2023-06-13, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FEDAM
Så;

En asiatisk kvinna har senaste tiden attackerat flera barn så att de har behövt uppsöka sjukvården. Men polisen valde att varken gå ut med signalement eller varna allmänheten. Man blir matt!

I USA går man ut direkt i all media och varnar hela allmänheten för en människa som anses farlig.
Citera
2023-06-13, 12:51
Medlem
XblancaXs avatar
På vad händer i ängeholm fb sida skrivs det

Flera unga människor har blivit attackerade av en kvinna den senaste veckan, först bl a med stenar i huvudet och nu igår knivhöggs en 10-årig flicka.

Två attacker mot tonårsflickor och ytterligare en attack mot yngre barn innan dess. Helsingborgs Dagblad skrev om attackerna mot tonårsflickorna. Biblioteket har säkert fortfarande fredagens tidning.

Polisen har under den gångna veckan haft drönare i luften och stor närvaro med personal.

Så det verkar ju vara en kvinna som tappat det helt
Citera
2023-06-13, 12:53
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja det är tragiskt att polisen inte kan agera tidigare med att delge info till allmänheten, speciellt med tanke på att det var unga flickor och tjejer som blivit utsatta tidigare. Sen är så klart alltid en bedömning som görs, med tanke på all skit som händer hela tiden.

Enligt uppgift är flickans tillstånd allvarligt men stabilt, det låter iaf som att hon kommer överleva men som sagt vi vet inte vilka fysiska men hon kanske får leva med resten av livet.

OT: Marta Karris som jobbat länge på Aftonbladet bjuder/ringer in Oisin Cantwell till SVT-studion.

"Fördelen" med knivskador på kroppen är väl att det sällan blir allvarliga bestående men jämfört med hjärnskador och syrebrist, om man har turen att överleva, även om det såklart inte är roligt att få bestående nervskador och eventuell stomipåse och sånt beroende på var och hur omfattande skadorna är. Är dock ingen expert. Men i det fallet låter det trots allt ganska positivt i dagsläget, tack och lov.

Värre kan det definitivt bli om man blir grovt misshandlad och får hjärnskador och syrebrist till följd av våld mot huvudet, strypning osv som i 9-åriga Lunas fall, som kommer behöva professionell assistans resten av livet (även om hon förmodligen fortfarande har en mer fungerande hjärna än det lågbegåvade, våldsbenägna och rovdjurslika IQ-plankton mongot som gav sig på henne... )

Förhoppningsvis tillfrisknar den lilla flickan skyndsamt och får all den hjälp hon behöver för att bearbeta detta trauma. Och den psyksjuka galningen hoppas jag vi aldrig ser i frihet igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vendetta87
I USA går man ut direkt i all media och varnar hela allmänheten för en människa som anses farlig.

Hur ska man kunna göra det om man inte vet vem som är farlig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FEDAM
Så;

En asiatisk kvinna har senaste tiden attackerat flera barn så att de har behövt uppsöka sjukvården. Men polisen valde att varken gå ut med signalement eller varna allmänheten. Man blir matt!

Så var det väl ändå inte riktigt. Tre st attacker resulterade inte i att de behövde uppsöka sjukvård. Det var bla att kvinnan drog en i håret. Väldigt obehagligt förstås, men jag ser inte hur man kan motivera att gå ut med varning på stan för att nån dragits i håret. Den som uppsökte läkare hade gjort det, då en Sten använts som tillhygge.
Citera
2023-06-13, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Är det hon som ser ut att vara från korea och halvt utvecklingsstörd?

Nu låter det som om vi kommer någon vart. Berätta mer snälla!
I FB-gruppen raderar moderatorerna alla inlägg som namnger MGM. Önskar de kunde komma hit och droppa namnet istället.
Citera
2023-06-13, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Hur ska man kunna göra det om man inte vet vem som är farlig?

Om personen/individen är efterlyst och sökts med drönare så är individ farlig
Citera
2023-06-13, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZipoBibo5E8
Gissningsvis för att sisådär 20-30 % av allmänheten förvisso kan "läsa" men i övrigt är idioter på gränsen till ren utvecklingsstörning, och att just denna kategori också är väsentligt mer våldsbenägen än genomsnittet. Säger polisen att "vi letar efter en kvinna i Ängelholm med asiatiskt utseende i 40-årsåldern" blir det omedelbart väldigt farligt att vara en 80-årig man med asiatiskt utseende i Luleå.
Ja, du gissar du. Har du belägg för dina teorier?
Citera
2023-06-13, 12:57
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Nu låter det som om vi kommer någon vart. Berätta mer snälla!
I FB-gruppen raderar moderatorerna alla inlägg som namnger MGM. Önskar de kunde komma hit och droppa namnet istället.
Jag såg en koreanska i området i förra veckan som var ute och gick själv och det slog mig att jag inte sett henna på ett tag. Jag lade märke till denna kvinna för 10 år sedan då hon bråkade i affärer. Då hade hon alltid ledsagare.

jag vill inte skriva mer innan jag vet att det är hon.

Men att polisen inte skulle kunna hitta henne finns inte en chans. De som jobbar på Ica skulle veta vem de menar direkt.
Senast redigerad av TheGretaReset 2023-06-13 kl. 12:59.
Citera
2023-06-13, 12:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Börjar starkt misstänka att GM är en svensk kvinna och att polisen håller det hemligt på grund av att allt som händer i landet. Man vill inte skapa oro och kaos i landet

Äh, sluta. Du har väldigt konstiga tankar. Varför ska polisen överhuvudtaget gå ut med identiteten på den misstänkta gärningskvinnan?

Var glad istället att en man dök upp och räddade flickan.

"Mannen som anträffar flickan har med poliser på plats troligtvis räddat livet på flickan"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/abkQdA/presstraff-om-knivattacken-i-angelholm
Citera
2023-06-13, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Äh, sluta. Du har väldigt konstiga tankar. Varför ska polisen överhuvudtaget gå ut med identiteten på den misstänkta gärningskvinnan?

Var glad istället att en man dök upp och räddade flickan.

"Mannen som anträffar flickan har med poliser på plats troligtvis räddat livet på flickan"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/abkQdA/presstraff-om-knivattacken-i-angelholm

Första gången som polisen är väldigt förtegen om att inte gå ut med någon information. Skrämmande
Citera
2023-06-13, 13:01
Medlem
Citat:
Om personen/individen är efterlyst och sökts med drönare så är individ farlig

De har ju fortfarande inte vetat vem det. Kan man varna mer än de gjorde i söndags då? De borde gjort det tidigare kan jag tycka men de har ju inte direkt kunnat gå ut med bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in