2023-06-13, 00:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzypuff
Ja, eller att det "finns grader även i helvetet". Jag menar att Carro utåt sett är fullt fungerande med ett bra jobb, stabil boendesituation och ett stabilt socialt nätverk. Hon verkar ju tillochmed fungera bra i sociala situationer då hon inte hade några som helst problem med att smälta in bland Agusts vänner eller under parhelgen. Så jag antar att experterna kanske mer menar att de inte tar med ordentligt instabila individer som inte fungerar i vardagen eller sociala sammanhang överhuvudtaget. Inspelningen innebär ju ändå en psykisk påfrestning kan jag tänka mig och det tycket jag ändå att Carro har fixat bra (med tanke på hur jag själv hade reagerat - mardröm!).

Tja fast… Lina verkar vara försörjd av sina föräldrar vid 37 års ålder..?
Carro har ju bara haft väldigt destruktiva relationer och har tydligen ångestsyndrom mm. Alex tex har ju ett väldigt bra jobb men hans självkänsla i en relation är ju farlig för honom själv. Tycker att dom borde komma ihåg att dom lovar att matcha med någon som ska vara den man behöver men kanske inte visste att man ville ha. Ser inte hur någon behöver matchas med en person med såna issues i kärleksrelationer som Carro. Detta handlar ju om äktenskap och det finns många som tex gör sin partner eller familj illa men sköter sitt jobb.
Citera
2023-06-13, 00:26
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Tyvärr så tror jag att varken Carro eller Agust kommer att hitta någon som kommer att älska dem och låta dem vara sina bästa jag. Nej, de kommer att sitta gamla, ensamma och bittra på var sitt ålderdomshem och älta och hata den andre för att den förstörde deras chans i GVFÖ. Tråkigt, men det är vad JAG tror.

Äsch, om August klipper sig och skaffar lite snygga glasögonbågar (inte likt de han har nu som mer var helrätt -91) så trillar det nog in nån frisinnad Donna i bajspalatset ska du se.
Citera
2023-06-13, 00:35
Medlem
Abelssuns avatar
Det var skämskudde fram när Arvid och Ida pratade om att tejpa munnen, smeta in varandra i pasta Carbonara och slicka upp. Arvid är minst sagt äcklig och störd, liksom hon.
Citera
2023-06-13, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Tja fast… Lina verkar vara försörjd av sina föräldrar vid 37 års ålder..?
Carro har ju bara haft väldigt destruktiva relationer och har tydligen ångestsyndrom mm. Alex tex har ju ett väldigt bra jobb men hans självkänsla i en relation är ju farlig för honom själv. Tycker att dom borde komma ihåg att dom lovar att matcha med någon som ska vara den man behöver men kanske inte visste att man ville ha. Ser inte hur någon behöver matchas med en person med såna issues i kärleksrelationer som Carro. Detta handlar ju om äktenskap och det finns många som tex gör sin partner eller familj illa men sköter sitt jobb.

Ja det har du rätt i, och om något var det en orättvis matchning gentemot Agust som verkar väldigt stabil och trygg i sig själv. Visst att de kanske någonstans tyckte att Carro behövde någon som Agust, men vad behövde då Agust som fanns hos Carro? En person kan inte dra hela lasset (relationen) själv. Carro försökte väl möta honom utifrån sin bästa förmåga men det räckte inte. Det blir ju även svårt att möta någon som bara snäser av en tyvärr, och där har Carro en del att lära tänker jag.
Citera
2023-06-13, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Monotona rösten är för att han är överklass, tvärtom har han hög EQ. En del däremot har psykopatiska drag härinne, bla Undringar och AnnaChiara.

Överklass? Mannen jobbar inom militären, kollade man på hans intervju med hans mormor som skickade honom på sexkurs så verkar han dessutom inte haft närvarande föräldrar, det ser knappast ut som någon adlig stamtavla precis.

Visst sen tycker jag med folk kan vara lite hårda här inne mot Arvid, han har egentligen inte visat upp några våldsamma sidor eller ens brusat upp sig. Han har ett förhållningssätt till vissa saker som inte delas av majoriteten, men han verkar iaf skapligt ärlig även om han hanterat det lite illa ibland. Halva problemet är att Ida bara lapar upp det, man får bilden av att hon är så otroligt kär att hon hade kunnat gå med på nästan vadsomhelst.

