2023-06-14, 00:28
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Carro är väl inget barn? Hon får ta ansvar för sin egen kommunikation, inte lägga över ansvaret på Agust. Hon har inte gjort annat än hackat och gnällt på Agust. Redan på bröllopet dissade hon honom. Hon hade kunnat agera vuxet och inse att hon behövde prata ut med Agust om sin bristande attraktion och vilka känslor den skapade i henne. Då hade jag respekterar henne. Men hon har konsekvent vägrat ha några djupare samtal med Agust om deras förhållande fast han har försökt många gånger. Hon har bara flytt och fortsatt med sin irritation.

Om Agust vill att Carro ska vara attraherad av honom är det hans ansvar att kommunicera med henne och även få fram hennes kommunikation om det så behövs. Det är han som måste ta kommandot och få henne att känna sig trygg med det.

Det är i princip alltid mannen som får göra grovjobbet. Om det måste vara rättvist och jämställt åt alla håll kommer man inte långt.

Tror inte hennes beteende är unikt hos kvinnor.

Agust verkar supertrevlig men om han vill attrahera en större variation av tjejer så måste han acceptera att det ligger på honom att få saker att hända och inte bli sur för det.
Senast redigerad av mendokse 2023-06-14 kl. 00:49.
Citera
2023-06-14, 00:35
Medlem
Den här Arvid har tydligen bytt namn från Petersson till Stark enligt Mrkoll. Känns som att han kanske går in lite väl mycket för sin image.
Citera
2023-06-14, 00:36
Medlem
Carro verkar ha blivit ihop med kameramannen, precis som det spekulerades om härinne.
Hon har taggat honom i sitt senaste inlägg på instagram och säger nåt i stil med ”att han inte blir av med henne”.
Citera
2023-06-14, 00:46
Medlem
Citat:
Jag tror att ”experterna” gärna plockar personer som navelskådar och ”utvecklar sig själva” och är allmänt överanalyserande. De tror att den typen av människor ska kunna öppna upp sig,bygga en relation och relatera till sin partner och annat trams. I själva verket är den typen av människor överrepresenterade i att misslyckas med relationer eftersom de är överspända och analyserar precis allt. Om experterna valde lite vanliga människor, typ Grävis från tidigare eller Fredrik, skulle de lyckas bättre.

Men de vill väl ha sådana som muntligt kan berätta om sina känslor och situationen och gör det bra. Då tenderar det nog att bli den typen av personer. De gör sig bättre i programmet helt enkelt.
Citera
2023-06-14, 00:53
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Har nån den snygga systerns sociala medier konton? jag samlar på sådana tjejer nämligen
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-06-14 kl. 01:05.
Citera
2023-06-14, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Han har ju konstaterat själv att han inte känner känslor. Istället härmar han andras beteende sa han i den där podden. Han sa också att han försöker utvecklas i det där med känslor genom viss litteratur som tar upp ämnet.

Det är exakt det många tittare uppfattar, att hans uttryck är inlärt och inte genuint. Vi har tolkat det som ljug och medvetet gaslight i vissa fall, men det är inte 100% längre tycker jag. Jag håller öppet för båda varianterna ännu så länge.

Om man har problem med att känna och uttrycka känslor, vad kan det då handla om? Är det medfött?
Citera
2023-06-14, 00:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Men de vill väl ha sådana som muntligt kan berätta om sina känslor och situationen och gör det bra. Då tenderar det nog att bli den typen av personer. De gör sig bättre i programmet helt enkelt.
Men måste de egentligen kunna prata så ingående? Om allt funkar som med Stina o Fredrik så måste ju inte allt analyseras. Kanske urvalet av deltagare (overthinkers) gör att problem uppstår som sen måste ältas? Ida är t ex en ganska lättsam o levnadsglad människa. De problem som behöver pratas om verkar uppstå runt Arvid, och han slutar ju aldrig prata om personlig utveckling, kommunikation osv.
Citera
2023-06-14, 01:01
Medlem
Citat:
Men måste de egentligen kunna prata så ingående? Om allt funkar som med Stina o Fredrik så måste ju inte allt analyseras. Kanske urvalet av deltagare (overthinkers) gör att problem uppstår som sen måste ältas? Ida är t ex en ganska lättsam o levnadsglad människa. De problem som behöver pratas om verkar uppstå runt Arvid, och han slutar ju aldrig prata om personlig utveckling, kommunikation osv.

Hade du velat se nästa avsnitt om alla var som Stina och Fredrik? Man vill ju ha med dem som skapar debatt och rubriker. Och lockar tittare.
Citera
2023-06-14, 01:04
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Hade du fått se den där pjäsen som döljer sig i hans byxa hade du troligtvis fått en stor kissfläck i trosan. Hycklare.
Har du sätt den sirapslimpan IRL eller fantiserar du hejvilt?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-06-14 kl. 01:11.
Citera
2023-06-14, 01:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Om Agust vill att Carro ska vara attraherad av honom är det hans ansvar att kommunicera med henne och även få fram hennes kommunikation om det så behövs. Det är han som måste ta kommandot och få henne att känna sig trygg med det.

Det är i princip alltid mannen som får göra grovjobbet. Om det måste vara rättvist och jämställt åt alla håll kommer man inte långt.

Tror inte hennes beteende är unikt hos kvinnor.

Agust verkar supertrevlig men om han vill attrahera en större variation av tjejer så måste han acceptera att det ligger på honom att få saker att hända och inte bli sur för det.
Äh, trams. Carro var negativ från början och gav aldrig relationen en ärlig chans. Istället för att vara ärlig och äga sina icke-känslor för Agust och stå för det så blev hon otrevlig. Finns inga ursäkter för det och det var verkligen inte på något sätt Agusts ansvar. OBS att jag inte lastar henne för att hon inte kände attraktion - sånt kan hända och är inte hennes fel. Men hur hon hanterar det - det är hennes ansvar.
Citera
2023-06-14, 01:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Hade du velat se nästa avsnitt om alla var som Stina och Fredrik? Man vill ju ha med dem som skapar debatt och rubriker. Och lockar tittare.
Absolut, de vill ha nerv och det är därför jag undrar som de mismatchar med vilje ibland
Citera
2023-06-14, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Vart har Agust tagit vägen, har Carro skammat bort honom härifrån?

Hallååå Ernie jag vill fortfarande veta vilken din favvoritkung är?

Min är kung Karl den tionde gystav!!
Jag är kvar! Sömnlösa nätter när man läser allt här. Hinner tyvärr inte svara på allt. Många som hör av sig nu också!

Jag har svarat om kungarna, ni kan säkert hitta inlägget.

Citat:
Han gör nåt inhopp då och då men alldeles för sällan. Låt dig inte skrämmas bort av nån som kallar sig själv en surfitta Agust. Min favoritkung är f ö Gustav Vasa.
Vasa var också såklart en favo. Sen den första Bernadotte, som lyckades slinka in och adopteras. Listig liten joker den där!

Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Everybody is trying to find the right person, but nobody is trying to be the right person.
Fint sagt, den tar jag med mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in