2023-06-13, 14:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Klart att i kina finns tex 100 folkslag, men nog fan ser man skilnad på en japan och en kines. Koreaner är ofta rundare. Och thailändare ser ju helt annorlunda ut. Man får en feeling för utsprungslandet.

Den jag avser är rundare i ansiktet likt många koreaner. Vi har inte så många asiatiska folkslag i sverige. Men vi vet inte om jag är ute och cyklar.
Många adopterade koreaner som mår skit, har vi. Om denna kvinna är en av dessa har jag dock ingen aning om...
Citera
2023-06-13, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Ska ni verkligen sitta och totalt gissa på vilken människa av asiatiskt ursprung det skulle kunna tänkas vara? Det är ju jävligt obehagligt om någon totalt oskyldig blir uthängd. Avvakta att det kommer ut en pålitlig källa istället.

Exakt VEM hängs ut? Jag vet ju inte ens om det jobbar någon sådan person där. Men det vet du uppenbarligen. Bra då vet vi det.

Välkommen till Flashback.
Citera
2023-06-13, 14:21
Avslutad
Kan vi ta och fördubbla platserna på RMV och ändra praxis nu?

Det finns gott om folk som inte har på de normala anstalterna att göra.
Citera
2023-06-13, 14:21
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Orkar inte läsa igenom tråden om asiater och annat svammel så berätta bara om vi vet vem som är gripen för dådet tråden skapades för?!?
Citera
2023-06-13, 14:24
Medlem
Vad heter koreanskan?
Citera
2023-06-13, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Borde inte behöva påpeka för dig att 1. det måste inte vara samma gm 2. fanns det signalement från alla attacker/barn 3. varför ska polisen låsa in sig på signalement för att då få in färre tips och kanske missa tips om någon nu inte vill rapportera p.g.a gm har bytt kläder?

Eller är det uteslutande hår och hudfärg du vill att dom alltid ska förmedla i första minuten?

Tänk gärna någon minut innan du svarar denna gång.

Självklart ska det viktigaste som hud och hårfärg gås ut med!!!! Att gå ut med att det är en kvinna bara, är ju helt menlöst!
Citera
2023-06-13, 14:31
Medlem
Kongruensbojds avatar
Något OT men jag ser i 9 fall av 10 skillnad på en japan och en korean. Kineser i bemärkelsen hankineser brukar också vara lätta särskilja från andra asiater.

Om det är en GM från Ostasien som närmar sig 40 bast bör det väl vara en adopterad korean, för adoptionen av kinesbarn tog väl fart senare än den koreanska?
Citera
2023-06-13, 14:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Flickan mår bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Musicisall
Flickan mår bra. Hon fick opereras. Men hon vaknar och sover i mellan rum.

Tack för ditt svar.

Mycket glädjande att höra att flickan mår bra. Sömn är en mycket bra medicin. Jag hoppas innerligen att hon blir helt återställd utan men.
Citera
2023-06-13, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för ditt svar.

Mycket glädjande att höra att flickan mår bra. Sömn är en mycket bra medicin. Jag hoppas innerligen att hon blir helt återställd utan men.

Återställd mentalt blir hon aldrig
Hemskt att dagens barn får uppleva såna saker
Citera
2023-06-13, 14:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vendetta87
Helt sjukt! Med synliga ärr som dagligen kommer påminna henne
Citera
2023-06-13, 14:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Helt sjukt! Med synliga ärr som dagligen kommer påminna henne

Som jag förstod det blev hon knivhuggen i ryggen så det är nog där ärret kommer vara.
Citera
2023-06-13, 14:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fysiskt helt återställd.

Citat:
Ursprungligen postat av Vendetta87

Jag vet men tänkte på att bli helt fysiskt återställd.

Hon kommer för alltid att ha psykiska ärr. Är glad över att jag växa upp i ett land då sådant här inte inträffade. Talar nu inte om familjerelaterade fall.
Senast redigerad av Skaraborg2 2023-06-13 kl. 14:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in