2023-06-13, 10:48
Medlem
Horverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Hur känslomässigt mogen någon än är, tycker jag det är mycket konstigt när man är jättekär att man inte ALLS tycker det vore jobbigt om föremålet för ens ömma låga låg naken med någon annan. Arvid måste ha guldstjärna i känslomässig utveckling. 😁

Jag är helt säker på att Arvid har något obearbetat barndomstrauma.

Han har garanterat inga som helst problem med att hitta rätt kvinna! Däremot har har förmodligen riktigt svårt att behålla en med tanke på det sjuka bekräftelsebehov han lider av.

Ingen människa som är relativt oskadad beter sig som han gör.
Citera
2023-06-13, 11:07
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Ang. Mäklarens alkoholkonsumtion:
Nu kanske jag är alldeles för sen på bollen här men jag måste dryfta detta lite.
Väldigt intressant att hon reagerar så på att Arvid är lite fundersam kring alkoholen.
Det är väl ganska uppenbart att Arvid haft en mamma eller pappa som skapat trauman hos honom. Att då inte vara lyhörd för detta är anmärkningsvärd. Jag förstår Ida, hon vill inte låta sig "kontrolleras". Men det är inte samma sak som att vara respektlös. Om hon verkligen uppskattade Arvid så hade hon väl förstått att detta var viktigt för honom? Bara detta med att Ida har ett alter-ego, "Kerstin", tyder på att hon har en relation till alkohol som kanske är lite ovanlig. Hon har varit singel för länge helt enkelt. Jag tycker absolut man kan festa och ha kul men det borde tonas ner lite med åldern, eller? Är jag ute och cyklar? Hon kan väl festa med sina kompisar utan Arvid? Hon kan väl ta det lugnt med shots å sånt när han är med när hon *vet* att han inte uppskattar det.

Det är en mycket märklig kulle att dö på.

Alternativt att hon faktiskt har alkoholproblem så att hon är på väg att välja spriten framför Arvid, så kan det ju också vara.

Disclaimer: jag är ingen töntbögnykterist. Jag super på rätt bra. Men jag är nog ganska observant på min sambos signaler kring detta. Om jag vill supa som en EPA-fjortis så gör jag det med mina polare bara. Inget behov av att göra detta inför min partner och andra. Ida tror att det är en mänsklig rättighet för henne att kunna gå igenom ett äktenskap helt oförändrad och att det är starkt att inte förändra sig.

Tyvärr är väl det så klyschigt att Relationship Game 2.0 är att först stand your ground för att sen uppskatta sin partner så mycket att man vill vara respektfull och tillmötesgående.

"Om du hatar thaimat så mycket så behöver vi inte äta det så ofta ihop". Det är inte att förändra sig, det är att vara tillmötesgående och en bra partner.

När jag var ca. 17 år så minns jag att det talades om att tjejer försökte "förändra" sina killar. Detta ansågs väldigt negativt. Jag tycker fortfarande att en allt för stor förändring är märklig. Det kanske är ett tecken på att man är för olika. Det stora knäckfrågan är väl: kan jag, som den jag är, få utrymme i den här relationen att andas och finnas? Kan du få utrymme? Och kan vi tillsammans mötas på mitten och få ett kul och bra liv ihop?

Vilka egenskaper hos dig kommer förändras med tiden för att anpassa dig till OSS?
Vilka egenskaper hos mig kommer förändras med tiden för att anpassa mig till OSS?

Ja, det var lite solotankar här på morgonkvisten.

Det hela var märkligt.
Arvid har helt klart någon form av trauma utav alkohol för det var en väldigt stark reaktion och åsikt kring det hela.

Mäklaren borde kunna förstå att det här var en viktig ska och helt enkelt tona ner sitt beteende, det är ingen som säger hon ska sluta dricka.
Citera
2023-06-13, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Intressant serie. Brukar ofta se den med frugan.

Arvid bor hos sin mormor. Inget fel med det dock, det kan man göra av olika anledningar.
Hon bor i en stor villa i exklusiva Djursholm.
Antagligen kommer han få ärva huset.
Men om Arvids mormor istället hade bott i en hyresrätt i Botkyrka, så tvivlar jag på att Lina hade accepterat honom. Golddigger? Jag har ingen aning, men detta är bara min magkänsla.

Vad gäller Alex, och alla andra killar också för den delen, så är dom riktiga toppenpersoner som verkligen förtjänar det bästa.

90% av alla kvinnor går uteslutande efter utseende, makt, status och pengar vid val av en man. Arvid har en god portion av samtliga.
Citera
2023-06-13, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
90% av alla kvinnor går uteslutande efter utseende, makt, status och pengar vid val av en man. Arvid har en god portion av samtliga.

Det var ju iofs glädjande att läsa att det ses som ”status” att jobba för en medelmåttig lön inom försvaret, men resten av listan har han ju inte. Han är muskulös men hrrregud vad du överdriver, han är inte snygg. Makt har han ju definitivt inte och inte pengar heller som inneboende hos sin mormor. Jämför du med en hemlös och arbetslös man med gomspalt..?
Citera
2023-06-13, 11:24
Medlem
Macchiatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Polyp-Stina var det roligaste jag läst tror jag Jag undrar sååå vad du grundar den associationen på. Älskar’t!

