2023-06-14, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trynet84
10-årig flicka överfallen oprovocerat och knivhuggen i överkroppen, punkterad lunga och opererad. Kommer klara sig, läget är allvarligt men stabilt. Hittades av privatperson och var då talbar tills ambulans anlände (stationen ligger några meter från brottsplatsen).

34-årig kvinna gripen 30 min efter händelsen, vid kvinnans hemadress (Kallenbergsgatan 5 C), 5-10 min gång från brottsplatsen. Anhållen.
Kvinnan har härjat runt i några veckor här i Ängelholm och polisen har varnat för henne.
Alla överfall har skett mellan 17-19 och i samma område.

Tror jag fick med allt… Lite mosig i huvudet efter jobbet

Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Senaste två veckorna har flera fall av aggressivitet och ibland misshandel av yngre skolbarn, av en okänd kvinna rapporterats i Ängelholm. De verkar har skett runt samma område, mellan tiderna 17-19.

Polisen har begärt in tips från allmänheten men inte gått ut med någon varning

Efter den sista incidenten före denna vecka, som involverade stenkastning eller stenar som tillhyggen, så har polisen haft ökad närvaro i området, och bland annat sökt efter kvinnan med drönare

I måndags blev en 10 årig flicka knivhuggen i ryggen. Flickan hittades av en 40-årig man som bar henne till ett närligande hus där de blev insläppta.

Polisen sökte under måndagen i området och stoppade en kvinna de fann misstänkt. Hon hade en blodig kniv på sig. Kvinnan är runt 34-35 år och har tagits in som misstänkt.

En del rykten i tråden säger att kvinnan är asiatiska. Ett spansk-klingande namn florerar också i tråden.

Tack snälla.
Citera
2023-06-14, 14:57
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Larmet var väll ringt in från familjen, låter rimligt att en patrull var nära.
Man blåkör om beskrivning är flicka med kniv i ryggen.

Citat:
Ursprungligen postat av trynet84
Exakt vad grundar du det på?
Vet du var patrullen befann sig när larmet kom? För övrigt ligger räddningstjänst/ambulansstationen på samma gata som brottsplatsen och polisstationen inte jättelångt bort.

Eftersom jag råkade gå förbi där strax efter att det hänt. En ambulans fanns redan på plats utanför huset och de höll på att bära ut flickan på bår då verkade det som. En till ambulans kom strax efter men någon polisbil fanns inte i närheten av huset då.
Citera
2023-06-14, 15:00
Medlem
r2d2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LustigaKurre
Inget fel så på Vietnameser, gott käk, men hur fan fick dom UT?
Gissningsvis kom de som båtflyktingar på 70-talet.
Citera
2023-06-14, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Eftersom jag råkade gå förbi där strax efter att det hänt. En ambulans fanns redan på plats utanför huset och de höll på att bära ut flickan på bår då verkade det som. En till ambulans kom strax efter men någon polisbil fanns inte i närheten av huset då.

Det var civilare överallt i stan så någon målad polisbil fanns inte där.
Citera
2023-06-14, 15:13
Medlem
Fibonaccitals avatar
34-åriga kvinnan nekar till attacken i Ängelholm
Ängelholm
Publicerad 14 jun 2023 kl 14.37

https://www.expressen.se/nyheter/34-ariga-kvinnan-nekar-till-attacken-i-angelholm/
Citera
2023-06-14, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
kolla denna bilden

https://www.facebook.com/photo/?fbid=108491802676666&set=a.108491696010010

och se vilka som lämnat kärlekskommentarer mm..
personer från asien, afrika mmm

nästan inga svenskar., mestadels utländska kvinnor

Har han hämtat hem en utländska.. därav den stora ålderskillnaden.

Avdankad alkis? Livets hårda skola...
Människan repostar all möjlig skit utan kommentarer, halvt maniskt...?
Citera
2023-06-14, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terran81
Behöver ej vara hon bor tillsammans med honom det är en c/o adress vilket innebär kan vara han är god man eller förvaltare för henne.
Brist på goda män eller för den där skulla jag knappast ge ett förtroendeuppdrag.
Citera
2023-06-14, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
34-åriga kvinnan nekar till attacken i Ängelholm
Ängelholm
Publicerad 14 jun 2023 kl 14.37

https://www.expressen.se/nyheter/34-ariga-kvinnan-nekar-till-attacken-i-angelholm/

Det måste ju finnas en handfull ungdomar som råkat ut för henne som kan identifiera MGM.
Citera
2023-06-14, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
Jo det gör det...

Erl*nda Edub* Garc*a Gonzale* *= (i,i,i,s)

Kalla det vad man vill men Spanskt, Sydamerikanskt, Mexikanskt = samma
Faktum är att namnet Erlin*a (*d) är vanligt i Fillipinerna men Edub* (i) är afrikanskt och de två sista spanska och vanliga på Filippinerna. Har hon varit gift? Är det första eller de sista namnen tillgifta?
Citera
2023-06-14, 16:13
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r2d2
I princip alla filippinare har, efter 300 års spansk kolonisering, spanskklingande efternamn.
Som jag skrev: det finns 100-tals miljoner människor med spanskklingande namn, men bara en bråkdel av dem är från Filippinerna.
Citera
2023-06-14, 16:25
Medlem
Jag tycker det är ett enormt misslyckande av polisen att inte gå ut med signalementet på kvinnan. Om det nu visaar sig att kvinnan har asiatiskt utseende och det har inkommit fyra polisanmälningar gällande misshandelsfall med denna beskrivning av förövare. Jag kan verkligen inte förstå varför polisen inte gick ut med signalemente. Om man gjort det kanske en granne till kvinnan ringt och tipsat polisen om sin halvskumma asiatiska kvinna till granne och den 10 åriga flickan hade inte behövt få en punkterad lunga.

Självklart vill polisen på presskonferensen berätta att de var på plats en minut larmet, att kvinnan greps inom 30min osv, blabla. Absolut. Ni gör mycket bra, men hur svårt hade det varit att på sociala medier gå ut med en beskrivning på eventuell gärningsman?

Suck.
Senast redigerad av Innerfoder 2023-06-14 kl. 16:28.
Citera
2023-06-14, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Hahaha kameratrollet, jävligt passande namn på den sopan till människa!

Är det verkligen samma person på fb-profilen som har "kameratrollet"- blogg?? Känns aningen för pro för en person som har examen från LHS och har en profil som ser ut som AKs profil. Matchar inte precis.
Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in