Citat:
Ursprungligen postat av
LittleFish
Ironin i att ingen skrivit nått här på nästan en timme säger allt. Det är bara tragiskt men det är inga "breaking news" längre. Himlen är blå och vatten är blött. Nått mer knarkrelaterat i vanlig ordning? Gäsp. Tragiskt ja, men.. ja gäsp. Tyvärr.
Oftast är det ju blatte-news! Invandrare som dödar invandrare i invandrargetton. Ser det nästan lite som ett annat land då det inte har nån likhet med det Sverige jag lever och rör mig i. Upplever det mest som genant att det finns sådana områden innanför samma landsgränser som jag själv bor. Har aldrig förstått mig på invandrarna i slummen och varför dom inte passar på att leva och ha det lite skönt när dom tagit sig till och blivit insläppta i ett civiliserat land som inte ligger i krig. Dom verkar gilla att döden flåsar dom i nacken och ha fiender runt hörnet. Så länge dom hålls med det i deras små Afrika/arab-filialer så kanske man inte ska uppröras längre. Ofta blir det ju fortfarande stor uppmärksamhet om svenskar drabbas tack och lov, vilket förhoppningsvis tyder på att det fortfarande är ganska ovanligt ändå