Jamen att hon låter täbbt i ndäsahn hela tiden.
Citera
2023-06-13, 11:29
Medlem
Audimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det var ju iofs glädjande att läsa att det ses som ”status” att jobba för en medelmåttig lön inom försvaret, men resten av listan har han ju inte. Han är muskulös men hrrregud vad du överdriver, han är inte snygg. Makt har han ju definitivt inte och inte pengar heller som inneboende hos sin mormor. Jämför du med en hemlös och arbetslös man med gomspalt..?

Kunde inte sagt det bättre själv!
Citera
2023-06-13, 11:53
Medlem
Citat:
Om någon är snygg eller inte, är väl ändå en subjektiv uppfattning. Funkar ju inte att påstå "han är inte snygg", likställt med en "sanning", som att 1 + 1 inte är 3.
Citera
2023-06-13, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz

Nja, jag tycker det är högst diskutabelt gällande många av det här variablerna gällande Arvid förrutom pengar som jag inte har en aning om (men den är också mindre viktig för många om personen bara inte har ekonomiska problem). Men allt du tar upp stämmer ju in på vad Ida söker (militär, utseende, status osv) Utseende är dock inte att underskatta, som vanligt är det enskilt viktigaste variabeln. Men det kan också förstöras av beteende och kroppslig mimik. Här är jag inte ense med dig om att det är så i det här fallet utan det är en vältränad kropp i så fall.

Gällande militär och makt så är det är nog väldigt olka skulle jag tro hur folk ser på det. Han har ju en kontroll över sina egna känslor ytligt sätt i varje fall och det kan vara en typ av makt i det. Visst yngre kan fastna för sådant som militärer men det brukar avta med åldern. Just gällande Ida är det nog klockrent.

Status är ju väldigt individuellt vad man uppfattar som status men jag tror att det är specifikt viktigt för Ida och långt i från alla tycker att det är så viktig. Jag är inte alls säker på att de övriga tjejerna i programmet skulle tycka att det var speciellt viktigt. Jag tror att det har att göra med bilden av det perfekta paret som verkar vara drivande för henne. Hon såg det redan när de hade bröllopet då vad hon uppfattade som en stilig militär kom in var en match made in heaven.
Citera
2023-06-13, 11:55
Medlem
Lite konstigt att kaptenen inte lyckades att komma i sin frugas pussy, är han omskuren? 🤔
Senast redigerad av B-a-c-k-f-l-a-s-h 2023-06-13 kl. 11:57.
Citera
2023-06-13, 12:02
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Om någon är snygg eller inte, är väl ändå en subjektiv uppfattning. Funkar ju inte att påstå "han är inte snygg", likställt med en "sanning", som att 1 + 1 inte är 3.

Då kan man ju inte heller påstå att han är snygg, likställt med sanning..
Citera
2023-06-13, 12:06
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Nej verkligen, hon saknar självinsikt och har nu fått sin skeva självbild och bild av andra människor i relation till sig själv bekräftad av Kalle. Tex hur hon påstår att hon får vidriga meddelanden på Flashback för att Agust skrivit lite här, när den av dom som hängt ut den andre är hon själv. På ett riktigt kränkande sätt. Hon har lagt ut en bild på Alfons Åberg och skrivit att det är Agust och att hon är hans frustrerade pappa. https://www.instagram.com/p/Cs0tpWkskxR/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Hon har också talat kränkande om honom i programmet, upprepat att han är ett ”barn”, ”tjurig jävla unge” osv. Detta plockar ju vissa människor upp och börjar upprepa i sociala medier, precis som att incels började se upp till Arvid och upprepa att Ida dricker för mycket när dom såg han göra det.

Lite magstarkt av henne att klaga på Agust i det avseendet när hon själv lägger ut sådant som Alfons bilden.

Har bara sett det Agust skrivit i den här tråden visserligen, men det har enbart varit respektfullt och jag har ingen anledning att tro att han skulle agera annorlunda på instagram till exempel.
Citera
2023-06-13, 12:07
Medlem
Huzzahs avatar
Orkar fan inte gå in å gräva i sörjan ni skapat härinne. Synd för det var en rolig tråd innan men tack vare Arvids fanclub osar det könssjukdom å psykisk ohälsa i hela jävla tråden.

Kudos till er fåtal som inte blivit helt felknullade som barn som orkar tjafsa med idioterna härinne ändå! Jag drar nån annanstans dock. Så jävla synd bara att idiotböbeln hittat hit till fb för illitterater utan hjärna kan stanna på fejjan å tycka tycker jag men allt ska de lägga sig i å förstöra de jävla imbecilla skräpmänniskorna som hörs å syns överallt redan. Hoppas ni trillar på nått vasst å dör så ni slutar ta upp nödvändigt syre och klimatavtryck. Att få skriva på internet borde fan inte få vara en mänsklig rättighet, helt jävla ärligt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in