2023-06-13, 13:14
Medlem
I FB-gruppen verkar någon veta var detta skedde om det kan vara av intresse:

viadukten under Kristian II:s väg där Rönneå löper. Under bron mellan rödljusena som är från Rönneskolan upp till brandstationen.
Citera
2023-06-13, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja detta känns mycket obehagligt när små barn börjar att attackeras - och värre kommer det att bli.

Hoppas verkligen att flickan klarar sig som flickan i Brunnsparken i mars i år gjorde.

Flickan mår bra. Hon fick opereras. Men hon vaknar och sover i mellan rum.
Citera
2023-06-13, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L8
#m#li# B som MGM?
#= E

Jag verkar ha sått ett frö så fort jag nämnde EB. Nej, hon är inte inblandad i detta bara för att hon är knäpp. Hon har liveat efter att MGM blev gripen.
Citera
2023-06-13, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Jag såg en koreanska i området i förra veckan som var ute och gick själv och det slog mig att jag inte sett henna på ett tag. Jag lade märke till denna kvinna för 10 år sedan då hon bråkade i affärer. Då hade hon alltid ledsagare.

jag vill inte skriva mer innan jag vet att det är hon.

Men att polisen inte skulle kunna hitta henne finns inte en chans. De som jobbar på Ica skulle veta vem de menar direkt.

Hmm intressant iakttagelse.. kan hon bott på annan ort eller tom varit intagen på något hem och sedan ansetts tillräckligt frisk?
Var någon som skrev att "daglig verksamhet" håller på till 17:00 och attackerna har inträffat 17:00-19:00 tyder på att det är en person som har sas tidsfönster att fylla vid den tiden kanske autistisk och känner ett tvång att göra de här dåden? Kanske utlöst av någon person som gör henne arg och då har hon givit sig på dessa personer?
Citera
2023-06-13, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuwkenkukeen
Kan ju också vara ett brott med rasistiska motiv. Flickan är en måltavla för någon som hatar muslimer och invandrare. Det finns många sidor på myntet. Speciellt som gärningspersonen ej verkar vara inom familjen. Vidrigt beteende. Ge sig på ett barn. Hoppas GM är gripen.

Flickan var hel svensk
Citera
2023-06-13, 13:21
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musicisall
Flickan mår bra. Hon fick opereras. Men hon vaknar och sover i mellan rum.
Mellan rum? Typ på tröskeln? Menar du emellanåt, till och från?
Var det kökskniv?
Citera
2023-06-13, 13:21
Medlem
Det finns en asiat i den åldern som jobbar på cirkle k. Som tidigare nämnt, förmodligen daglig verksamhet.
Citera
2023-06-13, 13:22
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Är det hon som ser ut att vara från korea och halvt utvecklingsstörd?
Hur ser man skillnad mellan koreaner, kineser och japaner? Jag kan det inte, men det kanske finns något trick?
Citera
2023-06-13, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Hur ser man skillnad mellan koreaner, kineser och japaner? Jag kan det inte, men det kanske finns något trick?

Folk ifrån Kazakiska delarna, tjetjenien och Ryssland ser också ut som asiater. Är livrädd att det är såna som hämnas på oss
Citera
2023-06-13, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ano69
Det finns en asiat i den åldern som jobbar på cirkle k. Som tidigare nämnt, förmodligen daglig verksamhet.

Verkar finnas ett Circle K bara ett stenkast från platsen. Är det där asiaten jobbar?
Citera
2023-06-13, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Verkar finnas ett Circle K bara ett stenkast från platsen. Är det där asiaten jobbar?

Det är det jag funderar på. Jag vet dock inte åldern på henne. Svårt att veta med asiater
Citera
2023-06-13, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMitsouko
Redan i går skrev en i tråden att det är en asiatisk kvinna. Dock verkar folk inte ha tagit detta till sig.
Kan ingen som känner till Ängelholm söka på ratsit eller dyl efter en 34-årig kvinna på de troliga gatorna? Hon ska bo i området.

Jag vet. Efter knivhuggningen. Svårt att varna för det innan då. Det var min poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in