Citat:
Ursprungligen postat av
Peace2023
Du är så himla fin Agust!
Jag tycker inte Carro är rättvis alls.
Kan inte argumentera utan att höja rösten och börja älta igen, när du beskrev spik-konflikten som att det symboliserar något i er relation. Det gör ont att se.
Nu är inte Carro på något sätt felfri... men... just det där att han måste pressa gränserna, och måste gå emot normer och regler gör mig så frustrerad. Han är som ett barn, i mina ögon, som måste testa gränserna hela tiden. Hoppa över en avspärrning... äh, det är väl inte så farligt. Öppna en bildörr i farten... (okej, där överreagerade hon lite) men den som kör bilen har också rätt att bestämma att passagerarna inte får öppna dörren i farten. Och så till sist, spika upp tyg i en stuga man hyr, dessutom med kameror som filmar det hela... istället för att lyssna på hennes fullt rimliga invändning flinar han lite provocerande mot henne och säger att... där gör det ju inget, i balken där... bara ett par spikar...
Nej, sånt orkar jag inte med. Det kanske funkar bland andra bohemer och antroposofer i järna, som inte heller gillar att behöva rätta sig efter samhällets normer och oskrivna regler.
De passar nog helt enkelt inte ihop.