Sen att folk tycker det är hård ton här inne ang deltagarna, det är ju halva grejen här att det är ofiltrerat, det gäller ju alla diskussioner ang alla TV-program här mer eller mindre.
Citera
2023-06-13, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomewarrior
Fyfan när sexgurun sa "nu säger C att hon kan tänka sig att fortsätta om ni pausar de djupa samtalen". Det var då fan inte vad jag hörde. Det här hörde jag "Carro vaknade idag och kände att hon behöver det här av dig, ge henne det så belönar hon dig med lite pikar och lite skäll. Kanske nått skratt upp i ansiktet när du försöker uttrycka dina behov". Vafan håller dom på med. Dra in licenserna för fan! Det är ju sjukt. Inte en enda gång har de pratat om Agusts behov.

Jag vill också nämna några faktoret om spikningen som blivit lite av en vattendelare (även om de flesta verkar tycka att en spik inte är så farligt?). Jag kommer skriva några faktorer, vissa som jag tycker har saknats.

1. Det finns många saker Agust inte har varit bekväm med men som har skett för att C velat.
2. Agust vet vad det innebär att spika i träbjälkar (antar jag pga husbygge), carro har kanske ingen aning. Men vill ändå tvärsäkert vända sig emot.
3. Carro hade ett val, låta Agust spika eller göra som hon vill. Hon gjorde som hon vill. Som alltid.
4. Carro uttrycker det som att det är "rätt" att inte spika och att Agust därför, indirekt, har "fel" eller är dum. Termer som jag tror att Agust försöker röra sig ifrån.
5. Nån jävla dyckert i den där pisstugan gör ingenting. Stugägarna sitter säkert hemma och beklagar sig över att han inte bara spikade.
6. Carros "ansträgning" efteråt då hon med hela kroppspråket och rösten förmedlar "titta på mig, nu försöker jag, nu tycker jag att du ska göra som jag säger för jag har faktiskt RÄTT" Och det vill hon ha en eloge för? Det tycker hon att hon kan kritisera A för att han inte blev glad då? Sjukt.
7. Det är produktionen som hyr stugan, de är ju närvarande när de spikar. Fråga dom om ni är oroliga. Be dom fråga ägarna. Försök lösa din oro Carro, inte bara be världen rätta sig efter dig. Minst den du ska ha ett förhållande med. Bjud lite. Kompromissa. Visa lite vilja med något som kostar dig något.

Jag tycker det är väldigt oroväckande att det finns människor som tycker att carros beteende är förståeligt. För det gör inte jag, alls. Jag ser det som djupt problematiskt och jag ser det som en skymf mot Agust att han fick så lite stöd. Det är uppenbart att Carro har problem, men det ger henne inte rätt att kräva saker av andra. Hon verkar vara en sådan som säger "jag tänker för lite på mig själv" för att därefter bara tänka på sig själv.

I ärlighetens namn så är mitt inlägg långt ifrån tillfredställande för mig. Många är de situationer jag analyserat och nerskrivet blev det bara ett litet, sparsamt, inlägg. Men jag ser nu att jag måste avsluta.

Jag påminner mig själv, och ni andra som möjligtvis håller med om min analys, att hennes största straff är att lägga sig ner och somna med den verkligheten, de känslorna och den kommunikationsförmågan hon besitter. Det får iaf mig att känna mig mjukare mot henne.

Jag kan faktiskt hålla med, samtalen som Agust och Carro har haft med Kalle t.ex har hela tiden utgått från Carros perspektiv och vad HON behöver. Agust verkar mest ha varit en figur som har placerats i bakgrunden tills Carro har behövt något, medan hans livsglädje och spontanitet har sugits ut bit för bit. Jag förstår inte riktigt vad experterna tänkte att Agust behöver i en otrygg person som Carro.
Citera
2023-06-13, 01:06
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ja och ”vad fan, vi skiter i det här med äktenskap liksom, vad fan är det?”
Agust verkar ju ha gått in seriöst i detta och trott att han skulle matchas med någon som seriöst ville gifta sig och bilda familj, någon som psykologer noggrant släppt igenom som han skulle kunna vara sårbar med oavsett hur det sen skulle gå. Fick nån som anmälde sig som en kul, sjuk grej, när hennes senaste försök till relation precis gått åt helvete (enligt sig själv i intervjuer).

