2023-06-09, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recharged
Sant.. beklagar att du hade det så!
Jag hade en liknande pappa, spelade ingen roll hur man bar sig åt så var nånting fel.
Tassa på tå hela dagarna, det tar på psykiskt, mer än man kan tro.
Jag kunde tack och lov släppa det när jag flyttade hemifrån och mår inte längre dåligt av det, dessvärre har man väl blivit lite formad av det så jag får själv jobba på att inte bete mig likadant.

Ja det är ett tufft jobb att bryta såna mönster.

Och denna händelsen har bara förlorare. Tänk om killen inte är särskilt sjuk, utan mer bara har mått dåligt pga miljön runt omkring honom och när allt kommer ikapp honom sen...

Och pappan. Stackars pappan ändå. Rena blodbadet i huset. Och som han sa att han hörde att livet rann ur dom.
Som sagt. Bara förlorare.

Vad tror ni han kommer få för straff?
Citera
2023-06-09, 22:52
Medlem
Rechargeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Ja det är ett tufft jobb att bryta såna mönster.

Och denna händelsen har bara förlorare. Tänk om killen inte är särskilt sjuk, utan mer bara har mått dåligt pga miljön runt omkring honom och när allt kommer ikapp honom sen...

Och pappan. Stackars pappan ändå. Rena blodbadet i huset. Och som han sa att han hörde att livet rann ur dom.
Som sagt. Bara förlorare.

Vad tror ni han kommer få för straff?

Verkligen!

Han är nog sjuk, det är inte friskt att hallucinera.
Det man däremot kan fråga sig är vad som utlöst sjukdomen.
Citat:
Alkohol- eller drogmissbruk. Systemsjukdomar. Psykosociala stressfaktorer såsom migration, utanförskap, trauma i barndomen, arbetslöshet och hemlöshet är kända för att öka risken att insjukna i schizofreni

https://www.internetmedicin.se/behandlingsoversikter/psykiatri/schizofreni/

Ja, oavsett hur han var som pappa så förtjänar ingen det han fått gå igenom.. usch.

Straffet har jag ingen aning om.
Citera
2023-06-10, 02:21
Medlem
Han hatade verkligen sin familj
Tragisk händelse
Citera
2023-06-13, 00:15
Medlem
Citat:
Det förekommer tyvärr mycket sånt här. Det finns helt enkelt dåliga föräldrar. Alla föräldrar ska inte ha barn och jag menar inte att föräldrarna i detta fallet på något sätt menat något illa, utan att dom verkar ju helt enkelt inte ha förstått hur man inte ska vara mot sitt barn.

Det gjorde ont att läsa det förhöret med honom, då jag själv hade en förfärlig uppväxt. Ingen utomstående förstod eller ville lyssna heller och föräldrarna menar nu när jag är vuxen och har pratat om det med dom, att jag var ett jobbigt barn.

Alltså man säger inte så om sina barn. Alla ska inte ha barn.

Nu hade jag inga övriga diagnoser eller psykiska problem, så det gav bara mig men för livet. Men för den här killen, satte deras beteende igång farliga tankar hos honom.

Om det nu är sant som han säger.
Nu tycker jag ju att saker och ting kan ha proportioner. Det är inte nån enkel match att vara förälder om man har ett barn som helt saknar styrfart i livet. Föräldrarna har garanterat gjort vad de ansett vara rätt medan pojken fortsatte sitta på arslet och lukta svett. Det finns inget facit över hur man skall vara eller bete sig som förälder, och frustrationen att inte räcka till eller nå fram till sina barn kan säkert framkalla brister i föräldraskapet, men ingen är ju perfekt. Att däremot dräpa sin familj för att de försökt, oavsett på vilket vis, ställa krav på pojken, då anser jag att nånting är helt åt helvete. Han hade kunnat välja att bryta med dem och flytta istället för att dräpa dem på det mest bestialiska vidrigaste sätt man kan tänka sig. Dödsstraff är förbjudet i Sverige, men den här pojken ansåg sig ha rätt till att utmäta två dödsstraff. Uppträder dessutom efteråt som en kille som just vågat hoppa fallskärm för första gången. Fy fan..
Citera
2023-06-13, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
Nu tycker jag ju att saker och ting kan ha proportioner. Det är inte nån enkel match att vara förälder om man har ett barn som helt saknar styrfart i livet. Föräldrarna har garanterat gjort vad de ansett vara rätt medan pojken fortsatte sitta på arslet och lukta svett. Det finns inget facit över hur man skall vara eller bete sig som förälder, och frustrationen att inte räcka till eller nå fram till sina barn kan säkert framkalla brister i föräldraskapet, men ingen är ju perfekt. Att däremot dräpa sin familj för att de försökt, oavsett på vilket vis, ställa krav på pojken, då anser jag att nånting är helt åt helvete. Han hade kunnat välja att bryta med dem och flytta istället för att dräpa dem på det mest bestialiska vidrigaste sätt man kan tänka sig. Dödsstraff är förbjudet i Sverige, men den här pojken ansåg sig ha rätt till att utmäta två dödsstraff. Uppträder dessutom efteråt som en kille som just vågat hoppa fallskärm för första gången. Fy fan..

