Citat:
10-årig flicka överfallen oprovocerat och knivhuggen i överkroppen, punkterad lunga och opererad. Kommer klara sig, läget är allvarligt men stabilt. Hittades av privatperson och var då talbar tills ambulans anlände (stationen ligger några meter från brottsplatsen).
34-årig kvinna gripen 30 min efter händelsen, vid kvinnans hemadress (Kallenbergsgatan 5 C), 5-10 min gång från brottsplatsen. Anhållen.
Kvinnan har härjat runt i några veckor här i Ängelholm och polisen har varnat för henne.
Alla överfall har skett mellan 17-19 och i samma område.
Tror jag fick med allt… Lite mosig i huvudet efter jobbet
34-årig kvinna gripen 30 min efter händelsen, vid kvinnans hemadress (Kallenbergsgatan 5 C), 5-10 min gång från brottsplatsen. Anhållen.
Kvinnan har härjat runt i några veckor här i Ängelholm och polisen har varnat för henne.
Alla överfall har skett mellan 17-19 och i samma område.
Tror jag fick med allt… Lite mosig i huvudet efter jobbet

Citat:
Senaste två veckorna har flera fall av aggressivitet och ibland misshandel av yngre skolbarn, av en okänd kvinna rapporterats i Ängelholm. De verkar har skett runt samma område, mellan tiderna 17-19.
Polisen har begärt in tips från allmänheten men inte gått ut med någon varning
Efter den sista incidenten före denna vecka, som involverade stenkastning eller stenar som tillhyggen, så har polisen haft ökad närvaro i området, och bland annat sökt efter kvinnan med drönare
I måndags blev en 10 årig flicka knivhuggen i ryggen. Flickan hittades av en 40-årig man som bar henne till ett närligande hus där de blev insläppta.
Polisen sökte under måndagen i området och stoppade en kvinna de fann misstänkt. Hon hade en blodig kniv på sig. Kvinnan är runt 34-35 år och har tagits in som misstänkt.
En del rykten i tråden säger att kvinnan är asiatiska. Ett spansk-klingande namn florerar också i tråden.
Polisen har begärt in tips från allmänheten men inte gått ut med någon varning
Efter den sista incidenten före denna vecka, som involverade stenkastning eller stenar som tillhyggen, så har polisen haft ökad närvaro i området, och bland annat sökt efter kvinnan med drönare
I måndags blev en 10 årig flicka knivhuggen i ryggen. Flickan hittades av en 40-årig man som bar henne till ett närligande hus där de blev insläppta.
Polisen sökte under måndagen i området och stoppade en kvinna de fann misstänkt. Hon hade en blodig kniv på sig. Kvinnan är runt 34-35 år och har tagits in som misstänkt.
En del rykten i tråden säger att kvinnan är asiatiska. Ett spansk-klingande namn florerar också i tråden.
Tack snälla.