2023-06-14, 15:23
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Bra analys! Om hon nu har GAD, enligt egna uppgifter, så är det inte det att hon reagerar på dessa två saker som är problemet, det finns det fler som skulle göra som är väluppfostrade och tar ansvar för sina handlingar, men som jag ser det så är det mer hennes panikreaktion som visar att hon är en (över)känslig person.

Och det är precis så som du beskriver, för många kvinnor. Känner du att mannen är vårdslös och inte tar ansvar över sina handlingar och agerar på ett sätt som gör att kvinnan känner sig otrygg, då innebär det att han inte kan vara en källa till trygghet för henne och barnen. För kvinnan vill kunna ha tillit till att kunna lita på mannen och att han tar kloka beslut (i samråd med kvinnan) för familjen som de har eller kommer att skapa.

På tal om trygghet så är Arvid den enda manliga deltagaren som gett sin fru en känsla av trygghet. Även om många här inte litar på honom så tror jag inte någon tvivlar på att Ida gör det.
Citera
2023-06-14, 15:31
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunkkidcatholic
Hade aldrig sett serien förut, men på ett par dagar har jag nu kollat mig igenom hela säsongen hittills. Och... herregud. Vet inte om man ska skratta eller gråta, en del är ju verkligen tragikomiskt. Det är definitivt något jättekonstigt med Arvid, vilket jag ser att massor av folk har nämnt sedan dag ett så det är ju knappast någon idé att nämna det igen. Läskig är han dock.

Någonting positivt som jag inte förväntade mig av serien var att se vissa av sina egna personlighetsdrag utifrån och hur ocharmiga de faktiskt är. Identifierar mig till viss del med Carro (har också GAD vilket jag läste någonstans att hon har) och tycker också att det är en svindålig idé att hoppa över avspärrningar och öppna bildörrar i farten. Men sättet hon säger det på, och sättet hon tjurar och inte bjuder in August alls, det är rent ut sagt oschysst och gör det helt omöjligt att ha ett förhållande. Jag är imponerad över att han stod ut och försökte så länge.
Tycker det är en svindålig idé att söka till programmet om man har GAD och är livrädd för precis allt.
Senast redigerad av Tervull 2023-06-14 kl. 15:39.
Citera
2023-06-14, 15:34
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Hon kan ju inte hjälpa att hon reagerar om hon blev rädd på riktigt men hon släppte det ju inte ens efter att bilfärden var över och de satt inomhus och hon sa att hon fortfarande hade "jättehög puls" eller något liknande.

Sen är ju inte en eventuell spikning i stugan något som hon hade kunnat lastats för om det var Agust som spikade. Även om man har GAD så är det väl bara sunt förnuft att man inte kan expandera sin nervositetsbubbla till hur andra personer agerar och kräva att de ska se världen likadant.

Jag tror hon ville ha svar av Agust vilket är varför hon inte kunde släppa det.
Hon vill veta om han vet vad han gör eller om han bara gör en massa saker som förr eller senare kommer leda till dåliga konsekvenser.
För vad händer nästa gång de sitter i en bil? Ska Agust klättra upp på taket då?

Hon vill att hon och hennes partner existerar i samma verklighet.

Tror det är samma sak med spikningen. För henne är det en självklarhet att man inte spikar i en stuga man hyrt och hon kunde inte förstå att Agust ville spika i den.
När Agust inte kunde argumentera för att det är helt okej att spika i en stuga så visar det bara för Carro att han måste ha fel och att hon därför inte kan lita på hans omdöme.

Citat:
På tal om trygghet så är Arvid den enda manliga deltagaren som gett sin fru en känsla av trygghet. Även om många här inte litar på honom så tror jag inte någon tvivlar på att Ida gör det.

Fredrik känns nog hyfsat trygg också. Han är lite för medgörlig men han är väldigt medveten om att han är snäll och medgörlig så det finns en trygghet i att han vet vem han är, och att han då förmodligen kan tuffa till sig lite om det skulle behövas.
Senast redigerad av mendokse 2023-06-14 kl. 16:02.
Citera
2023-06-14, 15:44
Avslutad
Citat:

Jag tror att det där med att sova med ex tog hårt fast hon inte ville visa det. Men man kunde se att det hände nåt i henne där.
Citera
2023-06-14, 15:47
Medlem
Carro och August: De har olika smärttrösklar, precis som man kan ha ang städning och annat. Upp till var och en om man står ut med olikheten eller förmår att kompromissa, annars dra!
Men tala inte till varandra som att den andre är ett olydigt barn - då är det kört i grunden
Citera
2023-06-14, 15:47
Medlem
Citat:
Jag tror att det där med att sova med ex tog hårt fast hon inte ville visa det. Men man kunde se att det hände nåt i henne där.

