2023-06-13, 10:16
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
För att få en uppfattning om hur stort 90 kvadrat km är så kan du hitta den danska ön Läsö. Den är 101 kvadrat km stor.
Detta är irrelevant. Läser du inte, på tal om Läsö? Ukraina har tagit mer mark på en vecka än din husse gjorde på ett år. Är inte det signifikant, utan att läsa sig mer om Dansk geografi? Era ryzzka hjärnor tänker i underliga banor tycker jag?
2023-06-13, 10:17
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Zelenskyj inleder motoffensiv med en mörk insikt

https://www.aftonbladet.se/a/JQG44X
Ja vi får väl se hur det går men helt klart är att det hela kommer att bli väldigt långdraget.
Nu blir jag väldigt förvirrad.
-Menar du att ryssrunkare tycker aftonbladet är en godkänd källa endast när de skriver saker ni kan använda?
Alltid annars försöker ni påstå att det de skriver är värdelöst?
2023-06-13, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Detta är irrelevant. Läser du inte, på tal om Läsö? Ukraina har tagit mer mark på en vecka än din husse gjorde på ett år. Är inte det signifikant, utan att läsa sig mer om Dansk geografi? Era ryzzka hjärnor tänker i underliga banor tycker jag?
Dom återtagna byhålorna ligger ca 2 mil från dom ryska befästningar.
2023-06-13, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Ryssarna avrättar tydligen sina egna soldater
En av dem sämsta armerna i världen som behöver så många vid liv som möjligt men dödar ändå sina egna. Om det inte är att supa ihjäl sig vid fronten så är det något annat. Ryssar är ett speciellt folk.
Lär nog inte dröja länge innan Ukraina tar tillbaka landet.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/147m73o/russian_frontline_security_unit_executes/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=1&utm_content=share_button

kanske det mest fejkade filmen på många år, tror folk detta är på riktigt ser ni inte hur kassa skådespelarna är
2023-06-13, 10:22
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Dom återtagna byhålorna ligger ca 2 mil från dom ryska befästningar.
Okej. Finner du tröst i det?
Jag kan meddela att både Makariv och Blahodatne som befriades av Ukraina, omedelbart försökte återtas av dina kamrater. Båda dessa försök misslyckades (förstås)...
https://twitter.com/KyivIndependent/status/1668362340876648448

Så - du kan försöka följa din husses direktiv att tona ner framgångarna, men putte verkar ändå tycka byarna är viktiga nog att försöka behålla. Så - dina ord faller tyvärr platt.
2023-06-13, 10:23
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
kanske det mest fejkade filmen på många år, tror folk detta är på riktigt ser ni inte hur kassa skådespelarna är
Jag tycker det ser ut exakt som ryzzka soldater. Det är väldigt samstämmigt med hur de ser ut strax innan de dödas av Ukraina i de klipp jag sett.
2023-06-13, 10:24
Medlem
Citat:
Jag tycker det ser ut exakt som ryzzka soldater. Det är väldigt samstämmigt med hur de ser ut strax innan de dödas av Ukraina i de klipp jag sett.
så du menar att först så skjuter man varningsskott för att en sekund senare skjuter skarpt och man ser inte en enda kul träffa omgivningen, på så nära håll (sand och grus brukar synas om du har vapenvana )
2023-06-13, 10:26
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Att skjuta desertörer är en styrkemanifestation som tyder på stark kamratanda. Vad är fel med det?
2023-06-13, 10:26
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
så du menar att först så skjuter man varningsskott för att en sekund senare skjuter skarpt och man ser inte en enda kul träffa omgivningen, på så nära håll (sand och grus brukar synas om du har vapenvana )
Det låter logiskt att Putler utser de allra bästa soldaterna han hittar i ryzzland att vara spärrsoldater. Här gäller det att inte missa sitt mål.
2023-06-13, 10:27
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
När tom Aftonbladet börjar förstå att det kan gå som man inte tänkt sig, ja då är Aftonbladet ärlig iaf mot vad dom matar 🐑-skallar som dig i annat fall.
Inser du att du precis invaliderar dig själv genom att säga det där? Man upphör inte att bli förvånad av er, det ska ni ha.
2023-06-13, 10:29
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Att skjuta desertörer är en styrkemanifestation som tyder på stark kamratanda. Vad är fel med det?
Det är inget fel med det, det är fantastiskt. Alla döda ryssar är en del av the greater good. Det stämmer väl överens med vad resten av världen redan anser om ryssland. Keep it coming.
2023-06-13, 10:29
Medlem
Citat:
Jag kan räkna själv. Ukraina har återtagit mer mark på 1v än Putte tog på ett år. Segervittring!
Så ukraina hittade äntligen en lucka i ryska linjerna efter 10 dagar.
Några ödegårdar 2 mil utanför försvarställningarna.
Bra jobbat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in