2023-06-14, 02:33
Medlem
Abelssuns avatar
Varför kommer inte Kalles kaviar ihop med frugan, eller var det av "barmhärtighet" han skulle hålla tillbaka, för att inte sätta press på henne? Märklig gubbe alltså.
Citera
2023-06-14, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men måste de egentligen kunna prata så ingående? Om allt funkar som med Stina o Fredrik så måste ju inte allt analyseras. Kanske urvalet av deltagare (overthinkers) gör att problem uppstår som sen måste ältas? Ida är t ex en ganska lättsam o levnadsglad människa. De problem som behöver pratas om verkar uppstå runt Arvid, och han slutar ju aldrig prata om personlig utveckling, kommunikation osv.

Ja, i varje avsnitt består flesta av Arvids samtal av analyseranden.Träiga sådana dessutom. Hans tjat om kommande höst är inte heller normalt. Det är fyrkantigheten hos Arvid som kommer fram när han oroar sig, planerar och gör mycket till projekt (skriva lappar om vad göra till hösten). Mannen klarar inte av att slappna av och skratta. Mannen med Hitler Jugend-frisyren, her Kackemeister, som kan med rumpan vässa en penna.
Citera
2023-06-14, 05:56
Medlem
Citat:
Äh, trams. Carro var negativ från början och gav aldrig relationen en ärlig chans. Istället för att vara ärlig och äga sina icke-känslor för Agust och stå för det så blev hon otrevlig. Finns inga ursäkter för det och det var verkligen inte på något sätt Agusts ansvar. OBS att jag inte lastar henne för att hon inte kände attraktion - sånt kan hända och är inte hennes fel. Men hur hon hanterar det - det är hennes ansvar.

Carro är som hon är. Jag finner det mest fascinerande att hon var så grund att hon inte klarade av att hålla sansade samtal om det de upplevt.

Både incidenten med bildörren och incidenten med spikandet var oerhört intressanta. Men Carros intellektuella kapacitet räckte inte till. Som Agust sa klarade hon inte av att diskutera kring frågan utan inbillade sig att Agusts "åsikt inte har något värde" och att det finns en "universell lag som säger att hon har rätt". Hon var helt oförmögen att se andras perspektiv.

Hur ska man i längden orka vara ihop med en sådan person om man har behov av diskutera saker? Det går inte.
Senast redigerad av Keus 2023-06-14 kl. 06:03.
Citera
2023-06-14, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Carro är som hon är. Jag finner det mest fascinerande att hon var så grund att hon inte klarade av att hålla sansade samtal om det de upplevt.

Både incidenten med bildörren och incidenten med spikandet var oerhört intressanta. Men Carros intellektuella kapacitet räckte inte till. Som Agust sa klarade hon inte av att diskutera kring frågan utan inbillade sig att Agusts "åsikt inte har något värde" och att det finns en "universell lag som säger att hon har rätt". Hon var helt oförmögen att se andras perspektiv.

Hur ska man i längden orka vara ihop med en sådan person om man har behov av diskutera saker? Det går inte.

Hur kan man vara ihop med någon som inte kan diskutera saker? Det blir ju inte alls lika dynamiskt och intressant i förhållandet.
Citera
2023-06-14, 06:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Carro verkar ha blivit ihop med kameramannen, precis som det spekulerades om härinne.
Hon har taggat honom i sitt senaste inlägg på instagram och säger nåt i stil med ”att han inte blir av med henne”.

De är bara vänner, han är gift sen länge. Skriver hon i kommentaren. Men det hade varit roligt om hon fann kärleken med en fin man.

Hon verkar må bra och tackar Kalle för hjälpen "Tack till @sexologkallenorwald för att du sådde fröet till att jag i dag är säkrare i mig själv än vad jag någonsin varit."

Vad fint, kanske var en mening ändå att hon var med i GVFÖ.
Senast redigerad av sirsia0 2023-06-14 kl. 06:34.
Citera
2023-06-14, 06:54
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Carro verkar ha blivit ihop med kameramannen, precis som det spekulerades om härinne.
Hon har taggat honom i sitt senaste inlägg på instagram och säger nåt i stil med ”att han inte blir av med henne”.

Det hade varit väldigt intressant att se hur de interagerar och kommunicerar med varandra, som en jämförelse med hur det var mellan henne och Agust.
Citera
2023-06-14, 07:24
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Äh, trams. Carro var negativ från början och gav aldrig relationen en ärlig chans. Istället för att vara ärlig och äga sina icke-känslor för Agust och stå för det så blev hon otrevlig. Finns inga ursäkter för det och det var verkligen inte på något sätt Agusts ansvar. OBS att jag inte lastar henne för att hon inte kände attraktion - sånt kan hända och är inte hennes fel. Men hur hon hanterar det - det är hennes ansvar.