Hon litar på att han har underkläderna på.
Citera
2023-06-14, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskekaker
Carro och August: De har olika smärttrösklar, precis som man kan ha ang städning och annat. Upp till var och en om man står ut med olikheten eller förmår att kompromissa, annars dra!
Men tala inte till varandra som att den andre är ett olydigt barn - då är det kört i grunden

Tyvärr har jag har från många kvinnor hört att de har ett till barn att ta hand om, pga av att mannen inte tar sitt ansvar. Det håller aldrig i längden. Många män ÄR barn. Och varför är det så?
Citera
2023-06-14, 15:53
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Jag såg också det. Det är första gången hon har skärpa i rösten mot honom. Man såg hur ledsen hon blev. Hon insåg nog i den stunden att hon aldrig kommer räcka till för Arvid. Han behöver förmodligen porr, swingers och sådant för att bli tillfredsställd. Han har inte varit gift en månad ens och planerar redan inför när det skall bli grått och tråkigt. Han är bra hopplös den människan.
Citera
2023-06-14, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag såg också det. Det är första gången hon har skärpa i rösten mot honom. Man såg hur ledsen hon blev. Hon insåg nog i den stunden att hon aldrig kommer räcka till för Arvid. Han behöver förmodligen porr, swingers och sådant för att bli tillfredsställd. Han har inte varit gift en månad ens och planerar redan inför när det skall bli grått och tråkigt. Han är bra hopplös den människan.

Det var tänkt som ett humorinslag där de satt och skämtade om det. Produktionen har väl för höga tankar om en del tittare och tror att de ska kunna läsa mellan raderna etc.
Citera
2023-06-14, 16:13
Medlem
Jag älskar att få säga "Vad var det jag sade?"
Så:
VAD VAR DET JAG SADE?
Jo, vad jag sade och även skrev här på FB redan den 11 april var vad som nedan redovisas. Där får ni hela förklaringen till varför Arvid ännu inte fullkomligt kunnat nå den erotiska extasens epicentrum tillsammmans med sin Ida.
Tantra? Not so much...
VAD var det jag sade?
Vad var det JAG sade?
Vad var det jag "de Sade"?

Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Nej, inte gay men seriös kink. Skall det bli något resultat i sänghalmen så måste ridpiskan plockas fram. Och till Idas stora besvikelse så blir det hon och inte Arvid som måste hantera den. En rejäl omgång smisk på stjärten och sedan måste hon pegga honom. Hårt. Först därefter får han ett praktstånd som hon kan rida till ömsesidig förnöjelse. Arvid är masochist och kommer så att förbli. Men trots att Ida egentligen hade velat ha en Tarzan i sängen så kommer hon att köpa det hela så länge som de kan fronta utåt att det är Arvid som är karl'n i hushållet. Litet får man offra för att kunna njuta av borgerskapets diskreta charm. Och Ida verkar vara en social klättrerska med siktet inställt på öfre Östermalm. Allt som Arvid behöver med andra ord. Game - Set - Match!
Citera
2023-06-14, 16:38
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Varför kommer inte Kalles kaviar ihop med frugan, eller var det av "barmhärtighet" han skulle hålla tillbaka, för att inte sätta press på henne? Märklig gubbe alltså.
Det märkliga är att dom pratar om det ens inför kameran. Där drar jag öronen åt mig. Det är något skumt med båda två skulle jag säga. Men på olika sätt.

Båda verkar ha gett sig fan att det här ska hålla iaf för nu. Men egentligen passar dom inte ihop och det lär visa sig i längden även om attraktionen finns. Arvid känns inte riktigt mogen och Ida är lite för desperat.
Citera
2023-06-14, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag tycker att Arvid överraskat positivt. Jag tyckte att han såg bra ut och verkade vettig från början och tycker det ännu mer nu. Väldigt ovanlig kille på ett positivt sätt!

Instämmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in