2022-05-26, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sander
Exakt! Att ha åtminstone några aktier på CompuShare är obligat i denna situation, det är en slags försäkring på att du har äkta aktier i ditt namn och att de inte lånas ut osv – i tillägg till att det försämrar likviditeten, ökar CTB och i längden utlöser squeezen.

att tillägga är att Avanza/Nordnet aldrig ens köper några "RIKTIGA" aktier till sina kunder på NYSE. Det ni får är spökaktier/nummer på erat börs-konto/en "kopia" på en riktig aktie.

vill ni ha rättigheter så MÅSTE ni registrera era aktier hos bolagets registrator. Vilket i detta fall är ComputerShare

ni kanske tänker "njaeee, aldrig att Avanza skulle sätta på mig i arslet?" jo, när tillräckligt många aktier har registrerats och eran kopia inte längre står giltig om ni läser deras finstilta.

"A.2.5 Vid förvaring av Kundens värdepapper på samlingskonto hos
depåförande tredjepart följer Kundens rättigheter av tillämplig nationell
lagstiftning. Om Kundens värdepapper förvaras tillsammans med andras
innehavares värdepapper och om det skulle uppstå en brist så att det totala
innehavet på samlingskontot inte motsvarar samtliga innehavares rätta innehav,
regleras den bristen mellan innehavarna i enlighet med lag eller marknadspraxis
hos den depåförande tredjeparten
"

https://cdn.prod.nntech.io/pdf/sv-SE...stammelser.pdf
Senast redigerad av tendielord 2022-05-26 kl. 12:06.
Citera
2022-05-26, 12:04
” Vi förvarar endast aktierna hos depåbanken, vi står dock som ägare och påverkas således inte om depåbanken (mot förmodan) skulle gå omkull ”

”Kunders aktier påverkas som sagt inte om ett teoretiskt scenario (BNP konkurs) skulle uppstå. Kunden står fortfarande som formell ägare. Du behöver med andra ord inte vara orolig för att dina aktier skulle förfalla eller dylikt”
Senast redigerad av Scramscram 2022-05-26 kl. 12:10.
Citera
2022-05-26, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scramscram
” Vi förvarar endast aktierna hos depåbanken, vi står dock som ägare och påverkas således inte om depåbanken (mot förmodan) skulle gå omkull ”

iaf ett snille som vet och har läst igenom vad tredjeparts depåbank är på flashback. jag är glad .Om varför ni inte ska köpa amerikanska aktier/gamestop genom Avanza/nordnet.
Senast redigerad av tendielord 2022-05-26 kl. 12:15.
Citera
2022-05-26, 12:36
Citat:
Ursprungligen postat av tendielord
iaf ett snille som vet och har läst igenom vad tredjeparts depåbank är på flashback. jag är glad .Om varför ni inte ska köpa amerikanska aktier/gamestop genom Avanza/nordnet.

1: Jag misstänker att du är någon typ av shill. Du kan inte ens skriva på svenska.

Tänk på att jag köpte mitt innehav när GME låg på 11$, ni är sent inne och beter er som förvirrade rädda får.

Ni läser för mycket osandad skit och tror att hela världen är
emot er. I samma takt som ni blir mer och mer osäkra, ökar er fanatism för att övertyga er själva och spyr då ut massa osandad skit.

Sansa er.

DRS spelar samma roll som Porsche i VW-squeeze. Inget annat.

Varför stängde inte Nordnet/Avanza av köp knappen under Jan-2021-Run-up??
Citera
2022-05-26, 12:39
Citat:
jo, när tillräckligt många aktier har registrerats och eran kopia inte längre står giltig om ni läser deras finstilta.

