har ingen koll på vilka som är psyksjuka, förutom de som de redan träffat på i tjänst så klart.

Har inte polisen i Ängelholm tillgång till internet och datorprogram? Det kan inte vara svårt att skilja agnarna från vetet numera.
Citera
2023-06-14, 12:42
Medlem
LustigaKurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Ängelholm har många östasiater. Framförallt Vietnameser.
Inget fel så på Vietnameser, gott käk, men hur fan fick dom UT?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in