2023-06-13, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Hur ser man skillnad mellan koreaner, kineser och japaner? Jag kan det inte, men det kanske finns något trick?

Du får väl testa https://quizterra.com/sv/test-kan-du-identifiera-asiater-utifran-deras-utseende
Citera
2023-06-13, 13:41
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Hur ser man skillnad mellan koreaner, kineser och japaner? Jag kan det inte, men det kanske finns något trick?
Klart att i kina finns tex 100 folkslag, men nog fan ser man skilnad på en japan och en kines. Koreaner är ofta rundare. Och thailändare ser ju helt annorlunda ut. Man får en feeling för utsprungslandet.

Den jag avser är rundare i ansiktet likt många koreaner. Vi har inte så många asiatiska folkslag i sverige. Men vi vet inte om jag är ute och cyklar.
Citera
2023-06-13, 13:44
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vendetta87
Om du begår flera brott i samma område mot unga människor måste man varna allmänheten mycket tidigt

Ja det borde väl ändå vara rätt självklart att om det sker fyra attacker mot barn inom ett begränsat område på en vecka att man både går ut med signalement och varnar allmänheten.

Vissa saker ska man inte ens behöva påpeka..
Citera
2023-06-13, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja det borde väl ändå vara rätt självklart att om det sker fyra attacker mot barn inom ett begränsat område på en vecka att man både går ut med signalement och varnar allmänheten.

Ja
Sunt förnuft
Nu blev GM gripen men vad skulle ha hänt om hon rymt till olika städer? Hur ska då allmänheten hjälpa till
Citera
2023-06-13, 13:48
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Folk ifrån Kazakiska delarna, tjetjenien och Ryssland ser också ut som asiater. Är livrädd att det är såna som hämnas på oss

De är asiater därav att de ser ut som det.. centralasiater och mongolfolk. Vissa tvångsförflyttade av Stalin andra inte.
Citera
2023-06-13, 13:51
Medlem
MissMitsoukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Mellan rum? Typ på tröskeln? Menar du emellanåt, till och från?
Var det kökskniv?
Vaknar och sover om vartannat skulle det antagligen betyda.
Citera
2023-06-13, 13:52
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Du får väl testa https://quizterra.com/sv/test-kan-du-identifiera-asiater-utifran-deras-utseende
Det där var svårare än jag trodde :/
Citera
2023-06-13, 14:02
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Klart att i kina finns tex 100 folkslag, men nog fan ser man skilnad på en japan och en kines. Koreaner är ofta rundare. Och thailändare ser ju helt annorlunda ut. Man får en feeling för utsprungslandet.

Den jag avser är rundare i ansiktet likt många koreaner. Vi har inte så många asiatiska folkslag i sverige. Men vi vet inte om jag är ute och cyklar.
Min uppfattning är att det oftare är kinseser som har rundare ansikte jfm japaner och koreaner... Men som någon skrev, det finns massor med folkslag i Kina, så det är nog svårt att säga generellt. Korea och Japan är nog mer homogent, men även i Japan finns ju tex. Ainu-befolkningen i norr.
Citera
2023-06-13, 14:06
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Folk ifrån Kazakiska delarna, tjetjenien och Ryssland ser också ut som asiater. Är livrädd att det är såna som hämnas på oss
Det har jag svårt att tro. Känner själv några sådana här och de är inte speciellt ryssvänliga...
Citera
2023-06-13, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Verkar finnas ett Circle K bara ett stenkast från platsen. Är det där asiaten jobbar?

Ska ni verkligen sitta och totalt gissa på vilken människa av asiatiskt ursprung det skulle kunna tänkas vara? Det är ju jävligt obehagligt om någon totalt oskyldig blir uthängd. Avvakta att det kommer ut en pålitlig källa istället.
Citera
2023-06-13, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Vad om offret? Min fråga var om GM. Put up or shut up.

Är det en brunhuding som är GM är det viktigaste av allt att hålla käft om det så att man inte råkar medverka till RASIIIIIIIISM!!1!

Småflickors liv är betydligt mindre viktigt än att i alla lägen vara PK.

Vad sitter du och kacklar om egentligen?
Citera
2023-06-13, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo

Borde inte behöva påpeka för dig att 1. det måste inte vara samma gm 2. fanns det signalement från alla attacker/barn 3. varför ska polisen låsa in sig på signalement för att då få in färre tips och kanske missa tips om någon nu inte vill rapportera p.g.a gm har bytt kläder?

Eller är det uteslutande hår och hudfärg du vill att dom alltid ska förmedla i första minuten?

Tänk gärna någon minut innan du svarar denna gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in