"A.2.5 Vid förvaring av Kundens värdepapper på samlingskonto hos
depåförande tredjepart följer Kundens rättigheter av tillämplig nationell
lagstiftning. Om Kundens värdepapper förvaras tillsammans med andras
innehavares värdepapper och om det skulle uppstå en brist så att det totala
innehavet på samlingskontot inte motsvarar samtliga innehavares rätta innehav,
regleras den bristen mellan innehavarna i enlighet med lag eller marknadspraxis
hos den depåförande tredjeparten
"

https://cdn.prod.nntech.io/pdf/sv-SE...stammelser.pdf

Din tolkning är bristfällig. Jag antar att du jobbar på McDonalds eller kanske som stenläggare? Bokstavsbarn? 100%
Citera
2022-05-26, 12:50
DRS-shills säger;

Det är ingen idé du håller på en brooker!!’ Dom kommer knulla dig!!
För att skapa incitament att folks ska sälja och skita i GME.

Huvudsaken är att hålla, inte vart man håller.
Att sälja att är att frigöra aktier, äkta som ej.
Citera
2022-05-26, 13:47
Citat:
Ursprungligen postat av Scramscram
DRS-shills säger;

Det är ingen idé du håller på en brooker!!’ Dom kommer knulla dig!!

Oavsett om man oroar sig om knullandet eller inte så är det skillnader mellan hur man äger sina aktier.

Äger du dem hos en svensk broker får du inte nyttja din rösträtt som aktieägare. Den rösträtten utnyttjar istället depåbanken, och hur de röstar med dina aktier är hemligt.

Det är en väldigt allvarlig inskränkning på ens rättigheter som investerare.
Citera
2022-05-26, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Oavsett om man oroar sig om knullandet eller inte så är det skillnader mellan hur man äger sina aktier.

Det är roligt hur autism på internet slår och vinner över världsbankerna. De har inte bara bettat mot gamestop, de har bettat mot att människor inte kan använda Internet..
Citera
2022-05-26, 14:11
Medlem
Kan vi få en applåd till alla apor som DRS:at och röstat? Ni är grymma. Cost to borrow igår är ett tecken på att det ni gör är rätt. från 21.4% till 104% till 231%...

Jag älskar er alla.
Citera
2022-05-26, 14:24
Medlem
Citat:
Kan vi få en applåd till alla apor som DRS:at och röstat? Ni är grymma. Cost to borrow igår är ett tecken på att det ni gör är rätt. från 21.4% till 104% till 231%...

Jag älskar er alla.
Vad har röstandet med någonting att göra? Jag tror inte att era röster spelar någon roll, allt kommer garanterat att bli genomröstat oavsett vad. Inte säkert att det är DRS som bidragit till CTB, tror nog att det normaliseras snart.

Råkade kolla in på din profil här, nästan bara totalt värdelösa trollposter som ligger i papperskorgen... Tror att alla här borde ta dig med en nypa salt.
Citera
2022-05-26, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorianblue
Vad har röstandet med någonting att göra? Jag tror inte att era röster spelar någon roll, allt kommer garanterat att bli genomröstat oavsett vad. Inte säkert att det är DRS som bidragit till CTB, tror nog att det normaliseras snart.

Råkade kolla in på din profil här, nästan bara totalt värdelösa trollposter som ligger i papperskorgen... Tror att alla här borde ta dig med en nypa salt.

Absolut, alla bör ta allas poster med en nypa salt. bra sagt!

röstandet kommer få dividend split igenom vilket kommer sätta på SHF ytterligare.

"iNtE SäKeRt AtT dEt Är DrS sOm BiDrAgIt tIlL CTB"

yes yes yes... älskar dina tårar.
Citera
2022-05-26, 14:31
Medlem
Citat:
Absolut, alla bör ta allas poster med en nypa salt. bra sagt!

röstandet kommer få dividend split igenom vilket kommer sätta på SHF ytterligare.

"iNtE SäKeRt AtT dEt Är DrS sOm BiDrAgIt tIlL CTB"

yes yes yes... älskar dina tårar.
Man röstar inte om spliten, har du inte röstat själv eller? Som sagt så kommer det man faktiskt röstar om att godkännas oavsett.

Kan du förklara hur en split sätter press på SHF?

Kan du bevisa att det är DRS som ligger bakom? Gärna med en källa.

Gråter definitivt inte, varför skulle jag? Ifrågasätter bara ett troll på Flashback.
Senast redigerad av Dorianblue 2022-05-26 kl. 14:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in