2023-06-13, 18:33
Medlem
Hookes avatar
Namnet på den 34-åriga kvinnan bosatt på Kallenbergsgatan 5 C, som diskuterats ovan, låter mer syd-amerikanskt än asiatiskt (imho). Kanske en indian som ju ofta kan förväxlas med filippinskor. (Därmed vill jag inte påskina att jag tror att ursprung är en faktor i kontexten).
Citera
2023-06-13, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
För adoptivbarn är ju starkt överepresenterade pga psykiska problem. Vilket iofs inte är så konstigt.

Det här påståendet florerar i Facebook men vi pratar fortfarande om enstaka siffror.
Senast redigerad av Vaslav 2023-06-13 kl. 18:49.
Citera
2023-06-13, 18:35
Medlem
mrDarcys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammelSmurfan
Hur svårt är det att kolla upp vart personen bor och ålder INNAN man skriver ut namnet på nån som inte har ett skit med detta att göra? Fan lär dig istället!
Lite rätt har du faktiskt nu när jag tänker efter..var nog för snabb där..ber om ursäkt..hjärnan blandade ihop larsson o karlsson..var bara sånt sammanträffande på det ovanliga förnamnet..oavsett. imorgon kommer förhoppningsvis häktingsprotokollet.
Ha en bra kväll o hoppas idioten aldrig släpps ut igen..fast med denna politik så är hon väl snart släppt ändå
Citera
2023-06-13, 18:41
Medlem
Imzadis avatar
Strax innan middagstid på måndagen ringde det på Lennarts och Britt Sjöstrands dörr.

Utanför stod en man, som själv var nedblodad, med en skadad flicka i sina armar. Han behövde hjälp med att ringa 112.

Han la ner henne på trappan, på rygg, och hade tryck mot hugget som verkade sitta vid skuldran, berättar paret.

...

Mannen, som de inte kände igen sedan tidigare, tog hand om flickan på ett lugnt och metodiskt sätt. Enligt polisen var han lugn för att han var chockad, men Lennart och Britt uppfattade honom som nästan professionell.

– Flickan sa om och om igen: ”Hon gjorde det, hon gjorde det”. Det var som att hon visste vem det var, säger Britt Sjöstrand.

https://www.expressen.se/nyheter/britt-och-lennart-larmade-112-efter-att-flickan-hittats/
Citera
2023-06-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrDarcy
Lite rätt har du faktiskt nu när jag tänker efter..var nog för snabb där..ber om ursäkt..hjärnan blandade ihop larsson o karlsson..var bara sånt sammanträffande på det ovanliga förnamnet..oavsett. imorgon kommer förhoppningsvis häktingsprotokollet.
Ha en bra kväll o hoppas idioten aldrig släpps ut igen..fast med denna politik så är hon väl snart släppt ändå

Du har nog rätt i, tyvärr, att den här psykopaten snart är ute igen. Ha en fin kväll du med
Citera
2023-06-13, 18:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trynet84
10-årig flicka överfallen oprovocerat och knivhuggen i överkroppen, punkterad lunga och opererad. Kommer klara sig, läget är allvarligt men stabilt. Hittades av privatperson och var då talbar tills ambulans anlände (stationen ligger några meter från brottsplatsen).

34-årig kvinna gripen 30 min efter händelsen, vid kvinnans hemadress (Kallenbergsgatan 5 C), 5-10 min gång från brottsplatsen. Anhållen.
Kvinnan har härjat runt i några veckor här i Ängelholm och polisen har varnat för henne.
Alla överfall har skett mellan 17-19 och i samma område.

Tror jag fick med allt… Lite mosig i huvudet efter jobbet

Härjar runt och överfallet flera barn. Låter märkligt att man inte grep henne innan. Nu var det alltså mer tur att det inte blev ett mord. Rätt person hittade 10-åringen.
Citera
2023-06-13, 19:04
Medlem
santos_devilles avatar
Var kommer asiat ifrån? Är det en trådsanning från en användare?
Citera
2023-06-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
Namnet på den 34-åriga kvinnan bosatt på Kallenbergsgatan 5 C, som diskuterats ovan, låter mer syd-amerikanskt än asiatiskt (imho). Kanske en indian som ju ofta kan förväxlas med filippinskor. (Därmed vill jag inte påskina att jag tror att ursprung är en faktor i kontexten).

Det finns miljoner filippiner med spanskklingande namn så förstår inte riktigt ditt inlägg?
Citera
2023-06-13, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Säkert hedersrelaterad som har blivit allt vanligare varje dag i landet.
Säkert? De flesta brotten som begås är inte hedersrelaterad.
Citera
2023-06-13, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raevunge
Det finns miljoner filippiner med spanskklingande namn så förstår inte riktigt ditt inlägg?

Personen som pekats ut här är definitivt från Filippinerna. Men är hon MGM?
Citera
2023-06-13, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Var kommer asiat ifrån? Är det en trådsanning från en användare?

Trådsanning endast. Vi vet inte säkert vem MGM är och troligtvis vet vi inte det förrän hon häktas.
Citera
2023-06-13, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaslav
Det här påståendet florerar i Facebook men vi pratar fortfarande om enstaka siffror.

Kan du ge mig länken till Fb-gruppen.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in