2023-06-13, 09:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Ang. Mäklarens alkoholkonsumtion:
Nu kanske jag är alldeles för sen på bollen här men jag måste dryfta detta lite.
Väldigt intressant att hon reagerar så på att Arvid är lite fundersam kring alkoholen.
Det är väl ganska uppenbart att Arvid haft en mamma eller pappa som skapat trauman hos honom. Att då inte vara lyhörd för detta är anmärkningsvärd. Jag förstår Ida, hon vill inte låta sig "kontrolleras". Men det är inte samma sak som att vara respektlös. Om hon verkligen uppskattade Arvid så hade hon väl förstått att detta var viktigt för honom? Bara detta med att Ida har ett alter-ego, "Kerstin", tyder på att hon har en relation till alkohol som kanske är lite ovanlig. Hon har varit singel för länge helt enkelt. Jag tycker absolut man kan festa och ha kul men det borde tonas ner lite med åldern, eller? Är jag ute och cyklar? Hon kan väl festa med sina kompisar utan Arvid? Hon kan väl ta det lugnt med shots å sånt när han är med när hon *vet* att han inte uppskattar det.

Det är en mycket märklig kulle att dö på.

Alternativt att hon faktiskt har alkoholproblem så att hon är på väg att välja spriten framför Arvid, så kan det ju också vara.

Disclaimer: jag är ingen töntbögnykterist. Jag super på rätt bra. Men jag är nog ganska observant på min sambos signaler kring detta. Om jag vill supa som en EPA-fjortis så gör jag det med mina polare bara. Inget behov av att göra detta inför min partner och andra. Ida tror att det är en mänsklig rättighet för henne att kunna gå igenom ett äktenskap helt oförändrad och att det är starkt att inte förändra sig.

Tyvärr är väl det så klyschigt att Relationship Game 2.0 är att först stand your ground för att sen uppskatta sin partner så mycket att man vill vara respektfull och tillmötesgående.

"Om du hatar thaimat så mycket så behöver vi inte äta det så ofta ihop". Det är inte att förändra sig, det är att vara tillmötesgående och en bra partner.

När jag var ca. 17 år så minns jag att det talades om att tjejer försökte "förändra" sina killar. Detta ansågs väldigt negativt. Jag tycker fortfarande att en allt för stor förändring är märklig. Det kanske är ett tecken på att man är för olika. Det stora knäckfrågan är väl: kan jag, som den jag är, få utrymme i den här relationen att andas och finnas? Kan du få utrymme? Och kan vi tillsammans mötas på mitten och få ett kul och bra liv ihop?

Vilka egenskaper hos dig kommer förändras med tiden för att anpassa dig till OSS?
Vilka egenskaper hos mig kommer förändras med tiden för att anpassa mig till OSS?

Ja, det var lite solotankar här på morgonkvisten.

Fint skrivet <3
Citera
2023-06-13, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Det finns oerhört många kvinnor som skulle kunna leva med honom, jag tror han faktiskt skulle kunna lyckas att starta en sekt.

Tycker inte han har sektledaraura.
För att ha det måste man ha karisma, något han saknar.
Citera
2023-06-13, 09:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Intressant serie. Brukar ofta se den med frugan.

Arvid bor hos sin mormor. Inget fel med det dock, det kan man göra av olika anledningar.
Hon bor i en stor villa i exklusiva Djursholm.
Antagligen kommer han få ärva huset.
Men om Arvids mormor istället hade bott i en hyresrätt i Botkyrka, så tvivlar jag på att Lina hade accepterat honom. Golddigger? Jag har ingen aning, men detta är bara min magkänsla.

Vad gäller Alex, och alla andra killar också för den delen, så är dom riktiga toppenpersoner som verkligen förtjänar det bästa.

Nej, Arvids mormor bor inte i en stor villa, hon bor i ett mindre radhus. En stor villa på Djursholm säljs för mellan 30-50 miljoner, radhus likt Arvids mormors är värda 7-10 miljoner. Vilket inte är mycket pengar för boende i Stockholm.

Håller med om att Alex, Agust och Fredrik är toppenkillar!
Citera
2023-06-13, 10:02
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Arvid och Ida:
Det är något märkligt med dessa två. De känns som om det tycker att det är ett väldigt bra par och passar på alla sätt. Men det är dock inte riktig intrycket man får av dom. Ida har en väldigt accepterande och nästan underdånig sida med Arvid. Arvid är kontrollerande och styr i samtal många ggr. Till exempel när Ida tar upp ett högst reellt problem som att Arvid går och sover naken hos sina ex. Då vänder Arvid på det och säger att han inte skulle bry sig om hon sov hos andra män och får det att låta som att det bara handlar om vad Arvid tycker och inte vad Ida tycker. Ida spelar ofta med i det spelet och det är inte bra tror jag.

Arvid pratar också om sex helt obrydd. Jag undrar lite om det har att göra med att han känner sig så bekväm med det eller något annat. Till exempel att ha sex utan orgasm kan jag tycka är lite märkligt i varje fall om det är så ofta. Det kan ju i och för sig bli så om man har sex väldigt ofta men det kan också ha andra skäl. Jag har svårt att tro att Arvid är en aktiv student i Tantrasex. Det ihop med att han verkar sova med kvinnor utan någon som helst laddning har antingen att göra med en mogen sexualitet på ett sätt (fast med inte alltför stor hänsyn till andra)… eller något hellt annat. För mig låter det som att det kan vara något angående sexuella preferenser som man döljer genom att vara överdrivet öppen på andra sätt.