Det låter på dig som att du läst och inte läst FUP:en.
Dom har slagit honom bla. Bara det förstör barn och det spelar ingen roll vad för diagnoser eller andra problem ens barn har. Man får ALDRIG slå dom, kalla dom elaka saker, ge DOM skulden för deras problem.
Precis så har dessa föräldrar gjort.
Citera
2023-06-13, 14:53
Medlem
Citat:
Dom har slagit honom bla. Bara det förstör barn och det spelar ingen roll vad för diagnoser eller andra problem ens barn har. Man får ALDRIG slå dom, kalla dom elaka saker, ge DOM skulden för deras problem.
Du har ju absolut ingen aning om han berättar sanning eller inte. Kanske var hur bra föräldrar som helst, han är ju väldigt vag när han berättar om hur dåligt han tycker dom behandlat honom.
Citera
2023-06-13, 15:50
Medlem
Imzadis avatar
Larm samtalet med Pappan. Vad tungt att läsa.

Dom blodiga bilderna .. fy fan vad hemskt.

Klarade inte av att fortsätta att läsa.
Citera
2023-06-13, 23:02
Medlem
Citat:

Jodå, jag har läst fup, med stort intresse. Och det GM berättar är endast hans oemotsagda utsaga, vilket absolut inte behöver vara sanning på någon punkt. Vi pratar om en kille som blandar mediciner med alkohol och har hallisar och fantasier om sex med våldsamma inslag som han själv berättar om. Pojken lider av en allvarlig psykisk störning!
Dessutom - oavsett vad föräldrarna nånsin har gjort, så rättfärdigar det inte på något sätt mord på mamma och bror.
Citera
2023-06-14, 06:54
Medlem
Citat:
Jodå, jag har läst fup, med stort intresse. Och det GM berättar är endast hans oemotsagda utsaga, vilket absolut inte behöver vara sanning på någon punkt. Vi pratar om en kille som blandar mediciner med alkohol och har hallisar och fantasier om sex med våldsamma inslag som han själv berättar om. Pojken lider av en allvarlig psykisk störning!
Dessutom - oavsett vad föräldrarna nånsin har gjort, så rättfärdigar det inte på något sätt mord på mamma och bror.

Nä så klart inte det rättfärdigar det.
Däremot ger det ju en förklaring tills hans dåligt mående. Du vet att man kan bli sjuk av att växa upp i ett kärleksklöst hem?
Citera
2023-06-14, 09:24
Medlem
Ser oerhört mkt fram till att få lyssna på Sami Hietalas frågor och pappa Cleas svar under huvudförhandlingen.
Citera
2023-06-14, 15:37
Medlem
alajaps avatar
Citat:

Nån länk till fup?
Citera
2023-06-14, 15:56
Medlem
Krävs inte många timmar av studier kring psykisk ohälsa för att förstå att L*vi varit en enstöring hela livet. Påminns mycket om skoldåden där utstötta, introverta killar med extrema intressen och hämndlystnad fått för sig att genomföra en brutal attack mot någon i deras omgivning. Absolut att en uppväxt med bristande kärlek och stöttning från föräldrar kan ge en psykiska men, L*vi förklarar ju dock att han skadat djur, hallucinerat sen 2018 osv. Psykfall rakt igenom, går inte säga annat, så jävla tragiskt för familjen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in