Nej hon gav inte relationen en chans men hon hade inget incitament till att ge det en chans om hon inte kände någon attraktion.

Då är det upp till Agust att väcka någonting om det är det han vill.

Tror kvinnor blir otrevliga när de tvingas vara gifta med någon de inte vill vara gifta med och det visas på tv. Ett behov uppstår att distansera sig från personen och göra det tydligt och synligt då hennes värde är kopplat till vilka män som har tillgång till henne.

Samma sak med Märta i förra säsongen.

Kvinnor är otrevliga mot män de på något sätt inte respekterar.

I senaste avsnittet när Agust dissade Carro och sa att han inte ville fortsätta, det var Agusts absoluta peak rent attraktionsmässigt i denna serie. För en gångs skull var han inte inställsam och smilig eller en butter bebis utan visade sitt eget värde. Han hade behövt den energin från början.
Senast redigerad av mendokse 2023-06-14 kl. 07:41.
Citera
2023-06-14, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag trodde det var Carro som skulle kasta in handduken. Sjukt att det var hon som blev dissad av den trotsiga jättebabyn Agust, och till och med började gråta över det. Det har ju varit övertydligt från dag 1 att hon kände noll attraktion (känns lite som Ellen och Bert i säsong 1 eller Malin och Daniel i säsong 5, uppenbart att tjejerna kände sig besvikna).

Mina gissningar inför sista avsnittet:

Ida och Arvid. Båda kommer säga ja utan att tveka.

Alex och Lina. Han kommer tvingas svara först och säger då ja. Hon kommer sen att säga nej. Hon känns lite som Carro på så sätt, svårt att bli dissad.

Stina och Fredrik. De kommer vilja fortsätta vara ett par, men det känns som de skulle kunna kasta bort ringarna och ”bara” vara ett par istället för gifta (mest Stinas vilja).

Tror ungefär som du.
Förstår inte riktigt varför Alex blivit så förälskad i Lina, tycker inte att hon har några tilltalande egenskaper alls men allt framkommer kanske inte i TV, hon ser helt ok ut men det räcker inte. Min känsla är att Alex kan få någon som är mycket bättre för honom.
Både Arvid och Ida kommer säga ja men det skulle vara intressant att se hur det gått efter ett halvår, om förhållandet har klarat Arvids behov av egentid och att han ibland sover naken bredvid sina tjejkompisar, tiden får visa….. Har de inte ett uppföljningsprogram där man får möta paren en tid efter inspelningen?
Citera
2023-06-14, 07:40
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Tror ungefär som du.
Förstår inte riktigt varför Alex blivit så förälskad i Lina, tycker inte att hon har några tilltalande egenskaper alls men allt framkommer kanske inte i TV, hon ser helt ok ut men det räcker inte. Min känsla är att Alex kan få någon som är mycket bättre för honom.
Både Arvid och Ida kommer säga ja men det skulle vara intressant att se hur det gått efter ett halvår, om förhållandet har klarat Arvids behov av egentid och att han ibland sover naken bredvid sina tjejkompisar, tiden får visa….. Har de inte ett uppföljningsprogram där man får möta paren en tid efter inspelningen?

Uppföljningsprogrammet kommer visas direkt efter sista avsnittet nästa vecka 😃
Citera
2023-06-14, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Uppföljningsprogrammet kommer visas direkt efter sista avsnittet nästa vecka 😃

Och om uppföljningsprogrammet är inspelat nyligen så har det nästan gått ett år? Intressant…..
Citera
2023-06-14, 08:25
Avslutad
Citat:

Precis. Agust har sagt flera ggr att han inte kände attraktion heller och aldrig var kär eller attraherad av henne. Han tyckte inte hennes gula tänder och snusande var fräscht heller. Men hur många ggr sa han till henne ”sluta misshandla din kropp, lägg ner snuset och borsta tänderna, jag känner avsmak”? Hur många ggr sa han ”det är osexigt när du domderar och hetsar upp dig för minsta lilla”? 0 ggr. Trots att han säkert kände så. Han försökte ju inte ge allt en chans för att han var attraherad av henne eller hade valt henne själv, det verkar folk glömma. Han var bara mycket mer hänsynsfull än vad hon var och tryckte inte upp det i ansiktet på henne. Hur många av oss tyckte inte det såg ut som att hon behövde duscha och byta kläder?! Men aldrig att han sa det. Agust svarade i en chatt i nån tidning att han visste väldigt tidigt att han inte ville vara med henne men att han försökte vara schysst och ge det en chans, hela grejen går ju ut på att man ska utmana sig själv och ge nån en chans som ”experter” valt åt en ( )
Senast redigerad av Undringar 2023-06-14 kl. 08:30.
Citera
2023-06-14, 08:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Tror ungefär som du.
Agust svarade på frågor igår i Borås tidning och sa att det kommer ett sånt avsnitt. Tror han sa att de spelat in det nyss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in