Fast man får väl ändå säga att båda är väldigt frigjorda när det kommer till att i tv prata öppet om sex med varandra.
Jag tyckte det var lite osmakligt faktiskt. Av dem båda.
Citera
2023-06-13, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Tycker inte han har sektledaraura.
För att ha det måste man ha karisma, något han saknar.

Man ser dock att han är en naturlig ledare när paren träffas. Vissa män har den pondusen.
Citera
2023-06-13, 10:27
Medlem
Cameltotems avatar
Vill bara säga den där Lina måste vara Sveriges tråkigaste kvinna.

Tråkigt utseende, tråkiga kläder, inga hobbies, blir kränkt av humor.
Citera
2023-06-13, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Arvid och Ida:
Det är något märkligt med dessa två. De känns som om det tycker att det är ett väldigt bra par och passar på alla sätt. Men det är dock inte riktig intrycket man får av dom. Ida har en väldigt accepterande och nästan underdånig sida med Arvid. Arvid är kontrollerande och styr i samtal många ggr. Till exempel när Ida tar upp ett högst reellt problem som att Arvid går och sover naken hos sina ex. Då vänder Arvid på det och säger att han inte skulle bry sig om hon sov hos andra män och får det att låta som att det bara handlar om vad Arvid tycker och inte vad Ida tycker. Ida spelar ofta med i det spelet och det är inte bra tror jag.

Arvid pratar också om sex helt obrydd. Jag undrar lite om det har att göra med att han känner sig så bekväm med det eller något annat. Till exempel att ha sex utan orgasm kan jag tycka är lite märkligt i varje fall om det är så ofta. Det kan ju i och för sig bli så om man har sex väldigt ofta men det kan också ha andra skäl. Jag har svårt att tro att Arvid är en aktiv student i Tantrasex. Det ihop med att han verkar sova med kvinnor utan någon som helst laddning har antingen att göra med en mogen sexualitet på ett sätt (fast med inte alltför stor hänsyn till andra)… eller något hellt annat. För mig låter det som att det kan vara något angående sexuella preferenser som man döljer genom att vara överdrivet öppen på andra sätt.

Hur känslomässigt mogen någon än är, tycker jag det är mycket konstigt när man är jättekär att man inte ALLS tycker det vore jobbigt om föremålet för ens ömma låga låg naken med någon annan. Arvid måste ha guldstjärna i känslomässig utveckling. 😁
Citera
2023-06-13, 10:39
Avslutad
Den här artikeln klargör mer kring Idas familj frånvaro på bröllopet och dödsfallet.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/gift-vid-f%C3%B6rsta-%C3%B6gonkastet-idas-bottenl%C3%B6sa-sorg-bryter-tystnaden-om-d%C3%B6dsfallet-a llt-gick-j%C3%A4ttesnabbt/ar-AA1cssY8?ocid=msedgntp&cvid=ac09f00af59f4ecdb2e58b 76eafe81cb&ei=70
Citera
2023-06-13, 10:42
Medlem
Facebacks avatar
Carro blir hyllad på sin instagram, "Du är en riktig förebild för alla kvinnor " "Du är alldeles för självkritisk "
Osv

Håller ni kvinnor här inne med hyllningskören, är Carro den perfekta förebilden för er kvinnor?
Citera
2023-06-13, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Hur känslomässigt mogen någon än är, tycker jag det är mycket konstigt när man är jättekär att man inte ALLS tycker det vore jobbigt om föremålet för ens ömma låga låg naken med någon annan. Arvid måste ha guldstjärna i känslomässig utveckling. 😁

Ja jag var lite ironisk. Men man kan ju ha klart för sig själv vad man har en person och vad fysisk närhet betyder för en. Men det är ju totalt utan respekt mot sin nuvarande partner och nästan bisarrt att inte förstå det.
Citera
2023-06-13, 10:46
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Intressant serie. Brukar ofta se den med frugan.

Arvid bor hos sin mormor. Inget fel med det dock, det kan man göra av olika anledningar.
Hon bor i en stor villa i exklusiva Djursholm.
Antagligen kommer han få ärva huset.
Men om Arvids mormor istället hade bott i en hyresrätt i Botkyrka, så tvivlar jag på att Lina hade accepterat honom. Golddigger? Jag har ingen aning, men detta är bara min magkänsla.

Vad gäller Alex, och alla andra killar också för den delen, så är dom riktiga toppenpersoner som verkligen förtjänar det bästa.

Är väl ingen garanti att han skulle få den? Dessutom fick hon ju veta det ganska långt in i processen. Dessutom är ju hans karriär nu inget som ger mycket cash..

Hon var ju supernöjd första ögonblicket, stilig och snygg herre som var trevlig också. Tror de räcker.

Han Arvid är ju lite konstig ibland men framstår som en riktig reko kille.
Citera
2023-06-13, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Carro blir hyllad på sin instagram, "Du är en riktig förebild för alla kvinnor " "Du är alldeles för självkritisk "
Osv

Håller ni kvinnor här inne med hyllningskören, är Carro den perfekta förebilden för er kvinnor?

Hur ser man det som en förebild? Det är ju synnerligen märkligt.

Däremot kan man ju tycka att hon inte skall vara så självkritisk för sitt eget mående skull. Men har nog inte bara med programmet att göra utan något som jag skulle tro hon har haft problem med innan.
Senast redigerad av Burgundi 2023-06-13 kl. 10:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in