2023-06-13, 21:32
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Nej, det passar väldigt dåligt med tanke på att han liknar en brat och bor i ett 10 miljoner kr hus i Danderyd. 🤫

Han ser ut som Kalles Kaviar och bor hos sin mormor
Citera
2023-06-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Låter som ett skolexempel på en tvättäkta psykopat då.

Han är ingen psykopat, psykopater är mer impulsiva, struntar i konsekvenser etc. Dessutom hittar man dessa ofta
inom helt andra områden.
Citera
2023-06-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej det är absolut inte vanligt. Tvärtom. Skulle tro att han inte är så extremt intresserad av sex med Ida. Jag har anat det tidigare för han överdriver sina klyschor en del när det kommer till att låtsas va kåt på henne. Att han inte är så intresserad av orgasm med henne spikar den teorin en aning till.

Säger inte att jag vet men jag anar att det kan vara ungefär så.

Jag tror också att det kan förhålla sig så. Det är nog anledningen till att han känner ett behov av att låta alla veta att han är en sexuellt aktiv person. Det är ju intd så vanligt att man känner ett behov av att komma in på det ämnet så ofta om man inte känner att det är något man behöver bevisa på något sätt.

Jag har haft en vän som var asexuell och aldrig har jag hört någon tjata så mycket om sex. Typ som en hangup på det. Antagligen för att hon ville förstå det och ligga i linje med andras inställning till sex. Men på något vis kände man att det var ett intresse och inte något hon faktiskt uppskattade.

Men bara spekulationer detta. Man får ju inte hela bilden i tv direkt.
Citera
2023-06-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl

Hade du fått se den där pjäsen som döljer sig i hans byxa hade du troligtvis fått en stor kissfläck i trosan. Hycklare.
Citera
2023-06-13, 22:16
Medlem
Var är August??
Dejtar du någon just nu? Har du och Carro någon kontakt?
Citera
2023-06-13, 22:19
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Hade du fått se den där pjäsen som döljer sig i hans byxa hade du troligtvis fått en stor kissfläck i trosan. Hycklare.
Ja det är så attraktion fungerar.
Citera
2023-06-13, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Han ser nog nakenhet som något naturligt, är väl både nakna kvinnor och män inom militären. Om fler hade varit som Arvid hade samhället varit mindre sexualiserat och kvinnor hade kunnat ammat mer offentligt etc.
Du tror inte att Arvid sexualiserar kvinnor när han vill sprätta omkring naken hos sina ex och klämma lite på Idas kompisar? Haha!
Citera
2023-06-13, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Jag tror faktiskt helt ärligt att de bara är inkompetenta? Du såg ju Raw-Freddan nu när läskiga Lina helt plötsligt (?) fått pirr i bäret.. han skakade ju av glädje och ren lycka det lilla livet. Men fattar bara inte hur de kan vara såhär dåliga som i år men det kanske är så enkelt att de får typ 12 ansökningar å hälften är rena psykon som de måste gallra bort å sen sätter de bara ihop de resterande och kollar hur det blir? Det känns lite så i år iaf.

Fredrik är absolut snäll men jag tror inte det kommer hålla mellan dem. Hon kämpar på och låtsas nog till och med övertyga sig själv om att hon är attraherad av honom. Men jag skulle nästan kunna ta gift på att hon inte är det, tyvärr. Han har småkuksaura och Stina har som du vet alldeles för mycket skinn på näsan för att kunna vara ihop med en sån. Det är samma visa varje gång å de borde fatta att inga tjejer vill ha en beta om de inte lär känna den först och helt enkelt inte ta med den personlighetstypen på killar alls. Men då finns det nog inga äkta män i nästa säsong så det är en omöjlig ekvation detta…
Jag tror att ”experterna” gärna plockar personer som navelskådar och ”utvecklar sig själva” och är allmänt överanalyserande. De tror att den typen av människor ska kunna öppna upp sig,bygga en relation och relatera till sin partner och annat trams. I själva verket är den typen av människor överrepresenterade i att misslyckas med relationer eftersom de är överspända och analyserar precis allt. Om experterna valde lite vanliga människor, typ Grävis från tidigare eller Fredrik, skulle de lyckas bättre.
Citera
2023-06-13, 22:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Tittarna verkar ofta sympatisera med deltagarna som blir dissade men om ingen attraktion uppstår är det inte konstigt att det blir som det blivit.

Samma med Märta och Axel som var en ännu sämre matchning.

Hade Carro fått en man som kunde kommunicera med henne istället för att växla mellan att dumflina och att prata med bebisröst när han blir anklagad för något, som har en vattentoalett och som inte klär sig som Peps Persson hade hon säkert varit trevligare.

Återkommande för dessa program(har sett USAs version) är att det verkar svårare för kvinnorna att låtsas tycka om någon, förmodligen för att de inte vill projicera ut fel signaler om vad för slags man det är de letar efter. Märta och Carro är knappast onda personer, det tar nog bara emot för mycket att spela med.
Carro är väl inget barn? Hon får ta ansvar för sin egen kommunikation, inte lägga över ansvaret på Agust. Hon har inte gjort annat än hackat och gnällt på Agust. Redan på bröllopet dissade hon honom. Hon hade kunnat agera vuxet och inse att hon behövde prata ut med Agust om sin bristande attraktion och vilka känslor den skapade i henne. Då hade jag respekterar henne. Men hon har konsekvent vägrat ha några djupare samtal med Agust om deras förhållande fast han har försökt många gånger. Hon har bara flytt och fortsatt med sin irritation.
Citera
2023-06-13, 23:13
Avslutad
Citat:
Dock får man väl säga att ihopmatchningar av par sällan funkar ens i bekantskapskretsen där folk känner de de tussar ihop, för att inte tala om Tinder etc
Så jag tycker inte facit, med ca ett par per säsong som håller ihop, är dåligt. Min kritik gäller främst att flera personer som är instabila och TOTALT olämpliga för ett sådant här experiment, släpps in här och paras ihop med seriösa och jordade människor som är redo för kärlek.
Ja, jag tänker på att de har mycket högre successrate i Bonde söker fru men där har deltagarna flera att välja mellan. Lite orättvis jämförelse kanske.

Håller med om att urvalet personer är märkligt. Det som är ännu märkligare är att experterna inte uppmärksammar destruktivt beteende, eller är mer stödjande mot de deltagare som hamnar i en relation med någon som beter sig illa. Varken Alex eller Agust fick särskilt mycket stöd. Ida hade behövt hjälp att ifrågasätta Arvids beteende.
Citera
2023-06-13, 23:34
Medlem
picapicans avatar
Citat:

Hur kan Kalles kaviar ses som attraktiv för kvinnor? Ofattbart!
Citera
2023-06-13, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Hur kan Kalles kaviar ses som attraktiv för kvinnor? Ofattbart!

Det är upp till henne om hon går igång på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in