2023-06-13, 13:49
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Han har ju satsat på personlig utveckling. Jag trodde att det skulle ingå mer av att fungera ihop med andra människor i en sån satsning. Det är ju ett ganska viktigt element. Man skulle gärna höra lite av hans gamla ex varför det har tagit slut.

Jag tar det som han var helt fokuserad på karriären och allt de innebar och hade ingen tid med andra. Är väl inget konstigt, har själv gjort det en period. Det jag syftar på att Arvid verkar leva kvar i de livet ibland.
Citera
2023-06-13, 13:52
Avslutad
Agust fick nog och satte ner foten mot Carro och gjorde slut. De som hyllar henne på insta kan inte vara kloka. Undra hur många killar som känner sig sugna på att bli uppläxade av Carro framöver? Hon har verkligen inte gjort bra reklam för sig själv. Varför hon sökte till ”GIFT vid första ögonkastet” är helt obegripligt när hon vill stanna vid bowling och liknande dejter 😂.
Citera
2023-06-13, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Jag tar det som han var helt fokuserad på karriären och allt de innebar och hade ingen tid med andra. Är väl inget konstigt, har själv gjort det en period. Det jag syftar på att Arvid verkar leva kvar i de livet ibland.
Jag tror han har sprungit hos div psykologer o terapeuter också, eller på annat sätt ”jobbat med sig själv”. Men visst har han väl prioriterat sin karriär o sina intressen. Nu är han ju dock gift av eget val, dags att inse att han behöver göra andra prioriteringar. Men risken är väl att han har fastnat i ett egotänk. Ida verkar mycket mer generös och flexibel.
Citera
2023-06-13, 14:02
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Agust fick nog och satte ner foten mot Carro och gjorde slut. De som hyllar henne på insta kan inte vara kloka. Undra hur många killar som känner sig sugna på att bli uppläxade av Carro framöver? Hon har verkligen inte gjort bra reklam för sig själv. Varför hon sökte till ”GIFT vid första ögonkastet” är helt obegripligt när hon vill stanna vid bowling och liknande dejter 😂.

Vart har Agust tagit vägen, har Carro skammat bort honom härifrån?

Hallååå Ernie jag vill fortfarande veta vilken din favvoritkung är?

Min är kung Karl den tionde gystav!!
Citera
2023-06-13, 14:16
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:

Kan tänka mig att en del ser programmet mer som en form av dejting där man blir matchad av "experter". Sen är den här detaljen med att man gifter sig något marginellt. Giftemål har ju blivit mindre och mindre "heligt" för allmänheten, åtminstone i väst. De tänker att en skilsmässa hit eller dit spelar inte så stor roll så länge de får chansen att matchas i programmet.

Sen lockar rampljuset nog många också.
Citera
2023-06-13, 14:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Vart har Agust tagit vägen, har Carro skammat bort honom härifrån?

Hallååå Ernie jag vill fortfarande veta vilken din favvoritkung är?

Min är kung Karl den tionde gystav!!
Han gör nåt inhopp då och då men alldeles för sällan. Låt dig inte skrämmas bort av nån som kallar sig själv en surfitta Agust. Min favoritkung är f ö Gustav Vasa.
Citera
2023-06-13, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Kan tänka mig att en del ser programmet mer som en form av dejting där man blir matchad av "experter". Sen är den här detaljen med att man gifter sig något marginellt. Giftemål har ju blivit mindre och mindre "heligt" för allmänheten, åtminstone i väst. De tänker att en skilsmässa hit eller dit spelar inte så stor roll så länge de får chansen att matchas i programmet.