Ja hon sa ju själv att matchningen kändes fel från dag ett och ja, det visade hon med all önskvärd tydlighet på bröllopsfesten när hon satte sig med en flasköl och glodde under lugg medans han dansade utan henne.
Och efter det hade hon (omedvetet) bestämt sig vilket tog sig uttryck i ständiga dissar. Den andra dissen kom vid ”du luktar svett”, något som hon upprepade på bröllopsresan efter att Arvid fått ge sig ut på en motionsrunda då hon behövde vara ifred.
Den tredje vill jag minnas kom ut som ”meh vi har VÄLDIGT olika energinivåer nu, kan du ta ner din” när de strövade fritt i stadsmiljö och August ställde en skojsam fråga om hennes favoritkung. Där i krokarna kom också ”MAN hoppar inte över ett avspärrningsband.
Sen var det dags för ”MAN öppnar inte bildörren när bilen rullar” (som om vi alla inte har öppnat dörren under färd när man upptäckt att den nog inte varit helt stängd). Arvid gjorde det inte heller helt random. Han illustrerade nån grupp människor i nåt annat land eller liknande och vips var hon sjukligt paranoid.
Fler dissar följde hemma i skinnsoffan (framför klo-vässar-pjäsen) då Carro FORTFARANDE hade puls faktiskt!
Ptja, hon dissade väl hans leverne helt och hållet egentligen, som om hon satt på en snajdig lya själv att stoltsera med.
Vi vet ju alla hur ”MAN gör och inte gör” i stugor man hyr, ja där kom total-diss nummer hundra eller nåt. Och vi glömmer inte heller att även denna helg sades nåt spydigt i synken om hans lukt när han hade presenterat en lära-känna-lek med att dofta på andra. Den spydiga dissen försöktes döljas i ett skämt men se där hängde vi tittare med och reagerade igen.

Hmm…när kom nästa diss? Nä det var nog helt enkelt en enda låååååååång diss från den där scenen med ölflaskan i näven under bröllopskvällen. Den upphörde aldrig och det sorgliga är att hon aldrig uppfattade själv att hon omedvetet hade bestämt sig för ett rungande NEJ där.
August uppfattade det dock med eftertryck och till sist, efter att ha fått hört ”det är inte värt energin att ens försöka när man vet att det aldrig kommer bli nåt”, så tog han rodret i hand och sa tack, men nej tack, vi behöver inte dejta framledes.
Senast redigerad av Addhoc 2023-06-13 kl. 01:10.
Citera
2023-06-13, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Han är hög officer inom militären och bor i ett 10 miljoners hus i Danderyd, nej men självklart är han underklass som du.

Haha, vafan det är ett litet radhus, 10 miljoner för en bostad är knappast överklass idag. En general, som jag tvivlar att han är, tjänar i snitt 46k om man googlar lite, det är knappast överklass löner. Det är betydligt mindre än att peta lite i en dator i Stockholm med lite arbetslivserfarenhet.
Citera
2023-06-13, 01:22
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ylisar
Haha, vafan det är ett litet radhus, 10 miljoner för en bostad är knappast överklass idag. En general, som jag tvivlar att han är, tjänar i snitt 46k om man googlar lite, det är knappast överklass löner. Det är betydligt mindre än att peta lite i en dator i Stockholm med lite arbetslivserfarenhet.

Men alltså ja vi vet naturligtvis det. Vi har avhandlat tidigare i tråden vad en militär med Arvids rang tjänar ( nej han är inte general&#128514 och han ligger väl möjligen lite över meddellön för män.
Strax över fyrtio tusen/månad, Max 45 och det är ju ungefär som en fastighetsförvaltare.
Han äger heller ingen bostad som annars går att göra vinst på, så de där kommentarerna är inget att yvas över.
De haglar i tråden från tre postare (några till kanske) som är uppenbara troll. Jag har slutat svara dem.
Citera
2023-06-13, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men alltså ja vi vet naturligtvis det. Vi har avhandlat tidigare i tråden vad en militär med Arvids rang tjänar ( nej han är inte general&#128514 och han ligger väl möjligen lite över meddellön för män.
Strax över fyrtio tusen/månad, Max 45 och det är ju ungefär som en fastighetsförvaltare.
Han äger heller ingen bostad som annars går att göra vinst på, så de där kommentarerna är inget att yvas över.
De haglar i tråden från tre postare (några till kanske) som är uppenbara troll. Jag har slutat svara dem.

Ja det är lite lustigt, många av dem som verkar se Arvid som någon typ av übermensch vilket är jävligt lustigt. Var någon annan skum nykterist här som gaggade massa om att han bodde i Danderyd & gravt försökte kompensera, kanske egentligen är Arvid eller hans bekanta?
Citera
2023-06-13, 02:01
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Arvids kommentar om att tejpa Idas mun - var det ännu en diss av henne för att han tycker att hon gör för mycket ljud när de har sex? Ännu nåt osexigt, som ger avsmak?

BDSM, som ett rött äpple i julgrisens mun
Citera
2023-06-13, 02:04
Medlem
Kikade igenom deltagarnas instagrams idag och var då även inne på Arvids, såklart. Märkligt nog har han flertalet bilder kvar med han och hans ex, både egna bilder + bland taggade bilder där båda är med - men man finner knappt någon bild med han och hans ”kära fru”, utan endast bilder på dom från serien.

I hans huvud är väl detta dock ingenting märkligt, då han kan tänka sig sova naken med sina ex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in