Sen lockar rampljuset nog många också.
I så fall är ju Stinas reaktion att få panik vid bröllopet helt och hållet sund, visar ju att hon tar det här på allvar. Jämför med Carro som vill umgås på nivån bowling. Men jag tror du har rätt att rampljuset lockar. Det är väl meningen att ”experterna” ska sålla bort dem. Jag vill se experterna ta ansvar för den usla matchningen av trevliga Agust med hiskliga Carro. Har hittills inte sett att Agust har fått en ursäkt
Citera
2023-06-13, 14:44
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
I så fall är ju Stinas reaktion att få panik vid bröllopet helt och hållet sund, visar ju att hon tar det här på allvar. Jämför med Carro som vill umgås på nivån bowling. Men jag tror du har rätt att rampljuset lockar. Det är väl meningen att ”experterna” ska sålla bort dem. Jag vill se experterna ta ansvar för den usla matchningen av trevliga Agust med hiskliga Carro. Har hittills inte sett att Agust har fått en ursäkt

Ja, så sett så är Stina's reaktion ett gott tecken, det håller jag med dig om.
Citera
2023-06-13, 14:46
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:

Konstigt att de misslyckats så fundamentalt i år eller är det kanske så enkelt att sunda individer som regel inte känner nått behov av att vara på teve?
Det brukar ju alltid vara nått nut case med i varje säsong.. men här känns det ju som att minst en hälft i varje par behöver psykologhjälp snarare än att gänga sig. Bara olycklig slump eller är de mer benägna att söka till sånt här menar jag? Å varför är så många så störda just i år?

Everybody is trying to find the right person, but nobody is trying to be the right person.
Citera
2023-06-13, 14:50
Medlem
Citat:
Konstigt att de misslyckats så fundamentalt i år eller är det kanske så enkelt att sunda individer som regel inte känner nått behov av att vara på teve?
Det brukar ju alltid vara nått nut case med i varje säsong.. men här känns det ju som att minst en hälft i varje par behöver psykologhjälp snarare än att gänga sig. Bara olycklig slump eller är de mer benägna att söka till sånt här menar jag? Å varför är så många så störda just i år?

Everybody is trying to find the right person, but nobody is trying to be the right person.

Arvid och Ida är en av de mest lyckade matchningarna samtliga säsonger.
Citera
2023-06-13, 15:06
Avslutad
Citat:

De brukar ju oftast misslyckas, det är ju mer sällan de lyckas. Vet inte om de söker drama och försöker aktivt missmatcha eller om de helt enkelt bara är inkompetenta. Jag tror inte att de dränks i ansökningar heller men när de har så dålig successrate så söker ju inte normalt folk så de får väl hålla tillgodo med en stor andel freaks. Sen finns ju guldkorn som Fredrik, som jag verkligen gillar. Han vinner i längden.
Citera
2023-06-13, 15:17
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
De brukar ju oftast misslyckas, det är ju mer sällan de lyckas. Vet inte om de söker drama och försöker aktivt missmatcha eller om de helt enkelt bara är inkompetenta. Jag tror inte att de dränks i ansökningar heller men när de har så dålig successrate så söker ju inte normalt folk så de får väl hålla tillgodo med en stor andel freaks. Sen finns ju guldkorn som Fredrik, som jag verkligen gillar. Han vinner i längden.

Jag tror faktiskt helt ärligt att de bara är inkompetenta? Du såg ju Raw-Freddan nu när läskiga Lina helt plötsligt (?) fått pirr i bäret.. han skakade ju av glädje och ren lycka det lilla livet. Men fattar bara inte hur de kan vara såhär dåliga som i år men det kanske är så enkelt att de får typ 12 ansökningar å hälften är rena psykon som de måste gallra bort å sen sätter de bara ihop de resterande och kollar hur det blir? Det känns lite så i år iaf.

Fredrik är absolut snäll men jag tror inte det kommer hålla mellan dem. Hon kämpar på och låtsas nog till och med övertyga sig själv om att hon är attraherad av honom. Men jag skulle nästan kunna ta gift på att hon inte är det, tyvärr. Han har småkuksaura och Stina har som du vet alldeles för mycket skinn på näsan för att kunna vara ihop med en sån. Det är samma visa varje gång å de borde fatta att inga tjejer vill ha en beta om de inte lär känna den först och helt enkelt inte ta med den personlighetstypen på killar alls. Men då finns det nog inga äkta män i nästa säsong så det är en omöjlig ekvation detta…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in